Vem vill du se istället? Det är förbaskat lätt att skrika avgå, men det finns ingen som täcker skott, finns ingen som tar ett extra skär, det ser alldeles för bekvämt ut…jag tänker inte kräva Dahléns avgång än,och jag tror INGET blir bättre av att sitta här å gnälla. Stötta i med och motgång.
Det handlar inte längre bara om att sparka en bedrövlig tränare. Det handlar nu också om att väcka ett sovande lag.
Det är Dahlen som ska se till att spelarna är redo att prestera på topp och tända laget. Det har han misslyckats med. Bara själva sparkningen i sig tänder alla lag och sen dessutom en riktig coach på det så kommer säsongen gå att rädda.
Någonting måste göras. Dahléns kontrakt går ut efter säsongen, vad som än sker kommer han givetvis inte få förlängt. Vad har vi egentligen att förlora på att kicka Uffe redan nu? Det finns inga garantier för att det kommer gå bättre utan Uffe, men sämre kommer det knappast gå. Då har vi iallafall försökt.
Det enda jag gillat hittills idag är Gunnarssons spel samt att Holzapfel sliter och är förbannad.
HV är på kraftig dekis tyvärr, det är riktigt sorligt att se laget i sitt hjärta spela så här håglöst.
Enligt rykten inifrån KA så ska ledningen vara missnöjda på både Dahlen och laget och de ska ha fått restriktioner att något måste hända för att vända bilden som just nu blir allt mer blankare. Personen sa också att när det gäller transantlanterna så är det prestera eller åk ut. Jag tror inte jag läste allt för mycket positiva reaktioner kring HVs värvningar av dom inför säsongen, och än mindre nu. Är dom stjärnor så ska dom kunna leverera direkt med tanke på vilken tanke de är värvade för. Ska HV vända detta ikväll, är det verkligen dags för Krog, Sterling mfl att börja gå i bräschen och börja om på noll. Frågan är om tiden finns till detta, eller tålamodet inom, och utifrån HV71.
Dahlen är inte rätt man att leda HV71, det har varit min åsikt sen han värvades då hans spelide inte håller på svensk is. Låt oss börja be nu i smålands Jerusalem för att vi alla har fel kring detta innan vi är förankrade i botten av tabellen och får börja tänka om för att klara oss kvar denna säsongen, det lär vi börja se efter 10-15 matcher.
Tidigare år har man även i motgång sett stor potential i laget .
I år saknar vi spelare som Björn Melin / Laine som hittar på något på egen hand och vi har inte kvar några
defensiva klippor som Sundh eller Falk var …
Sen tycker jag inte Fälth, Mattias Karlsson eller Fantenberg har varit så bra som våra bästa backar varit tidigare år .
Jag hoppas verkligen att det visar sig att de haft småskador och/eller kommer igång
Marcus Nilson och Willia Karlsson är ljuspunkterna just nu för mig, men det ser mörkt ut på flera plan,
värvningarna ser mycket sämre ut just nu än jag hoppats och Dahlén har aldrig gjort mig glad …
Jag trodde inte att HV kunde sjunka lägre än i sista matchen i våras mot LHC men det gick. Ingen ledare verkar finnas, varför ingen Davidsson i båset. Igen amerikanerna är ju osynliga vem har scoutat. Blir det inte bättre inför tredje kollar jag på morden i Midsomer.
13-1 varav hv skickar pucken från egen zon och får ett “skott”.
Dahlén är ett skämt när det kommer till coachning och det märks tydligt när det går tungt, samma sak hände i Frölunda och nu i hv, finns en anledning till att hans kontrakt bröts.
Wesslau, får han starta nästa match så kommer iaf inte jag titta. Kolla in Gunnarsson för i helvete!!
Ingen kommer upp i normal standard men det som gör mig förbannad är att det kanske är 3-4 killar som försöker samt hur jävla svårt kan det vara att anpassa sig till de nya reglerna gällande spelförstörande moment?? Alla andra lyckas ju för fan!