Omgång 46: HV71 - Frölunda HC

ja…wooohoo…

Ut med målvakten o 1-4 i baken! Sen plockar vi honom igen och matchen slutar 1-5!

nu kommer de bara köra slut på energin, till ingen nytta

-”Vi försökte iallafall”
-”Vi gav det en chans i slutet, men det räckte inte”
-”Vi hade en i stolpen i slutet”

Typ

Ja börja kämpa 5 min kvar, hv nya melodi. Slutar matchen så är man nöjd sen. Vi visade iallafall kampvilja i 5 min

Wedin bra, resten skit.

När inte ens du skriker JAA, då är det fasen på allvar.

Bergström och Fröberg…vad bidrar de med i 5 mot 5?

Nu återstår bara att hoppas på att det blir IKO eller möjligen BIF som HV får möta i kvalet.

Men samtidigt, har man inget eget spel, envisas med att spela som ett gäng fullständiga idiotier i egen zon, inte kan göra mål eller ens skapa en målchans på 60min varav 10 i 5v4, ja då spelar det ingen större roll vilka de får möta.

Hv slår inte Dalen med detta spelet, fullständigt mörker.

Ingenting tyvärr Bergström har varit helt bedrövlig hela februari/Mars måste ha teflon på bladet.
Pinsamt att se en 35 åring bete sig som en J18 spelare.

Spela alla matcher 6 mot 5 och skruva fram matchklockan så att alla tror att det snart är slut.

Lillis har gett upp, jag förstår han…

:blush: Jag skämms…

Pinsamt!
Man har haft över en vecka på sig att få igång energin och spelet. Av detta visar man intet…

Spela alla matcher 6 mot 5 och skruva fram matchklockan så att alla tror att det snart är slut.

Alltså, detta är sämre än med Rahm i höstas.
Hur är det möjligt?

Ledarskapet finns inte. Det kan inte vara nån som bestämmer i Hv.
Alla, utom Wedin, åker omkring och gömmer sig. Ingen tacklas, ingen utmanar, ingen slåss, ingen visar några som helst känslor…
Precis som vanligt.

Men det är klart… lönen kommer punktligt den 25:e.
Till våren hoppas man att agenten har nya uppslag.
Mot nya utmaningar!!

Fy fan vilka jävla losers…
Dra åt h-e…

Nästa match mot Växjö. Inget talar för poäng där. SKulle just därför inte förvåna om man gör sin bästa match på hela säsongen och plockar tre pinnar. Troligen bara önsketänkande…

fan va fula gröna tröjor rövle har

Hade visst fel!

Men varför åker man inte skridskor som man gjorde efter målet? Visst att Frölunda backar hem men det tar ju inte ifrån dem att sätta fart på de där jävla skenorna man har under fötterna. Man kanske skulle testa att gasa från start någon jävla gång.

Nu blir det samtal med pastorn och han säger något från Bibeln och allt är i vanlig ordning. Grabbarna som ska göra det och vi måste komma upp och vi måste driva hårdare på mål och ta avslut! Frölunda hade ju kunnat spela utan målvakt i 2 perioder!

Sluta med tramset och skäll ut hela jävla högen att nu får man för i helvete vakna! Nu är det slut med orden om ditt och datt ! Det är på isen man ska visa! 13 matcher kvar, de sista 7 är de vi ska vinna 4 av! Men man kommer aldrig göra det med denna spelidé!

Måste ju kunna ändra om detaljer som gör att det blir en annan hockey.
Stå upp vid egen blå!
Sätt fart genom mittzon och det ska tydligt och klart vem/vilka som ska ta in pucken. Nu vet man aldrig vem eller hur man ska ta in den och då blir det en meningslös dump. Man försöker ju inte ens dumpa den i rundeln så någon på bortre kan ta upp pucken. Man får själv åka ner och kampa om den.
När vi har läge för skott så letar man ett bättre läge för vi ska helst göra mål i öppet mål! Verkar som att skitmål inte räknas för Hv71.
Börja grisa och visa attityd efter varje avblåsning!

Ja ni hör! Hur fan ska man kunna vinna över 7 matcher med det vi visar upp denna säsong? Vi blir inte bättre utan snarare sämre och sämre.
Håller tummarna att det blir IOK för de andra lagen kommer vi ute ha en susning emot!