Omgång 6: Frölunda HC - HV71

skott på mål: 11-0

Klapp och klang gick till puben efter 10 min

SPARKA DAHLÉN !!!

Wesslau har ju inte direkt börjat säsongen på ett strålande sätt. Dock inte hans fel att hv ligger där dom ligger.

13-0 nu

M det är sjukt skrämmande, säger ganska mycket om Dahlens inställning

boxplay nu. PINSAMT VAD DÅLIGT DET HÄR ÄR!

Vi kanske ska sparka alla spelare också, jag ser ingen på plan som verkar vilja spela hockey, förutom Gunnarsson

Robert: Du tycker fortfarande att Dahlén är rätt tränare för HV? Det är han som sätter upp hur spelarna ska spela

fuck fuck fuck

Pawhlen, det börjar bli riktigt jäkla tröttsamt att höra dig gnälla. ALLA är medvetna om att det går väldigt väldigt dåligt just nu men du behöver inte upprepa dina åsikter i vartannat inlägg.

Skulle nästan kunna tro att du är rätt nöjd med att HV spelar som de gör nu.

Hoppas alla förstår att de enda som kan ta oss ifrån denna krissituation är att något radikalt sker. Att sparka Dahlen efter 6 omgångar är radikalt. Han kan inte få sitta kvar längre.

När han dessutom säger att han är nöjd med spelet så här långt trots att vi har varit seriens överlägset bästa lag så blir det tydligt att han är heeeeelt fel man.

Tycker ni är lite hårda mot våra importer. Holzapfel tycker jag ser helt ok ut och kan nog bli bra i längden. Gagnon måste ju åtminstone få chansen innan Dahlen sätter honom i fjärdelinan. Sterling ska bara vara en stjärna i SHL och jag är beredd på att ge honom mer tid att anpassa sig innan sågen kommer fram.

Fullt av misstag, ingen spelare visar sig, kämpa, tackla för helvete. Det här är ju inte bara Dahlén det finns spelare i hV som ska prestera. Var är amerikanerna visa lite glöd och jävlaranamma, fullt av felbeslut som ger utvisningar. Det här är det värsta jag sett och jag har kollat på HV sen 1980. Skottstatistiken pinsamt man sitter ju här med gråten i halsen. Kämpa åtminstone HV kom igen.

Herrejävlar vad dåligt. 0 skott på mål och HV gräver en allt djupare grop åt sig själva.
Jag har ingen lösning på detta, men spelarna måste ju vara tända inför match.

Det får inte se ut såhär HV!
Jag kräver så mycket mer.

Men, och det tar vi med oss till andra:
Det kan inte bli sämre.

Nu jävlar tar vi dom!

Jag stör mig som fan på att det ALLTID ska ändras i kedjorna, även de som funkar, så fort något ska göras. Det blir ju fan aldrig någon som helst kontinuitet på det hela när man byter kedjor inför varenda jävla match. Som någon skrev, lottas kedjorna inför match eller vad är det frågan om?

Sen tycker jag jävligt synd om Wesslau, han får bära hundhuvud nu 2 matcher i rad utan att egentligen ha släppt in ett enda mål som han ska ta. Det är försvaret som är totalt jävla genomuselt, sen om det beror på ett icke-fungerande sätt att spela försvarsspel eller om det är så att spelarna är för dåliga det vet jag inte, men något är ruttet där bak iaf.

Lite typiskt att Frölunda hade en dålig PP-statistik innan matchen samt att 1-kedjan inte hade gjort mål. Det fixade HV åt de efter 4 minuter.

Tror aldrig att jag har sett HV spela så här dåligt. Gör ont.

Att HV förlorar just nu är kanske det bästa som skulle hända. Dahlen får sparken och Kenta kommer in istället så har vi chans att gå längre än kvarten

Lugna ner er för fan! OK att HV spelar skit just nu, men jag har varit med om värre svackor. Då har dom ändå lyckats ta sig till slutspel. Vi kommer grejja de här boys

Det svider i mitt hjärta så oerhört mycket att se Hv spela på detta vis. Det är faktiskt lite pinsamt, experterna på CMore verkar knapp tro sina ögon när de ser hur Hv71 spelar.

Precis detta som är felet med dagens HV, Visa lite hjärta och sitt kvar ist!!