Prata om det du vill tråden

Hoppas också på det. Fastnade i 2 timmar på AXS och fick inte tag på någon biljett, men ödet får avgöra om jag ska lägga mer energi på det eller ej. Jag fullkomligt älskar Kent och typ allt som har med Jocke Berg att göra, men konstigt nog har jag känt mig ambivalent kring att se dom live igen.

1 gillning

Jag är ingen game:are men förr i tiden gillande jag strategispelet ”risk” som gick att spela online på en sajt som numera är nedlagd sedan ett gäng år. Gillade förr även Age of Empires och GTA och då i synnerhet första versionerna. Spelar jag något på barnens Xbox numera så blir det Battlefield.

HV71 U15 är på väg upp till Linköping på en av landets äldsta AAA-cup (Folke Filbyter Cup)

De har gjort en liten teaser där de visar hur de förbereder sig - bra energi

HV71 U15 förbereder sig för Folke Filbyter Cup (AAA)

2 gillningar

Jag spelar inte så mycket längre men ett spel jag återkommer till och faktiskt startat upp varje år har blivit Bioshock! Älskar dessa spel

Skönt klipp, skön musik! Välkommen in i värmen @Roxen :+1:t2:

1 gillning

Tack! Hoppas att jag inte trampade på någon tå när jag la på lite samplingar från HV-låten på lite uptempo. Måste ju tagga igång kidsen. Själva råmaterialet till filmen är mobilklipp från ledarna. Jag har bara klippt ihop det.

1 gillning

Porten till första “nya” spelet var iaf dunderbra!

1 gillning

Jag bryter in med ett VMA:

Halloween Hellbomb 2024: Jävla carnage, jävla bra.

“all you jesus costumes stand over here and part the fucking sea” :laughing:

Insåg precis att jag missar dom iallafall. Jag är i Japan när de återförenas. Gött. Slipper jag att fundera på det! :slightly_smiling_face:

Annars förstår jag nog precis vad du menar med att vara ambivalent inför deras konserter.
Kent live var ju ren magi när det begav sig. Frågan är om den finns kvar på samma sätt idag.

På samma gång vill jag inget hellre än att de ska köra 15 år till, så man får tillbaka nånting som man lite tog för givet då.

Precis som med Kiss. Jag är så jäkla tacksam att fått vara med från att man var typ 9 tills man fyllde 49. 40 år av en bästa vän och ren lycka!!

1 gillning

Rykten säger att @Andersson711 sitter inne på VIP-plåtar till samtliga spelningar med Ronny & Ragges återförening!

5 gillningar

jobb eller pleasure?

Bara pleasure!

Tanken är att resa runt i tre veckor och bara göra vad jag känner för.
Mina resekamrater har ju en del planer, så jag kommer såklart haka på mycket där.

cool, hade själv tre veckor där i somras, min tredje resa till japan. Skönt ställe.

2 gillningar

Oh jäklar! Ja, det verkar vara ett fantastiskt land. Detta blir min första.

Har bestämt mig för att se mig om i världen lite framöver. Kalla det 50-årskris om ni vill. Det gör jag. :slight_smile:
Drömmen är ju en längre resa i västra usa, med nåt slags avslut i Las Vegas. Får se om det blir av nån gång.

Hvfans: Vart reser ni helst?

1 gillning

Där är jag i jul :wink:

Vill du ha tips på Japan-grejer kan du dra ett PM.

2 gillningar

Lång resa i slutspel :grimacing:

4 gillningar

Dött lopp mellan Colombia och Albanien som favoritdestinationer. Jag reser alltså helst till värmen och till ball natur och ny kultur.

Japan är på tapeten till nästa år, antingen det eller Taiwan.

1 gillning

Den sista expansionen jag spelade mer frekvent var Battle for Azeroth. Efter BfA så har jag testat på de nya expansionerna men aldrig riktigt fastnat. Enligt mig så är dagens WoW ett helt annat spel än vad det var för ca tio år sedan. Det är ju egentligen ganska självklart då allt förändras med tiden men jag tycker det har blivit alldeles för komplicerat. För varje expansion som släpps så utökas, fördjupas och introduceras nya/fler system. Det har blivit väldigt “plottrigt” än om man jämför med vanilla, tbc, wotlk och delvis även cata och mop. Jag gillar det enkla som ändå fanns i de första expansionerna. Man grindade, levlade och framförallt så hade saker och ting mer vikt. Jag minns hur otroligt glad man blev när t.ex ett mob/boss droppade ett vapen/gear som var en uppgradering. Det kunde vara ett grönt svärd vid level 5. Det betydde något och var något man använde under ex antal speltimmar. Nu när man levlar och får en upgrade så ska man vara glad om det håller i femton minuter innan det säljs till närmasta npc. Likaså vikten av professions och allt runt omkring. Det saknar jag.

Jag har till 1 spelning iaf :heart:

2 gillningar

:slight_smile: ar varit där (västra USA) tre vändor… fullkomligt älskar det. Landar i San Fran o tillbringar några dagar där, hyr bil och åker upp längs kusten, några dagar i Napa (för vinets skull), besöker nationalparker Yosemite och Death Valley. Bägge riktigt coola på olika sätt.
Stannar i random ”små” orter o sover, hoover dam och crand canyon, LAS Vegas 3-4 dagar för att köra ut till kusten o Los Angeles en vecka. Sen route one kusten (glöm inte en runda på pebbles beach) upp till SFO och avsluta i san fran några dagar till.:slight_smile:

Längtar tillbaks igen

4 gillningar