Prata om det du vill tråden

Jag sitter cirka 10-12h i bilen per vecka. Dock kör jag på arbetstid så det räknas väl inte :grinning_face:

Att åka tåg är nog tamefan det bästa som finns. Efter att dricka öl och bli salongsberusad såklart. Nu har jag åtminstone fått uppleva det ena ikväll. Skål vänner!

Edit* Fel av mig. Jag fick ju förfan uppleva båda sakerna ikväll. Nåväl, då tar vi ännu en skål.. :joy: :clinking_beer_mugs:

7 gillningar

Jag gör bedömningen att du upplevde en.
De va ingen salong du besökte, de va en hel herrgård.

Eran diskussion kring tider och sånt där fick mig att tänka tillbaka på grej. Tror de va 2min per gång som va cirkus 3 gånger om dagen där jag behövde förklara basic grej för annan person trots flertalet år på sin arbetsplats. Vem skulle jag fakturera för dom dagarna jag la extra årligen vart stora frågan..

De blir fort tid av de, MEN oftast INGEN som vill betala nån för den…

Har du jobbat inom HV’s organisation? :winking_face_with_tongue:

Grattis på din dag Sverige :sweden::partying_face::heart_hands:

6 gillningar

Tänker du på mig nu? Isf nej.

Jag har Örnskogs gamla klubba hemma, signerad av bla Örnskog, Davidsson, Keskinen och Petrasek. Jag är dock osäker på nedan tre autografer. Kan nån hjälpa mig att tyda?

Kan det vara

Kari Takko, Kenneth Kennholt och Oleg Belov?

Sune Bergman?

1 gillning

Tack hörni! Då får det vara Takko, Kennholt och :crown: Sune.

”Pelle Gasol” – vilket underbart j-vla smeknamn!

Nån som vet om han firade våren ’95?

Var tvungen att kolla med en kollega. Han visste vem Pelle Gasol var. Pelle bodde tydligen på Liljeholmen då det begav sig.

1 gillning

Känns som att det äldre gardet här på forumet borde känna igen några ansikten i inslaget, eller kanske t o m själva medverka :old_man:

1 gillning

Jag tror att din klubba är från första SM-guldet. Då kan du utesluta Kari Takko, den namnteckningen tycker jag ser ut som Boo Ahl. Alltså Kenneth, Sune och Boo.

Det är Johan Lindboms autograf.

3 gillningar

Jag känner personen i fråga, har inte sett filmklippet innan det var jättekul. Härlig positiv kille, anledningen till “Gasol” är att han driver företaget Gasolspecialisten uppe i Hedenstorp. Företaget låg tidigare bredvid Atteviks då hade fadern Börje Gasol hand om det och senare låg det vid södra Munksjön i de gamla AGA lokalerna, Svensson är annars det korrekta efternamnet och de bodde på Linnégatan Rosenlund. Lite Jönköpingshistoria när vi annars har nyhetstorka.

5 gillningar

Välkommen in in värmen samt grattis till att du hittat forum-tangetnerna :wink:

1 gillning

Tack @Rowan för kloka synpunkter. Jag har diskuterat med min pappa (som var involverad i egenskap av sponsor) och klubban är antagligen från guldåret -95, baserat på hans input och att det högst troligt är Sune Bergmans autograf. Det är alltså inte Kari Takkos autograf. När jag tittar på Bosse Ahls autograf i andra sammanhang har jag dock svårt att tro att det är hans.

Däremot kan vi nog slå fast att det är Kennholt och Bergman.

1 gillning

Och Lindboms då! Tack @Halvardsson27 för din input.

1 gillning