Som vanligt är Johan Svensson igång och gnäller på allt som har med HV att göra. Han är en riktig surskalle och den absolut sämsta av alla så kallade experter.
Vilket uttalande?
De gjorde ju dock detta med dumpen i fler år utan få in pengar. Enligt SKV så hade Sara en inkomst på 218 tusen vilket är sjukt lite.
Sen ang Dumpen gillar jag inte sättet det jobbar på. Familjerna blir offret de får flytta deras barn blir mobbade i skola mm. Dessa barn pratas det inte om något. Att “lura” sig till att människor begår brott är inget jag gillar alls heller. Det blir rena lynch mob och så kan vi ej ha det. Borde finnas bättre sätt jobba på. Att tex 7 personer begått självmord efter blivit uthängda är ta saker för långt.
Tro mig jag hatar dessa pedofiler men vill se en bättre lösning på problemet.
Han gör va han kan för att sänka självförtroendet på Hvspelarna, allt för att hans kära Malmö ska ha större chans att hänga kvar
Och som vanligt blir du provocerad av hans texter. Sluta läs!
Tycker faktiskt tvärtom.
Mycket bra och kunnig journalist, inte expert.
Experter är Sanny, Kronwall, Joel och gänget.
Sen att han inte är en odelat positiv hejaklacksledare tycker jag bara är bra. Behöver oberoende och neutrala journalister som vågar tycka och ha en åsikt, oavsett om den är rätt eller fel. I Johans fel oftast pricksäkert.
Vad ska man då säga om JP. Inte mycket gräv och kritiskt granskande där.
Håller med och de som faktiskt gnäller mest är vi Hv fans
Blir de någon marsch inför matchen idag ?
Dovahkiin, jag läste din insändare häromdan och tänkte på det du skrev sist: det borde finnas en bättre lösning. Anledningen till att jag svarar dig att i kväll fick jag reda på att en person som jag har träffat i arbetslivet och varit hemma hos tillhör dessa som blivit ertappade och tagit livet av sig. Jag blev chockad och ringde upp min äldsta vän som är jurist, han berättade att han hade en kollega en advokat som drabbades av samma öde. Han hade till och med varit på sin egen dotter. Återigen det borde finnas en bättre lösning, men var finns lösningen?
Utbildning
Upplysning
samtal
orosanmälan (anmälningsplikt)
omhändertagande
Detta gör man redan i förskolorna. Det plockas en jävla massa creeps av förskolan. Frewgan jobbar där. Det haglar anmälningar mot föräldrar/släktingar/bekanta/etc. Om allt.
Vi kan som samhälle bli mycket bättre här. Vi kommer aldrig komma åt alla. Det gör man inte med skrämseltaktik som ovan heller, så den vägen är bara kass. Den som tror något annat lever i lala-land.
Tack Diabolics ett väldigt genomtänkt och förnuftigt svar. Men samtidigt oroväckande att dessa personer förmodligen finns bland rättsväsende och politiker.
De finns överallt. I varje lite byhåla. En bråkdel av dessa synas och åker fast. Vet inte vad lösningen är, men ha sådana människor ute fritt på våra gator är otroligt skrämmande.
Ja Quila, ibland frågar jag mig själv, är det något fel på mig jag har bara sådana känslor till min egen fru.
Finns inget annat att göra än långsiktigt metodiskt hårt arbete. Men i likhet med mycket annat som är svårt, så glider det fram klåpare som lovar enkla snabba lösningar. Dessa klåpare har aldrig någonsin jobbat hårt eller metodiskt. De är reaktiva, kortsiktiga hybrispersoner.
Men, som samhälle skulle vi kunna lösa mycket. Men människan är lat. Människan är ego, människan har för stor tro till sin egen intelligens och förnuft. Det är alla andra det är fel på. “Fråga mig, gör som jag säger, så löser det sig svinfort.”
Men, som Quila är inne på. Vi är människor. Detta är helt klart en liten, med befintlig del av mänskligheten, den går inte att utrota. Bara minska/komtrollera. Men just nu i tiktok-tider finns absolut ingen aptit för långsiktiga ambitiösa projekt där folk osjälviskt investerar tid och kraft. Den tiden är förbi. Kanske återkommer den när mänskligheten kommit ner till mer resonable mängder. Jag är inte en optimist i det fallet dock. Människan, i aggregat, är på kent-nivå. En jävla usel hårlös apjävel, med dålig andedräkt.
Vänd på steken. Barnen som utsätts för dessa oftast bestialiska övergrepp lever med suicidala tankar och trauma under större delen av sina liv.
Förlåt. Men jag har noll sympatier för folk som förgriper sig på barn. Väljer de då den lätta vägen ut och lämna jordelivet så är det ingen förlust för samhället.
Så. Nu har jag fått det sagt.
Hade det bara stannat där. Men nu gör det ju inte det. Familjerna kring den som tar självmord blir lidande med trauman som följd.
Så vill man bortse från det, för att man själv skall känna någon typ av “ja, gött, där fick han den jäveln”-känsla, ja då är det inte ett samhälle jag vill leva i. Jag mår inte bättre för att någon annan dör, för att de begåẗt avskyvärda brott, som inte kopplar till mig eller de som står mig nära. Jag hoppas jag kan tänka så (vilket det finns gott om bevis för att folk i allmänhet gör) om den dagen dyker upp där jag själv drabbas.
Och återigen: det finns NOLL belägg för att det dumpen gör, minskar antalet peddon (förutom det minimala antal som tar självmord).
Så då återstår det bara att försöka övertyga folk om att göra rätt, det långsiktiga arbetet. Men då är vi tillbaka till den hårlösa apan med dålig andedräkt och noll intresse av att lägga ner arbetet som krävs.
Då ska vi inte tala om trauman för de familjer vars 12-åriga son eller dotter tar livet av sig efter ett övergrepp som personen i fråga får sitta av några år för som mest… Verkar vara fruktansvärt lätt att glömma bort de riktiga offren i de här diskussionerna.
Ingen glömmer dem. Men vafan hjälper det dem, om ett peddo hänger sig?
Det finns ingen logik. Det finns ingen koppling. Bara grottmännisko-tänk: hata dem, måste döda, ta bort dem, skjut dem, häng dem, stena dem.
Ett jävla taliban-tänk.
Det är för sent att hjälpa ett redan utsatt offer. Där krävs troligtvis livslånga psykologiska samtal.
Däremot förhindrar det att asen förgriper sig på nästa person.
Just den personen, men som Quila var korrekt inne på: Den personen är en jävligt liten del av problemet.
Det gäller att angripa detta på ett liknade sätt som förskolan gjort, för att få stor inverkan.
Inte “ge igen” i liten skala, för att känna en ego-boost och “godhetsknarka”