Prata om det du vill tråden

Vad hände med Staffan Olssons Cliff? :thinking:
Nog inte många här på forumet som var med på den tiden.

Brunkar väl runt i handbollsfyran ser det ut som

Så, jag har tagit beslutet att inte närvara på twitter mer. På samma sätt som jag tidigare slutat med först facebook och sedan instagram. Jag avskyr algoritmer. Jag vill inte att någon jävla hjärndödar-algoritms skall föda in skit i min hjärna, baserat på dessa plattformars egna vinning skull. Jag anser förövrigt att dessa jävla hat-skapande algoritmer tar fram det absolut sämsta av de mänskliga egenskaperna. Jag är förvånad att detta inte är begränsat, på samma sätt som vi försöker begränsa annat beroendeframkallande och farligt. Men men, nog om det. To each his own. Jag kommer säkerligen besöka dessa sidor någon gång för att det finns något där jag vill se. Jag är inte en absolutist.

Sidospår: det allra första beslut jag någonsin tog som liknar detta, var i början av 90-talet när jag bestämde mig för att aldrig mer i hela livet köpa en dagstidning av aftonbladet eller expressen. Bra val som jag är fortsatt stolt över, även om jag likt ovan inte är absolutist: jag har under perioder betalt för att komma åt låst material på webben, såsom bandymatcherna som just för tillfället sänds av Expressen/bandypuls.

Så varför skriver jag det här. Jo, jag kör algortim-fritt på bluesky numera. Det är ett ytterst få antal personer som pratar om SHL där. Ännu färre om HV. Således: min förhoppning är att vi kan ta över bluesky, vi HV-fans. Så, gå in och sök på # HV71 så hittar ni mig. Föreningen finns inte där ännu, men jag funderar på att göra ett “fan-konto” till HV och lyfta över nyheter från andra plattformar. Vi kan inte dominera i SHL, men vi borde kunna dominera bland SHL på bluesky :slight_smile:

Vad väntar ni på?

9 gillningar

Caption this :rofl:

2 gillningar

Fan va kul. Där ska jag haka på.

Förövrigt, kudos till dig som står på dig och bojkottar. Man måste hålla fast vid sina principer. Själv bor jag aldrig mer på Scandic.

2 gillningar

vilket jävla statement. bang. hammer down :slight_smile:

2 gillningar

“HV-fans hemma i soffan när det vankas overtime 3v3 och Tikka/Stakkestad ställer upp för tekning”

Nu är ju X den i särklass bästa källan till hockeynyheter som finns. De släpper jag aldrig. Bluesky är bajs. Rakt igenom.

1 gillning

Har bojkottat SVT under många år. Av många anledningar… Främst för att det är korrupt skit som sprider propaganda och fake news…

X/Twitter däremot kommer jag aldrig släppa! :slightly_smiling_face:

5 gillningar

Äsch, ni har ju gått på ruset för tidigt. Detta forum är givetvis bästa källan till såväl hockey som svar på livets frågor i allmänhet. Skärpning mods!

3 gillningar

Ska du tvinga oss till blueksy för matchtrådar också?

3 gillningar

X ägs ju av Elon Musk tyvärr som är väldigt tätt ihopkopplad med Trump så är ju inte så sympatiskt längre tyvärr.

Synd att det blivit så men money talks. Finns ju ännu inget annat liknande tyvärr. Demokrati är ju ändå viktigt kan jag tycka.

2 gillningar

Jag har inte X. Jag har inte facebook heller.
Man kan leva ändå hur dumt det än verkar vara :sunglasses:

3 gillningar

Fd klackledaren Fredric Möller har släppt en HV-låt, rätt go faktiskt!

3 gillningar

5 gillningar

Precis hemkommen från en inköpsresa i Tyskland och har nu ölbärs, segerwhisky och tröstwhisky så det räcker en lååååång säsong!

4 gillningar

Det är en låt skapad med AI?

Kul fredagkväll.
Måste stå i kiosken och så spelar inte ens nån av mina ungar.

1 gillning

Jag tänker på TV4+ sändningen igår. Man bänkar sig och vill se hur bl.a. nyförvärvet Jonathan Ang funkar i laget. Då pajar hela sändningen och det är förmodligen inte bara vi HV supportrar och även Timrås som blir drabbade. Jag försökte kolla på Modo - Färjestad med samma resultat. Varför accepterar vi bara sådant här? Vi betalar sextusen om året för att kunna se SHL. Men vi får absolut ingen kompensation. Jag gör en liten jämförelse, jag har sommarboende på en skärgårdsö. I bland kommer ett meddelande, vi hade ett strömavbrott i ett dygn i november ni får ett avdrag på tusen kronor i elräkningen och då har jag inte ens varit där. Vi borde kollektivt ställa TV4 till svars för psykologiskt lidande. Nu överdriver jag väl lite, men varför finner vi oss i allt utom att reagera.:wink:

2 gillningar