Omgång 44: HV71 - Timrå IK

Fattar inte hur man ggn efter ggn nästan fyller denna arenan. Finns det verkligen inget annat att göra i Jönköping som har lite mer underhållningsvärde för pengarna?

Återigen så ställer vi en målvakt som är sämre än motståndarlagets. Vi har en målvakt som ändå kan vinna matcher åt oss. Han ställer vi i båset. Ortio gör alltid minst en tavla varje match. Inget undantag denna match. Hv är så jävla förtjänta av att hamna i kval.

5 gillningar

“Loyal to a fault”, så att säga.

Tyvärr inte
Jag är på väg mot att se matchen på lördag
#skadebeteende #idioti #förmkt pengar

1 gillning

Det Lindbom visar upp i intervjuer skvallrar ju inte om en person med speciellt hög EQ.
Helt låst, ljuger och butter.

Vilket i förlängningen inte gör honom till en bra coach för han kan inte connecta med spelarna med total avsaknad av karisma och värme.

Jämför med en coach som Jürgen Klopp som vet hur man tas med människor.
Nej, ett kontorsjobb är nog bättre för Lindbom framöver, dock inte på Husqvarna Garden.

Tycker jämförelserna med Janne Andersson är många.

Tyvärr så avgjorde målvaktsvalet som vi alla trodde. Med Dichow i målet hade denna matchen nog slutat 2-2 och vi hade fått en poäng iallafall. Varför kan ett gäng töntar på ett forum se saker som proffsen inte ser. Är man som tränare sämre än en ”armchair expert” bör man nog bli lite ödmjuk inför sitt eget kunnande….

8 gillningar

Gäller ju inte bara tränaren dock…

Forumet har fan kunnat förutse varje fallgrop de senaste fyra, fem åren.

4 gillningar

-2 på AP20, Borgström och Shore. Vår förstakedja.

1 gillning

I vanlig ordning kan jag se tre SHL-matcher men inte HVs. Kollar på Växjö-Färjestad istället. Bra hockey, kul match. Imponerande PP från båda håll. Nu förlängning.

HV har alltså en spelarbudget i samma härad som dessa lag eller t o m lite högre. Tragiskt.

Dessutom har väl Växjö snart fler SM-guld än HV71.

Alla är som frågetecken
Detta var en hemmamatch
Hur kunde det gå så illa?
:joy::+1::sunglasses:

1 gillning

Något är riktigt katastrofalt fel i föreningen. Absolut INGEN kan väl se match på match på match, år efter år och tro att vi går åt rätt håll. ALLA med något ansvar i föreningen borde ärligt fundera på vad de gjort senaste åren. Ingen borde komma undan och alla borde be om ursäkt i media.

1 gillning

Forsberg spelade knappa 6 min. Han hade lika många tacklingar (1) som våra POWERFW:S Måns och Herman som tillsammans spelade 29 minuter.

5 gillningar

Men vi vänder ju på stenar? utredningar? jag tror lösningen ligger i att vända några stenar till… :partying_face: :partying_face: :partying_face:

Tror inte det är läge att analysera nåt

Kollar man på stentavlorna är läget klart………

1 gillning

Föredrar analyser framför känsloanstormningar.

1 gillning

Skall man dra ett kort och byta lagkapten? Önerud.

Önerud med minst tid av Fw:s förutom AP20/Foppa då. Det är så oerhört mycket som skickar så dåliga signaler…

allt lugnt grabbar Lindbom är ju nöjd

1 gillning

Ja det är tröttsamt rakt av. Jag har inget emot att det ibland skiter sig men tyvärr så är ju kompetensen överlag på forumet bättre än i själva klubben. Det är ju helt sjukt när man tänker på det.

HV MÅSTE RENSA OCH BYGGA PÅ FOLK SOM ALDRIG SATT SIN FOT I FÖRENINGEN……

Som kommer dit på grund av sin kompetens och inte på grund av att de redan har en halv for inne från början.

Det logiska tänkandet står Lindbom för

Dock ser jag inte hur det skall hålla ihop