Alltså, om inte Hult och Davidsson sparkar Karalahti direkt, så har dom ingen trovärdighet kvar. Man kan fan inte ha en sån spelare i laget. När man gör det han gör, så vet i fan om han inte försöker straffa ut sig själv. Fan jag blir så jävla trött.
hv är hellt under jorden veti fan hur de skall ta sig ur detta nu
Tycker spelet såg mycket bättre ut idag, och gör vi lite mer mål på chanserna och minimerar misstagen så ska detta gå att vända på. och fuck alla pessimister här inne, ni är så sjukt tråkiga, stick till facebook och klaga…
Ja vad ska man säga.
Johan Hult går ut å säger att man inte funderar på värvningar till varken isen eller bänken. Ser han matcherna? Jag hoppas för mitt liv att man skickar Jere till Finland nu, när man pratar med andra supportrar som frågar vad grejen är med honom kan man bara skaka på huvudet.
Jag känner alltid en enorm stolthet när det kommer till HV men sandlådenivån nu börjar bli för mkt.
Vad gör spelare som ROB och Jere här? Varför lyfter de lön från HV?
Är det verkligen soprent på kontona? Fattar man inte att både publik och sponsorer kommer släppa HV när det är såhär?
Agera nu!
+1 jävla klagande, innan matchen va dom glada om det inte blev kross och nu blev det inte så men då ska det klagas ändå
Med tanke på att det var seriens bästa lag vi mötte så såg det ändå hyfsat ut.
Om någon har matchstraffet på Karalahti vill jag gärna se det. Finns en grynig bild på aftonblaskan det är allt just nu.
Karalahti får en puck upp på offensiv blå och drar iväg ett skott som missar. I sin frustration så väljer han att trycka upp en crosschecking i huvudet på Frölundaspelaren som försöker täcka hans skott.
Helt onödigt och pucken var inte ens i närheten. Totalt hål i huvudet.
Hv är mer eller mindre slutkörda efter att ha gått på lite folk,Jere har precis varit avstängd och har ögonen på sig. Han drar alltså på sig 4 st 2:or, och när det bara är några få minuter kvar sätter han upp klubban i ansiktet på frölundaiten.
Vad är det för fel på honom? Han tänker ju inte på laget för 5 öre,nu är han säkerligen avstängd igen 4-5 matcher och nu får resten slita ont igen.
Tyvärr Jere,men jag hoppas du gjort ditt i Hv-dressen.
Gillar Sandberg kedjan med Törngren/Bengtsson, enda kedjan som har kemi och kan göra något kreativt. Nu tredjekedja, förra året fjärdekedja, skulle behövt en till sån fjärdekedja.
Ja, alltså, vi är ju iallafall med i denna matchen.
De två senaste däremot, där kan vi snacka uselt och panikkänslor.
Hade 16 eller 11 satt sina chanser i tredje hade det säkert sett annorlunda ut.
Dessa jävla marginaler.
Å andra sidan hade Glenn också missflyt.
8 får ett par chanser till av mig.
Man kan knappast säga att han avgjorde matchen ikväll.
Vi kommer att behöva honom, tror jag.
Att j&j agerar nu anser jag som självklart.
6 raka skojar man inte bort.
Vi fick aldrig se några bra bilder på vad som hände, i så fall missade jag dom.
Enligt Arto var allt glasklart dock, efter att ha sett samma bilder som vi andra… ![]()
Ett fall framåt. Det som MÅSTE bli bättre är första passen i uppspelen. Frölunda gjorde det klockrent i princip varje gång men HV lyckades hålla i puck alldeles för länge eller så ligger passen inte på bladen.
Matchen fem bästa:
***** Sandberg. Sliter och skapar otroligt mycket ytor och chanser. Skulle han bara ha ett bättre målsinne…
**** Almqvist. Spelar enkelt och tryggt.
*** Bengtsson. Grym i sin roll som vanligt.
** Abbott. Skapar farliga chanser åt sina medspelare.
-
Hansson. Går tyvärr bort sig helt vid 4-2 men annars stabil, syns inte så mycket men det är ju bra i detta fall.
— Karalahti. Behövs ingen förklaring.
– PW. Grym i sista perioden och håller kvar HV i matchen men första 2-3 målen ska han ha.
- Eidstedt/Johansson. De funkade inte alls ihop.
Detta tog hårt.
Det förfärliga matchstraffet har jag precis sett. SKOJAR NI MED MIG???
2a för hög klubba/cross checking ok.
Men matchstraff? Han håller klubban kvar efter han har skjutit och frölunda spelaren åker in i den.
Han gör ingen rörelse utan håller upp klubban för att mota bort ev tackling. HELT JÄVLA ÅT HELVETE av domaren.
Tycker faktiskt det räcker med att Jere skämmer ut oss. Behövs inte att fansen gör det oxå. Det är inte tufft att försvara en våldsverkare bara för att han bär klubbens färger.
Karalahti håller upp klubban mot spelarens axel, den träffar axeln spelare är samtidig i en rörelse framåt neråt och klubban glider över axelskyddet och upp mot huvudet. Klantigt av Karalahti i den situationen - men jag vet inte om det var så fult.
tilläggas bör att det ser ut att vara en del skådespelande från indianen oxå, MEN, detta tar inte bort hur jävla puckat det är att försöka stoppa fisklundaspelaren med en utsträckt klubba i ansiktshöjd. Det är att be om en avstängning. I det läge vi är, i det läge SHL är, i det läge media är… i det läget är det skäl för uppsägning att göra en sådan sak.
Inte ens den mest färgade supporter kan tycka att denna tackling inte är regelvidrig. Jag tror att straffet kommer bli stenhårt,gissar på 10 matcher.
Den som bör ha avstängning i det här fallet är domaren.