Prata om det du vill tråden

Såg denna och tänkte på kravställan. Kanske så i HV71. -Tränaren gillar mig och jag kommer i tid till frukost. Men som spelare medelmåttig.

När jag gjorde lumpen hade vi 45 kronor i dagersättning. Exakt vad en pizza kostade.
Idag är dagersättningen 146 kr.

Är det försvarsmakten som följer pizzeriorna eller tvärtom? :slightly_smiling_face:

5 gillningar

När jag gick på högstadiet (mitten av 90-talet) så var det lite “pizza-krig” hemma. Alla pizzerior konkurrerande med pris.
Dom billigaste pizzorna kostade 20kr. Det var mer än en gång man delade på en pizza när skolmaten inte lockade.

3 gillningar

Deras pizza är riktigt bra! Så åk dit och köp :blush:

När jag flyttade tillbaka till Jkpg 1999 och par år fram mot kostade pizza 1-5 29kr på pizzeria Rhodos.

Skaplig skillnad nu.

1 gillning

alltså det tillhör ju flygplatser men 350 spänn för en bärs och tilltugg får smålänningen att gråta

7 gillningar

Ja det är helt sanslöst. Varför är det egentligen så dyrt på flygplatser?

Hur hade ni reagerat om Björn Liljander tagit tid från jobbet för att i några veckor springa runt i en svindyr maskeraddräkt och fulsjunga på bästa sändningstid i TV4?

• Kul för honom! Han representerar HV på bästa sätt!
  • Njae, har han inte bättre saker för sig?
  • Börjat fnula på en avgå-hashtag på X
0 röster

Mycket pekar nämligen på att en sportchef i hockey-Sverige gör just detta (Obs. Inte Björn)

Kan man få rösta på en kombination? Jag hade nog tänkt något i stil med

“Kul för honom, men har han inget bättre för sig? #avgå!”

4 gillningar

Och då har Swedavia ändå infört pristak på restaurangerna på flygplatser. Vansinne.

1 gillning

Är det Nubben?

4 gillningar

Detta är den enda rimliga frågan.

2 gillningar

Säkert DIF:s Bosse Andersson, säger jag utan att ha sett programmet alls.
Edit: läste sen att du skrev HOCKEY :rofl:
Niklas Wikegård kanske….

1 gillning

En IPA (och cola för sonen) på Södermalm efter besedd Allsvensk premiär i fotboll med matchen DIF - Malmö FF 0-1.

Sitter granne med Gröne jägaren.

4 gillningar

där gick jag förbi till skolan varje dag! grönejägaen, favoriten var att gå förbi 11.34 en tisdag och se någon stå lite på småfyllan och pussa ned trottoaren!

1 gillning

Jag vill bara glida in här och glädja er alla med att Hudik Hockey vann semi 1 mot Sundsvall i kvalet mot HA. Match 2 redan i morgon, missa inte de!

3 gillningar

Jag är invandrad men två av barnen går eller har gått skola på Södermalm.

Även skåningen inom mig hade faktiskt gråtit för de där priset kan jag säga… :wink:

Någon som följer J-Södra? Finns det någon rimlig plan på att ta sig tillbaka till superettan?

Brukade följa mer back in the day men har blivit svårare nu när man harvar längre ner i seriesystemet. Går inte på TV längre och har inte JP så svårt att hänga med.

2 gillningar

Jag!
Andra säsongen i div. 1 nu. Man har kapat budgeten rejält och verkar ha fått någorlunda koll på pengarna nu. De allra flesta anställda jobbar ideellt (sportchef etc). Patrik Ingelsten (tränare) har fått behålla stora delar av laget som består av en del rutinerade ledare (Drott och nu dessutom Crona etc.) samt en del yngre spelare påväg upp, som nu etablerat sig i div. 1. Bröderna Lyck som man tog in från Tord inför förra året är dominanta. Linus Lyck duktig målskytt och Hugo skicklog back. Samma med unge försvararen Arvid Eriksson.
Målsättningen är vad jag förstår att vara ett topplag i serien denna säsongen och man premiärvann mot väntade topplaget Lund med 2-0 i helgen. Tror det kan bli en rolig, grön säsong och gillar sättet man nu satsar mer hemvävt!

6 gillningar