Prata om det du vill tråden

I bästa världar ska inte Dumpen behövas. Men, kan de hjälpa till att få bort EN ENDASTE pedofil från gatorna så har de lyckats. Det är min bestämda taliban-åsikt…

6 gillningar

Jo Timpan det är fruktansvärt för barnen, deras liv är förmodligen förstört för evigt. Det blir svårt när man som jag var bekant gärningsmannen. Det behövs en kraft bland politiker som verkligen tar tag i det, precis som Diabolics skrev. När jag växte upp för många år sen visste man inte om att det fanns sådana här perversa personer, det fanns givetvis men offren blev förmodligen inte betrodda. Hoppas vi får tänka på något trevligare, en bra match i morron.:+1:

Få bort från gatorna är bra. Men det stannar ju inte där.

Här är lite text om svårigheter i ämnet:

Tycker mkt ansvar hamnar på föräldrarna att verkligen KOLLA med deras barn och förklara för dom att skriver någon vuxen konstiga saker mm så måste de våga prata med sina föräldrar utan att skämmas och nu tänker jag framförallt på de barn som är mellan 12-14 år typ för det är den åldern dumpen låtsas köra på. När de kommer till mindre barn på förskola mm är det ju betydligt svårare specielt när de personer finns nära barnen och de själva ej vet när någon begår ett brott mot dom. Men även där prata med dina barn fråga mkt saker. Min dotter är 9 år och vi har pratat om detta på ett mkt bra sätt och är så stolt över vi har den tajta relation vi har, det har inte varit de minsta konstigt alls. Hon förstår så väl och jag vet att hade något hänt kommer hon till mig direkt.

Men det är ett väldigt komplext problem. för hur man än gör när någon åker dit så blir alltid en familj mm rejält skadade får ofta flytta mm barn får byta skola som har en peddo pappa som åkt dit mm. Blir alltid något offer hur man än gör.

Som du skriver, samtal.
De punkter jag radade upp ovan är vedertagna, om än förenklade av mig, ty det är info jag fått genom frewgan och deras arbete. Där ingår som ni ser, samtal. Men även upplysning. Till föräldrar, till alla. Sen får alla ta ansvar för att identifiera risksituationer och anmäla.

Olika åldrar, olika tillvägagångssätt.

Så är det tyvärr Dovahkiin offren blir lidande, idag lever 31000 kvinnor med skyddad identitet p.g.a. att de blivit misshandlade av män.

1 gillning

Precis. Det Dumpen gör är att varna samhället för pedofiler. Förstår verkligen inte att folk blir irriterade över detta.

1 gillning

Samhällets medborgare och då i synnerhet våra barn ska skyddas från sådan här skit. Det är grundläggande och högst primärt alla kategorier.

Att Sjöbergs projekt fått så stort genomslag är vad jag tror ett resultat av att samhället misslyckats med uppdraget att skydda våra barn. Jag är osäker på om det är rätt väg att gå, men det lär om inte annat skynda på processen som samhället så länge misslyckats med.

Missnöje av olika slag tenderar alltid att få folk att leta alternativa vägar/genvägar. Man har inte tålamod och man vill se snabba resultat. När det handlar om barns liv och trygghet så har jag full förståelse för att folk generellt inte har tid att vänta på att samhället ska hitta lösningar på saker som de ännu inte hittat lösningar på.

4 gillningar

Lösningar finns. Aptiten för att genomföra dem finns inte.

Att “medborgardarden” jag folk utan någon som helst mandat? Att folk dör på kuppen?

Du tycker det är konstigt att folk har en negativ åsikt om det? Det är början till ett totalt förfall av civilisationen. Så har det alltid varit, i alla civilisationer som jag någonsin hört talas om.

Nu slår du på stora växlar. ”Medborgargarden” av olika slag har alltid funnits och civilisationen har överlevt ändå. Det är endast i utopi som inte detta finns. Tror de tjänar en roll i civilisationen, så som att sätta eld i baken på makthavarna. Den dagen då vi alla går med strömmen och nickar glatt åt alla beslut, då kanske civilisationen som sådan faller fritt ner i avgrunden.

4 gillningar

jag satte ordet inom citationstecken. påvisade ett beteende. slog inte på några stora växlar.

När vi nu är inne på tråkigheter i vårt kära norden, vad anser ni om situationen i Danmark när en femtonåring från vårt land åker över och ska mörda någon? Själv tror jag att Danska myndigheter vill markera att: kom inte hit igen ni andra för då blir det hårda straff, även om du är femton. Visst det är hårt med fängelse för en femtonåring, i Sverige hade han fått ungdomsvård och sen fått komma hem till sin mamma. Vi kanske står inför en oroväckande framtid. Nej nu blir jag bara deprimerad, ska i stället koncentrera mig på lösningen med Tikka och c.o.

Den största anledningen till att Dumpen existerar skulle jag säga är Sveriges reservationer i tillämpningen av Lanzarotekonventionen.
Specifikt artikel 22/23 som kortfattat syftar till att kriminalisera själva försöken som misslyckas samt exploateringen av dessa vidriga brott.
Dumpens syfte är att uppvisa för allmänheten vad som egentligen händer “där ingen ser”, vilket är bra i min mening.
Sedan kan man diskutera hur mycket man bör hänga ut samt vilket ansvar Dumpen har som plattform för sammanhanget.

Tänkte iofs mer på: ”Det är början till ett totalt förfall av civilisationen” och mitt svar på det var att ”medborgargarden” alltid funnits och att civilisationen överlevt detta (ändå).

Jag hävdar att dagen då alla tycker samma och ingen går mot strömmen/normen/lagen då har civilisationen nära till vägs ände. Motpoler tjänar syften för att mänskligheten ska utvecklas och även få sig en spark i baken.

Medborgargarden som inte åtgärdas leder till förfall av stater. Det är en extremt viktig princip att staten har våldsmonopol och att rättsstaten fungerar - åtminstone i de begrepp jag avser med civilisation.

1 gillning

Precis så.

Grunden för civiliserade samhällen bygger på vem som har våldsmonopol. Endast en granskad statsmakt med ett fristående juridiskt system, skall kunna använda våld.

Sen håller jag med om vad Quila säger: det måste finnas åsikter om allt. I ett civiliserat samhälle, ett liberalt sådant, måste det fria ordet stå i centrum. Oliktänkande skall uppmuntras då det är grunden för civilisation. Makten skall utmanas, men enbart i tanke och ord. Inte i våldshandling.

Jag ser massor av människor, särskilt på ytterkanterna i den politiska sfären, som med alla till buds medel (oftast trakasserier) försöker tysta de som dem tycker är “dumma i huvudet” för att de har en annan syn på saker och ting. Att tysta någon pga åsikt är extremt jävla idiotiskt och kontraproduktivt. Sverige är i toppen av alla mått på välstånd som finns på jorden, historiskt, just för att vi värnar det fria ordet och allas rätt att uttrycka detta.

Precis plus att de som blivit uthängda i de flesta fall slutar och att Dumpen blivit ett begrepp bland pedo hebe filerna

Vet inte om detta är tillåtet i så fall plocka bort det eller anmärk i PM till mig.

Jag har en vän som är ny examinerad HR-administratör. Är det någon som har något som skulle kunna matcha? Gäller Jönköping med omnejd.

Om ja, skicka PM till mig.

Här kommer en annorlunda fråga.

För er som tränar och tar kreatinmonohydrat, eller till er som en gång har tagit kreatinmonohydrat - har ni någonsin känt er krassliga av detta?

De senaste åren har lite varit som en fältstudie för mig. Jag har till och från försökt mig på att ta kreatin men efter varje försök har jag under de kommande dagarna fått ont i halsen, huvudvärk och allmän sjukdomskänsla.

Det har aldrig resulterat i reber och jag är tillräckligt pigg i skallen för att kunna jobba. Kroppen känns också bra. Det är halsen som är det jävligaste.

Detta har skett 9/10 gånger och jag har då svårt att se att jag får någon lättare förkylning i samband med intaget. Kreatinet och sjukdomskänslan måste alltså hänga ihop.

Jag har googlat, hört mig för och läst att andra också har råkat ut för samma problematik.

Finns det fler på detta eminenta fora som delar min upplevelse? För nu sitter jag här igen, jag började med kreatinet i fredags och igår afton började jag känna mig krasslig.

Hela dagen idag har jag känt mig sådär, men framåt eftermiddagen började det släppa. Då för fältstudiens skulle fyllde jag på med fem gram till och rätt tidigt började det kännas sämre igen.

Jag dricker mycket vatten,
Jag är utvilad,
Jag var inte sjuk i helgen

Min teori är att det är något i pulvret som inte lirar med min kropp, för kreatin tål jag.
Om det är relevant så tog jag nu Star Nutritions kreatinmonohydrat.