Omgång 46: Västerås IK - HV71

samma som vart sen hult tog över, inget grundspel, dumpa ner i sargen och hoppas på det bästa

Jaha! Då är det dax för Hv71 återigen jaga ett underläge i sista perioden.

Skeptisk till att man har en redig plan. Känslan är att man kastat miljoner på forwards och hoppas individuell skicklighet löser det.

Mycket är Hults fel, främst att vi är där vi är, men den här tränartrion gör ju inget bra jobb direkt.

Vik backar hem och HV får lite utrymme. Då ska ni se att Viks andremålis växer ut till en jätte i mål.

Ge dig. Vi leder serien.

Även dom har den gode Johan anställt om man ska va noga.
Men ja. Vi har gjort en dundersäsong men djupdykningarna som ibland kommer är verkligen avgrundsdjupa.

Jo så är det ju delvis. Lägg till deras laguttagningar de senaste matcherna som varit extremt märkliga.

Till nästa match måste man gå tillbaka till det som funkat. Exempelvis inte spela Bertov och Torp. Exempelvis spela Powell och Foppa.

Sen tror jag skadan på Ytterell haft viss negativ effekt. Blev ju precis likadant vid hans förra skada. Spelet föll ihop totalt, liksom nu.

HV missar allt. Verkligen allt. Uruselt.

PP lär ju inte hjälpa. HV visar inga tendenser på att vilja vinna alls idag.

Ge oss ett bra pp nu. Åtminstone.

Tack

Nu så! Två snabba till. Helst tre.

OM Hv på något vis skulle lösa SHL kontrakt så är jag definitivt inte övertygad om att Samuelsson är rätt man, tycker han coachar väldigt märkligt och lämnar spelare som borde få spela utanför… tycker inte heller det känns som att vi har ett grymt spel bara mycket bättre spelare än alla andra… och att spelare började fuska på träningarna redan i oktober säger väl lite… men med det sagt så får han gärna motbevisa!

Skönt att spräcka nollan men det är nog tyvärr för sent. Duger inte att visa musklerna med 20 minuter kvar.

Håller med dig, släpper kanske inte HV rakt av dock.
Har faktiskt svårt att hålla 100% fokus på matcherna, tack vare MF Allsvenskan som inkluderar domarna, medelmåttiga
arenor liksom lagen. Surt men sant.

Absolut, han är ytterst ansvarig men jag är faktiskt ändå missnöjd med spelet.

Jag är föga imponerad av vår tränartrios arbete ändå. Vi leder serien och vi har lagt ut väldigt mycket mer pesetas än andra lag. Det finns tränare i den här serien som får ut mer av sina lag än HV, tränare som har en bättre spelidé än HV. Samuelsson & co behöver inte vara bäst men hur tycker du själv vårat spelsystem ser ut? Hur tror du det hade klarat sig om vi inte värvat mycket dyrare spelare än t.ex. MoDo?

nu troppar man väll med bertov, kokkonen och törngren

Så drar vi igång Hult-drevet ännu en gång. Patetiskt inlägg!

Stolpen!