Ditt första stycke fattar jag ingenting av. Skulle de tappa sugen för att de inte kan nå topp 6? Det handlar ju för tusan om att undvika kvalserien! Har märkt att det är många här inne som snackar slutspel. Skifta fokus säger jag. Vinner AIK imorgon är HV under strecket efter 32 matcher. Verkar vara många som inte tar kvalseriehotet på allvar. Mitt enda fokus är att HV ska bli sämst 10a. Sen är det ju iofs bedrövligt att man ska behöva känna så med den truppen HV förfogar över.
Jaha, 5-3. Starkt att kämpa sig tillbaka så det blev lite spännande. Men nu är läget prekärt som fan. Känns verkligen inte bra detta. Jag skulle vara så jävla nöjd om hv slipper kvalserien i år.
Detta duger inte, backspelet är på korpnivå, det måste hända saker under detta uppehåll, tränarstaben MÅSTE rensas ut. Att låta Luleå få gå iväg till 5-0 är oförlåtligt i en sån här otroligt viktig match.
Tror fan HV inte kommer göra något mer utan det kommer se ut så här med Uffe resten av säsongen. Hv verkar vara väldigt säkra på att Uffe är rätt person.
Det folk inte fattar är att Dahlén inte är ny i HV kostymen. Detta är hans tredje år och det går ju ta mig fan bara utför. Sämre och sämre år efter år. Och ledningen ger han förnyat förtroende hela tiden. Det är tydligen bara dom med pengar, sponsorer som vågar och kan sätta ner foten. Hoppas dom gör det nu igen. Dahlén ska bort, fort som fan. Varför vänta tills serien är slut? Spelar ingen roll som ta över. Med detta spelarmaterial kan vilken som helst med tränarlicens ta över, kan inte gå sämre. HV-71 sportsliga resultat senaste åren är under all kritik.
tyckte det blev bra snurr på alla kedjor när man ändrade lite. Nu gäller det att slipa stenhårt på det defensiva spelet och bygga om det totalt. kolla på videos hur andra lag försvar sig och kopiera deras försvarspel innan det drar igång igen. Sen måste vi fixa någon form av straff om man inte går ut och spelar hockey för fullt. Istället för en svordomshink som man lägger pengar i när man svär. Får man lägga pengar när man inte går ut och ger allt hela matchen från start.
Så här såg kedjorna ut i sista perren.
Nillson - WK - Putte
Rajala - Cristensen - Brithen
Sterling - Krog - Holzapfel
sista vet jag inte riktigt. Men jag tycker det ser bra ut. Fortsätt så här resten av året nu för dom fungerade riktigt bra, Problemet handlar om attityden, Och den defensiva speliden. Backarna måste även lära sig att inte hålla i pucken för länge innan dom passar och krångla till det i onödan som dom gör hela tiden i uppspelen.
Första åren med Dahlen så kom ju faktiskt HV71 högt upp i tabellen. Men samma dåliga defensiv finns fortfarande kvar, Samma slarv från backar finns fortfarande kvar. Då vann vi matchena för att vi gjorde mer mål en vad vi släppte in och bättre attityd.
Nu har vi ändå sämre defensiv och jävlar anamma endast ibland. Så det stämmer delvis.
Vi måste antingen kopiera andra lags defensiva spelide eller ta in den bästa defensiva tränaren som finns NU. Reder vi bara ut defensiven så är resten piss of kaka. Mål kan vi göra och när vi märker att defensiven funkar så pass bra så kommer vi göra ännu mer.
Åkte vi skridskor idag?
Hade vi lite otut med puckstudsarna?
Är vi ruggigt nöjda med spelet i den sista perioden och tar med oss det som lärdom?
Bjöd LHF bara på gröna bananer och billig powerade i omklädningsrummet?
Frös vi?