Omgång 32 (25/26): Leksands IF - HV71

Dagens uppställning om man håller på HV.

Teden-Magnertoft-HP
Malte-Fransson

Dessa fem håller jag på idag.

Resten av laget skulle typ kunna spela i Leksand…

6 gillningar

Bra fråga! Det kommer bli en tuff kamp mellan kedjorna om vem som är sämst. WIN och Lindström vill alltid vara med och tävla om matchens ruttna banan

Nu har ju iofs Lindström lirat rätt OK för en 4de Center i SHL sista tiden.
Ligger när medel på alla värden i statsen. Mr Mellanmjölk.

Stor lycka till Victor! Du har fått i uppdrag att få igång våra mest iskalla spelare :clap:

1 gillning

Strandell i Leksand känns tom mer genuin HV spelare än stora delar av vårt lag…

1 gillning

Det här kommer aldrig gå.
Hade dessutom tänkt ta det lugnt med spriten.
Men efter att sett dagens lag.
Nu kör vi!!

Jag är taggad på match idag. Förväntar mig en riktig skrattfest med underhållning som enorma målvaktstabbar signerat Lassi, sköna intervjuer med blomman och spel under all kritik av tredje och fjärdekedjan.

Resultatet skiter jag högaktningsfullt i.

1 gillning

Kassi Lassi i mål. Ridå

Lassi kanske har gjort en nyårslöfte att inte göra en enda tavla 2026?

Vem håller sina nyårslöften?

Vem håller sina löften?

Blomqvist borde lyssna på Hallams svar gällande induviduella roller och playbooks. Tror att han skulle kunna lära sig en sak eller två.

Ganska logiskt att Lassi får stå nu. Absolut inte vad HV71 behöver just nu (en målvakt som bjuder motståndarna på mer presenter än jultomten) men ändå logiskt. Felix har inte varit bra men gör Lassi en dålig insats idag så bör han checka in som andra målvakt framöver.

Men du behåller Anton, :smiley:

Blomman lyssnar inte på någon. Blomman kan allt. Blomman är bäst.

Twerka lite så går det vägen, hela laget ställer upp på led och börjar twerka med röfven

2 gillningar

Varför ställer man lassi i en så viktig match?

1 gillning

Det här är inte en viktig match alls. Möjligen att positionera sig lite inför kvalet men i övrigt betydelselös match.

Självklart. Jag har hört att kontinuitet är bra.

1 gillning

Leksand och Djurgården är de lag som jag tycker alltid brukar ha domarna på sin sida när de spelar på hemmaplan.