Omgång 46: Västerås IK - HV71

Vilken nivå av domaren!! Utvisningen är horribel och sedan blåsa icing när det är PP

Alla i hela HV71 verkar gå och vänta på slutspelet. Alla ifrån ordföranden ner till vaktmästaren. Det syns tydligt att man har tankarna på detta. Se nu för fan till och säkra seriesegern innan ni börjar planera slutspelet.

Och oavsett hur mkt pengar man öser över forwards så löser sig inte skiten.

Testa något annat, kanske.

Japp, har blivit en riktig sosse förening. Ut med Thermell och in med Lance Ward i båset. Då kommer även Putin dra tillbaka styrkorna i Ukraina!

Ajdå, skada på målvakten…är det HV-klacken som skanderar filmare? Man skäms som supporter…

Inte roligt någonstans. Sjukt låg nivå

Trist med skada. Men kanske HV:s chans att komma in i matchen. Som när Leif Karlsson fick ersätta Sundlöv i finalen 95…

Lejacques.

Dom kommer vara tvungna att spela nån av som spelarna du syftar på eftersom Ullström kommer förmodligen inte spela en minut till denna säsong. Dessutom kommer han spela så går han sönder lika fort. Sen önerud vet man väl inte riktigt hur länge han är borta. Ska nog inte räkna med storverk av han heller i ett slutspel. Så dom kommer vara tvungna att fortsätta spela samma spelare.
Angående bröderna Davidsson så levererar dom exakt de iallafall jag förväntat mig av dom. Dom är inga poängkungar o bör därför inte ha dom förväntningarna på sig. Dom gör de dom ska. Enligt mig. Ja kanske inte idag då.

Vi är verkligen urusla idag. I alla situationer.

Spenderar mest tid i sarghörnen i anfallszon. När vi väl får ett panikartat skott på mål så är vi inte ens sexa på returen.

GLÖM SHL HV

I tredje förväntar jag mig att man går ner på folk.
Det finns inget att spara på nu. Match först på onsdag igen.

Sen vill jag se lite mer action i offensiv zon.
Maken till blekt och ineffektivitet har man sällan sett.

Går vi inte upp till SHL så släpper jag allt som har med HV att göra.
Man kan inte sitta och följa hockeyn i den här ligan med dess usla domare och så jävla ointressanta lag.
Fullständig misär!

Pinsamt inlägg. Under all värdighet.

Och där, om du nu får rätt, har du egentligen svaret på varför HV lagt sådant krut på forwardssidan inför trading deadline.

Ja, alltså jag förväntade mig inte storverk av bröderna Davidsson. Men ledningen verkar ha haft andra förväntningar med tanke på att bröderna var gjutna i andra PP under första halvan av säsongen. Och där levererade de ju inte alls. Så nu har de tagit in spelare som förhoppningsvis faktiskt kan fylla den rollen. Om nu Kelleher behagar sig komma tillbaka från sin skada och Shinkaruk hittar matchformen…

Har Gunnar gått sönder?

Får nog gå ner på folk och göra om kedjornai tredje för väcka laget, förstår inte varför man särade på Powell och Foppa. Nu spelar det inte ens pp ihop.

Jävla tjänstefel! Totalt hjärndött att göra så.

På riktigt? Årets mest korkade inlägg, skärp till dig för fasen!

Helt ärligt…ni som tittar på HVs matcher. Kan någon lista ut vad som är HVs spelidé? Jag kan det fan inte. Spelet kuggar inte i för fem öre. Alla spelare åker bara omkring och REAGERAR på allt som händer. Väldigt sällsynt att spelarna AGERAR efter någon slags plan eller system.

Man kan prata målvakter, backar, forwards, Kokkonen, Bertov eller vilken spelare som helst. Men…jag är INTE imponerad av tränarnas prestation.