Ordförande Anna Lena Isaksson

Valberedningen

Man får plocka fram egna kandidater och kuppa fram dom som fansen gjorde i Blåvitt. Det var väl valberedningen som snällt fick flytta på sig

1 gillning

Så kom du ett uttalande från föreningen. Varför? Tänker jag. Jo.

Något säger mig att dem har blivit tagna på sängen. Man torde att man hittade något med nytt folk in. Man andades morgonluft och AB gick säkerligen i bräschen för detta med sitt sätt att vara. Utan att egentligen titta på den sportsliga biten. För där tror jag att det sakas kompetens. CA var väl den som skulle arbeta med det men vad vi vet vi, hur mycket utrymme fick han.

Sen går det inte som man hoppats. Frustrationen växer och mejlen strömmar in bl.a. dem känner sig tvungna att kommunicera något och det enda dem kan göra att försvara den inslagna vägen. Annars underkänner hon sig själv och alla andra. Det går bara inte

Det säljer hos den breda allmänheten, för en stund. Men förr oss som tittar djupt not so much.

Så min poäng ligger i. Deras sätt att se på det. Kravställan i det dagliga=kontinuitet. Därför tror jag att AB fick förlängt. Det är den vägen dem valt att gå. Och hm landar det här tillbaka på AD:s babbel. Ty jag är rädd för det. Kravställan tar oss till topp 4.a osv. Utan att ägna någon tid åt hockeyn.

We are fucked

1 gillning

Bra inlägg.
Signalen om att två lämnade styrelsen och att CA också lämnade gör att varningsflagg reser sig och det blinkar rött överallt.
Det är inte orimligt att dessa 3 ville fortsätta förändringsresan och satsa mer på herrlaget men fick nej då kontinuitet skulle gälla och att man som ordförande själv uttalar skulle satsa mer på damsidan och andra högt prioriterade områden.

Framtiden lär utvisa detta men jag förstår ifall folk lämnar detta sjunkande skepp.

2 gillningar

Tycker snarare det är ett svaghetstecken att lämna istället för att försöka kriga för sin åsikt. Att AD lämnade föreningen var dock det bästa för allas parter då han gjorde sig omöjlig under sin korta tid som TF ordförande.

Abbott hade troligtvis tankarna på annat innan han ens klev in i föreningen vilket givetvis är tråkigt såhär i efterhand. Oavsett vad så måste vi ha in kompetent folk som är redo att offra allt för att få HV på rätt fot igen. Människor som självmant ”ger upp” och lämnar vid mothugg är inga människor som hade fått tillbaka oss på vinnarspåret. Imo.

5 gillningar

Till skillnad från dig är min bestämda uppfattning att det är just sådana personer som gör sig omöjliga som behövs i HV71. Under alla förändringar jag varit igenom i en mängd företag är det precis den typen av personligheter som måste finnas för att saker ska förändras.
Om det är något vi provat i HV71 appropå kontinuitet så är det människor som är politiskt korrekta och sitter och försvarar allt som inte fungerar.
Jag försvarar inte AD som person men att vi måste ha in helt andra personligheter om HV71 skall förändras på riktigt det är övertydligt.

Den gemensamma nämnaren på Agne, Sten Åke, Johan Lindbom och Anna Lena mfl är just precis att försvara det gamla, snacket om kontinuitet och trygghet. Om det är något man verkligen kört till vägs ände så är det precis detta.

Tyvärr pallar inte klubben anser jag att det kommer in någon som talar om vad problemen är och börjar förändringen. Tror det största felet är just där i klubben och dessutom får det inte bara vara en person utan flera både styrelseledamöter samt ordförande och det måste vara 100% förankrat i valberedningen och bland en andel av sponsorer. Dessa personer måste ha 100% mandat. Kommer det ske i HV71? Tyvärr tror jag inte det.

6 gillningar

Jag tycker att man redan nu kan konstatera att ALI inte är den ordföranden HV71 behöver, tyvärr. Fel även där, igen. Syns att hon verkligen inte begriper någonting om hockey.

Vi saknar en riktig ledare i föreningen big time som kan leda föreningen framåt. Nylin trevlig men inte den riktiga ledaren och har ju heller inget med sporten att göra.

Ytterligare en ordförande som måste bort.
En som inte kan något om elitidrott ska inte vara på en plats som handlar om elitidrott.
Kan sitta på en ordförandepost i en breddverksamhet och göra det bra.
Man trodde Anna Lena va en ny Camilla Freedeke som gjort det bra i Kalmar.
Men det visar sig vara något helt annat.

ALI skiter fullständigt i allt och alla! Enda viktiga är att Blomman är kvar! Skicka henne nästa val!

Tänk om man fick uttrycka sina känslor om vad man tycker om ALI!

Måste vara den sämsta som satt sin fot i Garden?

Jag tror alla kan ana vad du tycker om ALI. Tror inte du behöver förtydliga

2 gillningar

Alltså, du kan gnälla och skälla hur mycket du vill på Anna-Lena, men så länge vi har de jäkla skitspelare vi har, så kan hon omöjligt va den sämsta som satt sin fot i Husqvarna Garden.

Fy faen, vilket uselt lag och usla coacher. Såå, hon är inte ens top 25 att vara sämst.

3 gillningar

Man borde börja köra med såna banderoller under säsongen med. Det har varit på sin plats efter mååååånga matcher de senaste åren.

4 gillningar

Ja det har vi! Men vem har då makten att göra något då? ALI!

Hade hon agerat eller låtit CA eller BL göra något så hade det sett annorlunda ut.

Mm eller hur. Jag är förvånad över hur tillfreds publiken och framförallt NBS verkar vara.

3 gillningar

En annan har varit otillfreds sen som senast 2020.
On topic: Avgå alla, inklusive Isaksson.

2 gillningar

Mailat från alla mina tillgängliga mailadresser nu och ska fortsätta varje dag tills kvalet är över. Kontinuitet ska med kontinuitet bekämpas.

21 gillningar

Vad har du skrivit om man får fråga? På ett ungefär

Skrev egentligen inget nytt, utan hon lär definitivt hört allt tidigare. Behövde få något utlopp efter några innanför västen. Men kort så skrev jag något i stil med att det är smärtsamt att se hur vi coachar bort våra chanser match efter match och att vi behöver få in nya röster i båset innan kvalet och om hur det finns få saker som kan skada en förening så mycket som kontinuetet med fel personer på fel platser. Sen fick chatgpt formulera det på lite olika sätt🤖

2 gillningar

I denna tråden är det nog ok. Såå…

Avgåååååå!!

5 gillningar