Prata om det du vill tråden

På väg in eller på väg ut?

2 gillningar

Båda riktningarna!

2 gillningar

Nice, vad använde du för chili?
Gjorde en sriracha för ett par år sedan där jag använde en för mild chili, blev mer stark ketchup av det…:slight_smile:
Prova lägg in habanera lemon i honungslag/flytande honung och låt stå… så jäkla gott…

Haha!! Kan säga så här jag kan testa allt mat är intressant. Men svårt se den bli standard hos mig :see_no_evil:

Men kul grej gillar när man bara gör sin grej.

1 gillning

Absolut, det ska jag testa.
Jag tog väl torkde chili och la ner dom i en fin olivolja. Det blev en riktigt bra chiliolja.

1 gillning

@PapaEmeritus vad sjutton gjorde du hos Silver….

6 gillningar

Förbannade deras målgårdar och kissade i vattenflaskorna.

13 gillningar

Att vi bör undvika att diskutera politik på detta forum för att bevara den trevliga och respektfulla atmosfär som forumet innehar.

6 gillningar

Helt sant :+1:

Det gick ju vägen :slight_smile:

HV71 U15 vinner Folke Filbyter Cup

1 gillning

Hade även gäng som var med och vann TV-pucken för Småland :wink::facepunch:

1 gillning

Idag kan Öster göra återkomst till Allsvenskan. Eller som vanligt missa chansen.

Nu kanske de kan ta en del av Lakers kommunpengar framöver

7 gillningar

Jag som är Växjö-bördig och Östersupporter ser definitivt en klar win-win här om Öster tar rejält med pengar från Lakers.

7 gillningar

Blåvitt slipper alltså kval ner till superettan för att man gjort 3 mer mål än Värnamo. Inte 3 bättre målskillnad för där hamnar båda på -10 utan 3 fler gjorda mål. Segt för Värnamo. Galet att 30 matcher ska komma ner till typ en felaktig avvinkad offside eller där domaren missat nått solklart. Eller en missad straff eller vad som helst. Kan bli ett dyrt miss om man förlorar kvalet.

1 gillning

Påminner om när J-Södra åkte ur. Hamnade i kval lite oturligt och oförtjänt och ställdes där emot ett Skånelag.

Då Trelleborg för Södra och nu Landskrona som gäller för Värnamo.

Så finns faktiskt många likheter med J-Södras andra säsong i allsvenskan.

Resonemanget känns bekant från en annan klubb, i en annan sport, som klarade sig kvar förra säsongen…

4 gillningar

Jag är inte superfrälst på fotboll, men håller på Göteborg sedan barnsben.
HV i hockey såklart
Dessutom stor supporter till ett lag som skördade stora framgångar i högsta ligan i en annan sport i början av 2000-talet. Gick ned sig, kursade och har fått börja om i lägre divisioner.

Man kan konstatera att de senaste 10-15 åren inte varit så skoj ur ett sportsligt perspektiv… :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Jag gissar att du syftar på Redbergslid.

1 gillning