Men på vilket sätt har AP spelat så mycket under sin kapacitet än OSL, Brännström, Kero, Tikka, Stakkestad eller Lindbäck?
Du tycker alltså att det är bättre att ställa upp ett sämre lag på isen än att ställa upp med bästa möjliga?
Fyfan så jävla ruttet…
dumpar bort varje jävla chans man får framåt….
Trodde ändå att man skulle komma ut iallafall lite påkopplade (det finns ju inte ens någon buss att sitta kvar på). Men nej det ser marginellt bättre ut än mot Malmö. Bedrövligt.
Ingen åker skridskor och ingen tar ansvar.
En OK första period säger Engsund!
Då vet man vad spelarna har för syn på säsongen.
Inte ok första period någonstans
Korpen
blir tyvärr så när man förlorar och förlorar. Motivationen är svår att hålla uppe och då tappar man allt mer och mer
Du kan inte jämföra Kero med AP. Sett till vad de ska bidra med så har Kero överglänst AP något enormt.
Vi är väl enda laget med en gubbe som åker omkring med en vit blindkäpp?
Ska vi vsra ärliga här, så är hela jävla laget ett stort problem. Vi skapar absolut ingenting.
Vi skjuter 3 skott på mål i första på hemmaplan. Helt sjukt är det. O inte första gången.
Vi är åt helvete för dåliga, från första till sista kedja.
Har man målsättningen att inte ligga under med 0-3 efter första så är detta en okej period.
Mysklubb
Nej så är det. Faktum är att vi skulle haft svårt att hävda oss i AS med det här gänget.
Så vi får vara glada att vi inte spelar där (än).
Jag tror att de övriga, eller nja, de övriga förutom OSL, Kero och Brännström redan spelar på sin maxkapacitet. Problemet är att deras maxkapacitet är för låg och att de inte hör hemma i SHL.
Med det sagt tycker jag fortfarande inte att man ska belönas för att vika ner sig. Jag tycker dock heller inte att Stakke, Tikka, Lindbäck, HH och säkert fler ska få spela heller.
Men jag vet inte om detta längre passar att diskutera i matchtråden.
Nåja, vi hade varit ett stabilt övre mittenlag i AS iallafall.
HV71-Modo i kvalet
Anton väljer dock att fokusera på väldigt märkliga problem i laget. Han verkar dessutom, utifrån hur spelet ser ut, ha väldigt svårt att få i gång laget. Anton börjar mer och mer framstå som mycket yta och lite innehåll. Men han är duktig på att marknadsföra sig själv det får vi ge honom. Påminner om Wikegård som alla pratade om som en riktig vinnarcoach, problemet var bara att han aldrig vann någonting.
Kan vi bara byta Stakke, Lindbäck och Tikka mot riktiga hockeyspelare så löser vi denna säsongen
Du klagar ena stunden på att vi har helt värdelösa spelare. Sen klagar du på Anton att han inte får ut bättre resultat. Bestäm dig…Man kan inte förvänta sig mirakel med den truppen vi har.
Nu har ju Blommans karriär bara börjat så tycker det är lite oseriöst att göra bokslut nu…
Enligt mig så är laget så dåligt att några nyförvärv, oavsett vilka, inte KAN, kommer aldrig kunna lyfta laget i övrigt.
Mission impossible!