Omgång 45: HV71 - Örebro HK

bra byte av thörna.

må så vara med de är den enda egenskap jag kan se som håller nån typ av egenskap för att vara topp 6 back i ett SHL lag idag. Hockey egenskaper de har han inte, i allsvenskan ja men inte SHL klubb som satsar på guld (vad jag förväntar mig av hv men ledningen verkar tycka annorlunda)

Utvisning :imp: Då smäller det snart :imp:

Onödigt av Önerud…

svagt av önnerud…

På Örebro. Seriens bästa lag i den spelformen… slutar väl bara på ett sätt?
.

Hur mycket tålamod ska man ha med Simon? Varit fullständigt under isen sen Sundsvall brann första gången.

Bra kapten…oehört slappt.

SKITPERIOD

Precis, många byfånar vill skylla allt på Hulth och yterell, men det är de som skall vara ledande som (oxå) skall vara mycket bättre.

Jag undrar lite vad grabbarna säger till varandra innan matchstart. Idag ska vi återigen göra en match med dålig kommunikation, dåligt backspel, släppa till 4-5 klara chanser, obefintligt anfallsspel samt krydda det med en onödig utvisning. Menar det är en otroligt viktig match, och spelet ser ut som en påse kattskit.

Ett lag är ju inte bättre än sin svagaste länk (läs Ytterell)

tror psyket är nere och ingen riktig vågar ta tag i de varken på isen och i omklädningsrummet.

Lika bra att vi missar slutspel så man slipper se skiten.

Tycker nästan #3 är sämre

skönt att se thörna i intervjuläge. det kanske kan bli lite uppryckning nu.

Tamt och lamt från Hv som spelar alldeles för dåligt.
Det går långsamt och slarvigt passningspel. Återigen är det ingen fart på rören.

Fattar inte att det får se ut så här utan att det blir konsekvenser genom att få sitta på läktaren och låta hungriga juniorer spela istället.
Örebro är ju bättre o allt första perioden!

?

Det enda positiva med denna perioden är att det bara står 0-1. Horribla defensiva misstag från HVs sida. Detta vinner HV bara man slutar att ge bort chanser till höger och vänster. Önerud får inte ta den typen av utvisningar heller.

?
Bara ett inlägg från en byfåne