Prata om det du vill tråden

Har funderat på Albanien också faktiskt. Ett av de länder i Östeuropa jag inte varit. Det är för övrigt lite lustigt, jag har inte varit i Tyskland eller Frankrike men i många länder i Östeuropa :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Om någon är intresserad av att veta har jag varit i: Ungern, Slovakien, Lettland, Litauen, Kroatien, Slovenien, Polen och Makedonien. Sloveniens huvudstad Ljubljana kan jag varmt rekommendera, jättemysig stad!

Vad har ni för ”ovanliga” resmål ni har varit i?

1 gillning

Jag har varit i Ryssland, kanske inget man väljer idag :sweat_smile:

1 gillning

Nog bara säga du vill ha pizzan så på stället du brukar käka på så lär dom lösa det :blush:

Slovakien är en riktig pärla!

1 gillning

Jag var definitivt på fel ställen i Bratislava för det kändes som att året var 1964 fast det var 2014…

Haha, nej, men coolt att ha varit där ändå, rent ”turistmässigt”.

Slovenien är jag vansinnigt sugen på. Har nog inte besökt några jätteovanliga. Colombia, Sri Lanka. Malaysiska Borneo kanske kan tänkas lite extra exotiskt.

Nu planerar vi lite lätt en tripp till Georgien däremot.

Jag hade också svårt för Slovakien. Men vi kom dit från Prag och for vidare till Wien och senare Budapest så Bratislava kanske hamnade lite i skymundan. Östeuropa är en riktig pärla alltså.

Galet bra mat, trevliga människor, fina gamla byggnader och intressant historia.

2 gillningar

Precis, det kan ju varit fallet för mig också, åkte till Budapest först och sen till Wien. Budapest är en underbar stad.

Men inget slår Rom.
Iaf inte om man gillar den typen av historia.

1 gillning

Italien :it: i allmänhet. Språket, nationalsången, maten, vinet och det som du redan nämner. Rom är så vackert. Jag har varit där och skulle gärna åka tillbaka. Gäller Italien överlag. Är helt såld på det landet enligt ovan beskrivning.

5 gillningar

Jag tyckte faktiskt inte att det var så kul när jag var där. Det var helt ok såklart, men jag är egentligen inte intresserad av antik historia. God gelato dock :stuck_out_tongue_winking_eye:!

Jag gillade Rom. Men jag är ledsen, italiensk pasta - nja.

Om man inte uppskattar antik historia är det nog snarare det sämsta resmålet i världen…

Inte det sämsta, så dåligt var det inte :stuck_out_tongue_winking_eye:. Colusseum var häftigt iaf.

2 gillningar

Undra vart Smithy tog vägen, inte sett ett inlägg efter att Liasryktet dog.

2 gillningar

Inte kvar som användare heller. Antingen troll som nu lämnat eller bannad antar jag.:man_shrugging:

1 gillning

Tyvärr bannad om jag förstod det rätt

Varför bannad? Han har väl inte skrivit nåt olämpligt? Alla kan ha fel.

Haha, bannad lär han ju inte vara, är ju inte Nordkorea.

Har nog valt att avsluta själv av någon anledning.

Alltid tråkigt att tappa skribenter, speciellt med insyn som hen hade även om det ibland kan bli fel i tolkningar av information.

Fast hade han så mycket insyn? Han sa att Kaski, Strålman och Lias var klara. Kaski kom väldigt mycket senare. Strålman vet vi inte än och Lias var fullständigt felaktigt. Kändes som han gissade rätt mycket.