Omgång 33: Luleå Hockey - HV71

Men det är ju för jävligt att Luleå ska få leka julhockey med HV såhär sista matchen.
Varför är det ingen som försöker göra något!!?
Var lite elaka? Tacklas?

Salmela? PC?

Och varför ä byter man målvakt, när det utespelarna som inte är med?

Självklart måste Uffe gå. Hv kan inte sparka alla spelare mm. Nu måste dom ta bort SHL mest överskattade tränare. Spelarna har ju ingen tro alls på hans sätt att spela och försvaret är total kaos. Inte bara bort med Uffe utan alla tre.

Ross sa väl upp sig själv när Örebro åkte på en storförlust, vi får hoppas Uffe gör detsamma.

Med HV:s flyt kommer det att godkännas. 5-1

Folk tyckte Ross gjorde fel som klev av i Örebro. Det tycker inte jag. Ett sätt att visa att jag har gjort vad jag kan, men det hjälper inte. Snälla Rossen, ring Dalle imorn å prata lite vett med karln. Orkar inte mer nu.

Dalle, ta gör en Ross nu e du schneller!

Nu håller till och med jag med… Han måste bort.

Bara 5 till!

härlig stämning här på foratt…

Bra JASON… så ska det gå till.

:smiley: KROGGIE!

Bara 4 till!

Konstigt?
Dalle å co har nu på en försäsong och 30+ omgångar klart visat att staben inte får laget att fungera.
HV har kanske seriens bästa spelarmaterial, men ett av de sämsta lagen.
Själv har jag inte gnällt eller tjatat om ett utbyte av dem tidigare.
Men nu är tålamodet slut.

Det jävliga är att det tabelläge snart infunnit sig där glappet upp till direktkvalificering till kvartsfinal är att glömma. Hur motiverade HV kommer att vara i det läget, med tanke på hur det ser ut nu, vill man ju inte bara föreställa sig. Då blir nästa mentala läge att det räcker med att klara play-in och så ger man ännu mer fan i att ta i alltmedan lagen under kvalstrecket spelar alltmer desperat… kan bli en nätt liten ångestpärs det…

Eller också blir det som jag tror: Att alla spelare i HV får nya fina dubbelt så snabba skridskor och magiska klubbor i julklapp och toklyfter med början mot lhc på annandagen som en julskinketankad raket i tabellen. Bara för att jävlas lite med saik så bromsar vi in lite på slutet i vår så att de får vinna grundserien, varefter vi cirklar runt dem i åttor och smiskar upp dem i fyra raka i SM-finalen.
Det bara måste bli så. Allt annat verkar orealistiskt när jag tänker på saken.

Brukar försöka se det positiva men det är omöjligt ikväll. Det är en viktig match men man visar ingenting i början av matchen. Bara ger Luleå taktpinnen och backar hem. Blir stillastående i egen zon. Jag förstår att de tar Wesslau för att börja om men herregud alla avslut är ju nära honom. Det fanns inget vettigt försvarsspel. Och nu har vi spelat 30 omgångar. Nej, detta duger inte. Jag börjar tvivla på att HV kommer att lyfta.

Va fan ska man tro om vårt lag igentligen dom hittar oftas sätt att göra mål på individuella chanser men så fort det ska spelas som ett lag så går allt åt helvete… Jag tror att det är så vi har spelare som är så överkvalificerade för SHL så när en tränare som Uffe och vår back tränare med sin tråkiga urdåliga spelidé blir ett frågetecken så minst en i var kedja tror inte på den och då blir det bara en massa fel pass och fel spel för dom vet att gör dom inte som han säger så blir det läktaren även om formen pekar up.
Sen har Dahlén aldrig varit en teknisk spelare som det känns som man behöver i modern hocky när han spelade i NHL va det enda han bidrog med va åka skridskor och jobba sarg spel. Vi har spelare som skulle kunna göra bättre tränar jobb och jag tror spelarna känner det med så det finns nog inget förtroende i staben från spelarna

Visst är läget prekärt och spelet ser oroväckande ut. MEN vi måste se på det som att vi har chansen att vända det här även om inget tyder på det. Viktigt att gå på matcher och lyfta fram laget, för denna säsongen handlar tyvärr om att undvika kvalserien till varje pris.

Ser gärna att Williamsson får chansen nu i tredje.

Fy fan vad jag stör mig på M Nilssons slöa attityd på isen och han åker sämre skridskor än vad Luoma gjorde :open_mouth:

Håller med. De fungerar inte som lag. Bara många individualister. Usch vad jag tycker synd om HV som förening just nu. Dahlen, Petrasek, Nilsson och Jämtin borde alla ta ett steg tillbaka imorgon. Jag säger inte att de ska ge upp bara att de borde stämma av om de fortfarande har förtroende. Om inte är uppehållet ett tillfälle att ge personer som har fått förtroende ansvaret.

Pettan fick poäng.
5-3 nu. Bra PP.

:smiley: