Gunnarsson är definitivt vår bäste spelare så här långt utan konkurrans (bokstavligt talat).
Jag vill inte lägga allt ansvar på Uffe - spelarna ska ha sin beskärda del av skiten också. Men att ha en inkompetent tränare i båset gör ju inte förutsättningarna bättre.
Mace. Dina kommentarer är på en skrämmande låg nivå.
I övrigt bättre i andra, men klart så som det såg ut i första vet jag faktiskt inte om andra perioden var bra, eller bara mindre bedrövlig.
Även lite otur tycker jag, någon ramträff, någon 2-1 som skulle kunnat ramla in osv. Men bara att kämpa där, tur förtjänar man.
Gunnarsson, otroligt bra spel. Lugn och stabil, känns trygg, helt klart värt att fortsätta med honom i några matcher nu, låta honom få chansen.
Begriper inte riktigt en sak bara, har någon i HV berättat för våra killar att hockey spelar man i 60 minuter.
Jo, men vi visar ju ofta rätt tendenser när vi ligger under med 3 mål, se mot Luleå. Men det är därför vi aldrig kan punktera matcher osv heller, för sålänge motståndarna inte ligger hemma och försvarar en ledning så känns det ofta som att om vi gör mål så är det av slumpen, inte för att vi etablerar ett tryck som vi lyckas omvandla till mål. När däremot motståndarna backar hem så är det klart att det ser lite bättre ut.
Edit: Vill också stämma in i hyllningskören av Gunnarsson, han har varit mycket bra.
Just nu så finns det endast en spelare som är bra och det är Gunnar, resten vet jag inte riktigt vad dom gör.
Tycker väl iofs att trion Nilson, Sterling och Krog har sett helt okej ut. Krog är riktigt stabil när det kommer till teckningarna och lagt ett par fina pass. Nilson och Sterling kämpar på men det är tyvärr inte så lätt att åstadkomma något när man inte får någon hjälp.
Jag har själv varit emot “häxjakten” på Dahlén men jag börjar så smått själv att ifrågasätta Dahlén. Dock inte såpass att man ska sparka han med omedelbar verkan, vilket många härinne tycker. Skulle HV71, mot all förmodan, sparka Dahlén inom kort så är det nog mer troligt att Thomas Ljungbergh tar över huvudansvaret än att HV skulle plocka in en ny HC.
Jag förstår verkligen inte hur han tänker när det kommer till kedjeuppsättningarna samt hur han matchar under match.
Han gör om i alla kedjor inför kvällens match men redan efter ca 10 minuter så splittrar han dom och börjar pyssla igen. Om man nu kastar om så radikalt i kedjorna som Dahlén enda gjort så tycker jag iafl att man kan ge dom en chans. Hur många byten fick de nya kedjorna tillsammans? 3-4? Ställer mig också väldigt tveksam till att han sätter upp Aaron som 13:e forward. Iofs så plockas han in i kedjesystemet efter ett par minuter istället för Kellman (fick han ens ett byte?) men enda. Njeh det känns inte alls genomtänkt.
Det är mycket möjligt att man borde kicka Uffe. Men frågan är om det hjälper att få upp humöret i laget. Det största problemet är att det ser ut som ingen tycker det är roligt att spela hockey nu och självförtroendet är i botten. Hur fixar man det? I sånt läge är inte tränarbyte nån magisk fix - om det inte är så att Uffe sprider de dåliga vibbarna. Men det vet ingen av oss nånting om.
F.ö så borde Davidsson stå i båset även när han är skadad. Tror det skulle vara bra för moralen.