Prata om det du vill tråden

Extremvärmen denna sommaren borde givetvis få fler att överväga cykel… :rofl:

5 gillningar

Extremvädret ja. Ingen har någonsin påpekat att det bara blir varmare. Att vädret blir sämre, ja, värre, ja, mer ostabilt, ja, att allt detta är drivet att MEDELTEMPERATUREN på jorden, globalt blir högre ja.

Titta utanför området kring södra vätterstranden. Hur ser det ut där med vädret? Normalt?

4 gillningar

Och även om detta är en relativt fri tråd så gäller det även här att tänka på ton (och i bästa möjliga mån hålla politiken utanför) :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Yes, vi kör på det. Din retorik är beundransvärd!

1 gillning

Jag bor ganska precis 13 minuter bort från södra Vätterstranden. Eller menar du att jag måste vidga vyerna ännu mer? :wink:

3 gillningar

Jag kommer inte ta in ett enda argument från politiken, då den absolut inte har med ämnet att göra. Men, ger man sig in i diskussionen, eller slänger ur sig saker som till synes saknar koppling till verkligheten, då kommer man uppmanas att backa upp sin utsaga.

På samma sätt som om man skulle skriva att Jagr är klar för HV71, i rollen som målvakt.

2 gillningar

Jag bad dig förklara dig. Du har inte ens försökt.

Om du vill studerna klimatet, och inte bara vädret, ja :slight_smile:

Ja, självklart. Fattade inte riktigt syftet med ursprungskommentaren heller just i detta fall från berörd skribent. Allt från PK till ”usla målvakter” och elbil… Särskilt inte i tråden om HV71.

1 gillning

Jo, jag har förklarat men eftersom du typ bara verkar ta in fakta från dagens etc för det svårt att diskutera. Utnyttja nu inte din ställning som moderator och banna mig för då gör du bara bort dig…

1 gillning

Äeh, öl är lika gott oavsett om det är 13 eller 27 grader varmt en lördagskväll i Juli. Behövs inga studier för sånt. :slightly_smiling_face: :beers:

1 gillning

Vad har du förklarat? Du skrev något helt ovidkommande om ett grundämne.

Tala om för mig vad du tror gäller kring elbilar/elektrifiering som på något sätt skulle motverka syftet?

Syftet är, för att upprepa: minska användandet av fossila bränslen som dumpar koldioxid i atmosfären och fuckar klimatet.

2 gillningar

Sean Banan och elbilar. Börjar bli uppenbart att vi samtliga är desperata på att säsongen ska dra igång asap när detta är dagens hetaste samtalsämne. :sweat_smile:

Blir spännande att se hur vi toppar detta imorgon. Är julmusten godare än påskmusten?

9 gillningar

Du vet att det odlades vin i Sverige efter istiden? Har stött på din typ tidigare, välutbildad, högavlönad, bosatt i ett fint område långt ifrån problem. Hoppar på alla PK-trender som finns (tänk Schyffert). Ditt problem är att du inte egentligen är intresserad av att ta en diskussion utan du vill bara godhetssignalera och försöka förföra meningmotsåndare. Ett tips, i all välmening, lyssna lite på Navid Modiris Hur kan vi? Hela podden går ut på att meningsmotståndare respektfullt lyssnar på varandra och diskuterar.

2 gillningar

Kom igen, fega inte ur. Skriv nu vad du vet. Lalla inte bort detta.

1 gillning

Exakt vad vill du att jag utbilda dig i?
Du fortsätter ju bara med vänster härskartekniker- patetiskt!

3 gillningar

Kom igen. Du skrev att elbilar inte är en lösning utan tvärt om. Jag bad dig att tala om för mig hur det där funkar, då det uppenbart står emot allt bättre vetande. Efter detta har du bara försökt att komma undan.

3 gillningar

Du har inte kommenterat att barnarbetare bryter kobolt. Du har inte heller kommenterat Sveriges totala påverkan på de globala utsläppen. Vem är svaret skyldig?

3 gillningar

Jag tror inte lösningen är onedbarbrutna batterier eller barnarbete- nej.

1 gillning

Hörni. Andas nu. Tänk på tonen, alternativt fortsätter ni denna diskussionen internt. :slightly_smiling_face:

4 gillningar