Omgång 33: Luleå HF - HV71

3-0
HV71 har mäktat med 1 skott på mål efter 15 minuter.
Luleå menar allvar.
HV71:s oerhört karaktärsfyllda trupp är ute på allmänhetens åkning…
Nej du Johan Hult snart är även topp 6 en utopi…

Bytte också match. Vilken hockey. Önskar Hv hade nåt som liknade detta.

Loopar 2 Girls one cup istället… det är mindre plågsamt att se…

Undrar vilka stenar det ska vändas på denna gång…Lillis ser ut som en fågelholk och Törngren drar på sig en extra 2a…Denna insats är så pinsam på alla sätt och vis. Och som sagt, stackars supportrar som är på plats. Hanbollslaget bad igår om ursäkt för att de är så genomusla, det kan HV-laget med Lillis i spetsen också göra.

Ren tur att det bara är 3-0 efter första. HV skämmer ut sig och är inte klara för spel. Visste att det har varit uppehåll för tusende gången, men under Lillis ledning har det alltid sett ut så här efter uppehåll.

Vi ser det, experterna ser det, alla ser det, men HVs styrelse och sportsliga ledning ser det inte.

Det viktigaste är inte att vinna utan att deltaga…
Skämt åsido detta är plågsamt.
Just nu är det fritt fall.

SPARKA LILLIS!!!

Snälla Hult! Värva in Ledin o Jämtin så man får se lite jävla anamma!
De hade aldrig accepterat sånt här jävla lallande som är på isen. De hade gått in och grisat lite efter varje avblåsning!
Oavsett om de är gamla så hade de fan visat mer hjärta än någon annan på isen!

Detta är bedrövligt och är så trött på ursäkter om små marginaler! Det handlar inte om små marginaler för det handlar om rätt karaktär på isen! Det måste vara slut daltat om att det ska vara mys i omklädningsrummet och på cafét! Det är på isen karaktären ska visa sig och ingen annanstans!

Gå ingenstans för nu ska Lillis tala om att det är små detaljer som gör att HV ligger under med 0-3 SPÄNNANDE :laughing:

Ingen, utom Camara, är förbannad.
Inte ens Thörnberg är desperat eller tydlig i intervjun.

Vem ska ta tag i det här? Hv saknar ledare och det är så satans tydligt…

Detta problem kommer ovanifrån. Spelarna matas hela tiden med åsikten om att allt ska vara harmoniskt och tillrättalagt, ingen ska sticka ut från ledningens sida. Det gör att ingen ens tänker på att ställa sig utanför ramen…tror att detta är anledningen till att “stjärnspelare” tenderar att floppa i hv

Han kommer väl säga, Vi var inte med, jag är besviken, vi tar inte kampen…

Jag tycker att HV borde sparka Lillis omgående och låta Rahm få resten av säsongen på sig att bevisa om han är värd att satsa på som huvudtränare inför nästa säsong. Om han inte är det - byt ut alla!

Karaktären i Hv71 har blivit att man ska vara en mjukis och klappa alla medhårs!
Fan kasta handskarna och visa att detta är inte OK! Det kallar jag karaktär!
Åka runt och skylla på detaljer och små marginaler match efter match är pinsamt!

Jaha. Vinner vi eller?

En till som gjorde samma sak och instämmer till fullo…

Helt rätt, skulle dock vilja se att Hult ger sig själv kicken samtidigt för jag är så förbannat trött på denna skittråkiga typ av hockey. Åhhhhhh så fucking irriterad just nu…

Visst, det ligger såklart mycket i det.
Men nånstans måste ju även spelarna själva vilja spela för supportrar, klubben, laget och segern.
Eller… det kanske är det som är problemet. Finns kanske ingen klubbkänsla kvar.

Det här är iallafall det värsta spel jag sett på mycket länge.

Blir man indoktrinerade med att det “det är så här vi gör i HV” kanske man tror att man gör det om man följer mallen, vad vet jag.

5-0 efter 25min!!!
Där bytte även en annan kanal! Det trodde jag aldrig skulle hända!
Men faktum är att det finns inga ord på hur jävla dåligt det är Hv71!
Jag hoppas detta får konsekvenser! Annars visar ledningen att det numera är en förening där man sitter i ring och sjunger cumbaja!
Så länge det ser ut så här kan Hv glömma att jag kommer åka till Kinnarps!

Fy faaaan!