Prata om det du vill tråden

Det du skriver om, har absolut inget med syftet bakom elbilar/elektrifiering att göra. Det vet du.

Din utsaga var att det inte var bra för klimatet. Du har inte svarat på detta.

Själv har jag ingen bil alls. :hugs:
Går, cyklar, kryper, ålar och hasar.

9 gillningar

“Vi som ålar för klimatet!”

8 gillningar

Hahahahaha :sweat_smile:

1 gillning

Det gör inte jag heller. Men inget av det har med saken att göra.

6 gillningar

Hållbarhet innefattar mer än klimatet… Det var exakt det jag skrev. Dessutom, vilket du inte kommenterat alls eftersom ”goda människor” inte behöver det, har du inte kommenterat hur man bryter ned ett elbilsbatteri samt att du vägrat kommentera att det kräver enormt mycket mer resurser att bygga en elbil kontra en vanlig bil. Känner dock att du är så pass troende att det är helt omöjligt att ha en hederlig diskussion där vi båda ger och tar.

3 gillningar

Vad har Sverige med detta att göra? Vi bor alla på jorden.

Ren matematik. Hur mycket vi än gör så kommer det inte påverka totalen på jorden.

Så vi i Sverige kan göra precis som vi vill matematiskt sett?

Lördag kväll på forumet.
Fan gossar… öppna en ölbärs, lut er tillbaka och knip igen. Jag försöker suga i mig de sista av min semester och ser gärna uppdateringar gällande spelare eller ledare. Att snacka elbil är skittråkigt då jag både ägt el, hybrid och fossilbil. Alla skittråkiga.

Köp hoj istället, de är fan roligt på riktigt.

6 gillningar

Utifrån total klimatpåverkan-absolut. Sen, om du vill ha en hederlig diskussion, betyder det inte att vi ska göra det. Då det kan ha positiva effekter gentemot andra ha föregå med gott exempel men vår påverkan på totalen är obefintlig.

1 gillning

Du har fel Esa, det är du som inte vill ha en hederlig diskussion. Komigen, visa vad du tror dig veta.

Ni kan ju börja med att försöka förstå varandra. Blir lättare att diskutera då :smiling_face:

4 gillningar

Så om alla i alla länder tänker så händer ingenting. Det här är vår planet. Vi som bor här. Det har ingenting med i vilket land du bor i att göra.
Förövrigt tror jag att Hv kommer göra en väldigt bra säsong! HV BLÅÅÅ!

1 gillning

Stämmer in, 2 hjul utklassar 4!

OT!!!

:wink:

4 gillningar

Hahahaha

1 gillning

Så du tycker att vi i Sverige ska vara hederliga och föregå med gott exempel även om det inte påverkar så mycket rent matematiskt vad vi i vårt lilla land gör?
Jag tror det är det som de flesta som tycker att vi ska vara rädda om klimatet också vill. Så ni kanske inte är så långt ifrån varandra då?

1 gillning

Får man fråga vad du är utbildad i?