Otur är såklart en närmast obefintlig del av förklaringen till att man ligger under ikväll, men det är ju nästan komiskt att se ett lag som spelar totalt utan självförtroende och med alla marginaler emot sig.
Ett av målen tar på Fantenbergs skridsko och in, när Fälth ska skjuta i PP så går hans klubba av, Nilsons skott tar i stolpen, osv…
Precis, det var detta jag menade i ett tidigare inlägg. Man får ju ingen kontinuitet och resultatet är ju tydligt, kedjorna är sämre syncade än film dubbad på tyska. Man anfaller en och en, försvarar en och en, sätter press en och en. Om man åtminstone kunde låta kedjorna spela ihop sig så kanske det hade sett bättre ut, men man verkar ha en spelidé som går ut på att spela NHL-hockey på stor is, och man ska dessutom göra det med kedjor som är helt osyncade. Det är fan ta mig inte konstigt att det ser ut som det gör ibland.
De borde egentligen stå 0-0. Man märker direkt att spelet blir aningen bättre när Gunnarsson kommer in, spelarna blir tryggare på något sätt.
Hur mycket misstag backarna än gör så behöver vi en vägg, en som kan hjälpa oss i utsatta lägen. En Stefan Liv-typ. Wesslau måste steppa upp ordentligt
dekman: Eftersom Dahlén kastar om kedjorna så fort någon för ett misstag är det mycket möjligt att många i laget blir oroliga och blir mer rädda för att göra misstag än att ha kul när dem spelar. Kan nog tänka mig att det finns spelare i laget som ogillar omvaskning i kedjorna inför varje match. Att få spela en och samma spelare under en längre tid skapar mer trygghet borde för spelarna och truppen som helhet. Självklart ska mna ändra om när det går dåligt men att som Dahlén ändra om stup i ett fungerar inte i längden vilket vi tyvärr har bevis på nu precis som Jompii nyss beskrev bra.
Sparka Dahlen omedelbart och ta in Kenta Johansson, hur jävla svårt kan det vara? Jag tycker att HV får skylla sig själva när man väljer att behålla både Stillman och Dahlen, vad förväntar man sig? Lagbygget är åt helvete, “scoutingen” av Stillman är ett skämt och coachningen av Dahlen fungerar inte i SHL.
Oj oj oj. Det är virrigt i försvaret minst sagt. Men jag tycker även HV har ordentlig otur samtidigt som självförtroendet ligger i botten! Men tänk på att FBK låg sist efter 12 omgångar för nåt år sen och reste sig ordentligt. Sluta skrika Dahlens avgång efter 6 omgångar.
Visst har Dahlén brister och stora problem för tillfället, MEN dom som påstår att vi har den bästa, dyraste truppen var överlägset bäst för några år sen o.s.v. Kanske ska tänka till lite.
Vill gärna se lite belägg för hur dyr vår trupp verkligen är jämfört med andra klubbars. Visst har vi några spelare som tjänar bra. Jag antar att transatlanterna har en hyfsad lön. Sen har vi några till som Petrasek, Davidsson, Karlsson, Nilsson, Fälth och Jämtin. Varav några är skadade.
Sen om man pratar om hur bra vi varit de senaste säsongerna så kan listan göras lång på bra spelare som vi tappat. Fasth, Sundh, Joensuu, Laine, Voutilainen, Falk, Thörnberg, Puistola, Tedenby, Ullström, Petersson, Melin, Niinimaa, Ward, Gustafsson och så Liv såklart. Det är bara en lista med de mest framstående lirarna som lämnat oss dom senaste åren. Hur ser årets upplaga av Hv71 ut egentligen? Enligt mig var det klart redan innan säsongen att jag trodde att vi skulle få kämpa på den nedre halvan.
Bedrövligt ingripande av Johan Larsson på 4-0, han har all tid i världen men vänder upp så han har pucken på backhand och sen gör nåt jävla halvdant flippass som gåt åt skogen…