Prata om det du vill tråden

Han kunde ju motivera sina inlägg tillräckligt väl för att modsen skulle släppa igenom det…

Moderering finns på samtliga nätforum. Det är de/vi som tar de slutgiltiga besluten, ibland på flaggningar från er (vilket alltid är uppskattat!)

Det är ingen självklarhet att få äran(!) att skriva på detta fantastiska HV-forum. Ibland tas beslut baserat på hur bakgrunden sett ut och ibland för att man kastar ut sig själv genom ytterdörren. Just i detta fall har det funnits en historik som gjorde beslutet rätt lämpat.

Med det sagt så är ordet oftast fritt (förutsatt att man inte spårar ut)! Även om moderering behövs så är det alltid skribenterna som håller forumet öppet. Det vill alla givetvis fortsätta med! Sen brukar det sällan skrivas om fd skribenter då denna inte får någon chans att förklara sig. Har man fler funderingar så är frågan alltid fri att ställa i ett DM till någon av oss! :slightly_smiling_face:

4 gillningar

Tolkar det som att han ÄR bannad då? Motivering varför behövs inte. Jag litar på ert omdöme om så är fallet.

2 gillningar

Precis.

2 gillningar

Ni vet känslan när man tagit fram en skön stol, en bra bok samt något gott att dricka för att i samma stund inse att Samir och Victor börjar repa inför sin spelning en bit bort…

3 gillningar

vad är samir och victor?

Det har jag alltid undrat också :joy:

Osäker men lät som några som valde att ta håltimme när det var musiklektion…

3 gillningar

hahaha :sweat_smile:

När mina musiklektioner skedde så stod Siewert Öholm i SVT och raljerade över (min musik) “Vi ar satans piiipol”.

Så nä, jag har inte missat någon lektion, däremot så är jag en jävligt bitter och sur gubbe som håller mig otroligt långt bort från att utsättas för saker som jag inte vill veta existerar. Så i den ambitionen så stänger jag troligen ute även sådant som jag möjligen skulle uppskatta, bara för att vara på den säkra sidan :wink:
Bra grejer brukar dock sippra till mig genom diverse konstruerade filter, över tid. Om det inte sipprar igenom, brukar det vara sådant jag med glädje slipper.

Men, det gör mig även dåligt insatt/ger mig kass allmänbildning, kring saker som uppenbarligen antas vara bred kunskap. Så, jag får väl ta mig ut ur min erimit-bubbla och googla :slight_smile:

3 gillningar

:joy:

Såg detta, återgick jävligt snabbt till min erimitgrotta.

2 gillningar

I detta nu intar tydligen Sean Banan scenen. Honom kan du inte ha missat…

2 gillningar

Yes, jag har koll på sean banan. Jag inser nu vilket fack vi pratar om och lägger till denna duo på min block-lista. Tack för musiklektionen!
:wink:

3 gillningar

Fast Sean Banan är ju ändå underhållande för barnen. Sist jag såg honom skojade han med mina barn och råstötte på min fru :joy:
Samir och Victor däremot, ofattbart talanglösa och det låter bannemig inget bra när de öppnar käften :joy:

3 gillningar

Elbil är väl bra?

Slut på OT😉

Blev bara tvungen att köra lite extra OT. Elbil suger! Om vi nu ska låtsas bry oss om hållbarhet och klimatet så är elbil helt värdelöst. Kobolt som bryts av minderåriga afrikaner, en bil som inte är klimatneutral förrens typ efter 10 år (ingen Tesla ägare behåller sin bil i 10 år eftersom det inte är kreddigt med så gammal bil) och ett batteri som inte går att återvinna… Sorry för OT men det var inte jag som började :grin:
Om vi vill ha ännu mera OT så kan vi börja snacka vindkraft…

Utveckla gärna detta?
För om du med klimatet syftar på det som elbilar/elektrifiering är till för, nämligen att minska nyttjandet av fossilt bränsle och i förlängningen minska skadorna som tillkommer med den globala uppvärmningen, ja då har du ett jävla jobb framför dig.

Om inte, ja då behöver du förklara vad du menar, för just nu står det något där i ditt inlägg som är helt verklighetsfrånvänt.

2 gillningar

Jag känner till flera som har Tesla från den tiden då det ingick fri laddning. Så BS på det uttalandet.

Vad menar du med verklighetsfrånvänt? Sverige står inte för en promille av den globala uppvärmningen. Elbilsbatterier innehåller kobolt som till typ 90% bryts av barnarbetare i Afrika. Plastpåseskatten är signalpolitik. Vad vill du diskutera?

5 gillningar

Det du skriver är extremt världsfrånvänt, alternativt obildat.

1 gillning

Jag är fortfarande nöjd och stolt över att precis som Radan (personlig favorit) köra en Skoda Octavia. :nerd_face:

7 gillningar