För att jag personligen känner mig sviken som supporter. Det här känns inte som samma lag eller ens förening som jag började följa av mitten av 90-talet. Utvecklingen de senaste 5-7 åren börjar sätta sina spår, jag har svårt att förklara men jag börjar tappa kopplingen till hv71 mer och mer för varje säsong. Jag känner inte helt enkelt av hv71 längre.
Enormt besviken!! Att Tommy har låtit Nubben bygga ett då här dåligt lag.
Tommy är loj precis överallt…I matcherna och i värvningar…Typ rycker på axlarna och säger sävligt:
Vi tar det med oss i nästa match fast det säger han bara.
Va? Såg Foppa inne i 45 sekunder i första PP:et och sedan var det Vigneault Teden Bödker Miele Shore för hela slanten. Hade väl varit rimligare att slänga in Fisken istället. Men en svalare spelare än Matson kan jag inte tänka mig.
Saxat från en annan tråd. Säger väl allt?
T. Matson har spelat 44:26 i PP och varit inne på ett mål framåt. Det är näst sämst i ligan
Rögle va dåliga men vi va ännu sämre.
Återigen ett bottennapp av Hv där vi är riktigt usla.
Detta kommer aldrig gå vägen med Tommy vid rodret. Han får inte ihop det med de gubbarna vi har.
Så vitt jag kunde se, fick väl Forsberg endast ett fåtal sekunder i pp. Helt absurt. Att dessutom placera honom i en iskall omgivning är ju…helt inkompetent. Lite istid dessutom, idag 11 minuter. Och spelet i pp SUGER rejält.
Är Nubben och ledningen nöjda med 8 förluster på de senaste 9 matcherna? Om man inte är nöjda, börja med att sparka pp-oraklet Åkerman. Fortsätt sedan med bp-oraklet Stillman. Avsluta den totala tränarrenoveringen med att sparka ut spelidé oraklet Samuelsson.
Som lejacques skrev i en annan tråd. Med en vecka till nästa match, är det nu man skall agera.
Enig, men var hittar man en helt komplett ledartrio?
Man hade kommit en bra bit med ett bra pp, ännu längre om man också hade ett fungerande BP. efterfrågar nog helst ett PP som fungerar
Ja, det är ju det som är 10 000 kronorsfrågan. Men det får väl Nubben lösa.
Han fick inleda ett pp där han aldrig rörde pucken eftersom Martinsson och Tedenby hade sedvanliga hjärnsläpp.
Skulle tro att nuvarande trio blir kvar, helt enkelt på grund av brist på alternativ.
Ifrån bortastå tycker jag Hv gör en habil bortamatch. Inledningen va inte bra alls men tycker spelet jämnade ut sig allt efter tiden gick.
Andra och tredje dominerar Hv spelet och Rögle får slå ifrån sig. Rögle har ett fungerande pp, och det avgör matchen idag.
Med en frisk Petersson på tedenbys position hade matchen kunnat sluta annorlunda. Miele och Shore såg bra ut. Framför allt tycker jag Miele lyft sig rejält på senare. Så jag tror absolut det gör skillnad när vi får tillbaks de spelare som saknas.
Tycker spelarna visar vilja på isen idag, upplever det som man kämpar på, men självförtroendet saknas så man tar hellre och spelar runt lite extra än att gå på avslut.
Så jag ser inte ett så totalt mörker som så många av er andra verkar göra.
Mörkret har med tabelläget och den uteblivna poängen att göra, och det faktum att HV sannolikt spelar kval om ett par månader.
Vi måste vinna. Allt annat är oväsentligt.
Lite komiskt. Intervju med Martinsson efter match. Får frågan hur man ska tänka i såna här lägen med tanke på att han var med 20/21.
Så. Om HV-spelarna gör precis tvärtemot vad Martinsson säger i den här intervjun så kanske det går vägen…
Japp, vi måste vinna. Tur då att vi har tre “enkla” matcher närmast. Färjestad borta, Frölunda hemma och Örebro borta.
Jag ser tyvärr bara mörker, tabellplacering, PP, Samuelssons coachning samt avsaknad av ett grundspel. Bara mörker…
Tommy verkar ha gett upp, verkar inte längre tro på det.
Ja i slutet kändes det fan som att jag hade lust att ta reda på fru fortunas adress för ett besök. Helt sinnessjukt verkligenhur många puckar som INTE vill trilla in. Sista minuterna av matchen var det ändå mycket puckar på mål, det gjorde man ändå bra. Det var en målvakt eller nåt annat i vägen, om man nu inte missade. Men verkligen, där hade man varit värd ett mål tidigare. Hade det varit SAIK hade några puckar ramlat i mål.
Med vår nästbäste målskytt borta och även vår tredje bästa (Laleggia) hade jag högre förhoppningar på att vår egentlige ende målskytt och överlägset målfarligaste spelaren i dagens trupp skulle få fler chanser att bevisa sig. Inte ens när vi jagade forcering på slutet fanns han med i 6 mot 4. Helt ofattbart. Vad håller Samuelsson på med? Vill man inte göra mål? Varför ger man honom och sig själv inte chansen när man ser hur ofattbart svårt resten av laget har att få in pucken bakom Klang!!?? Denna får ledningen ta på sig. 11 minuters speltid för vår poängledare och överlägsne skyttekung är INTE OK. Vi har inte råd med denna typ av coachning…
Hellre de åker ur förutsatt att man gör en total reboot. Nytt ungt hungrigt på alla områden. Hjärta för Hv à la Thörna.