Jag gillar att din autocorrect är helt HV-anpassad!
Jag tillhör dom som anser, att danska myndigheter gör helt rätt! Är du gammal nog att ta beslutet att begå ett grovt brott, så är du gammal nog att betala priset. Oavsett om du är 15, 25 eller 50 - samma straff för samma brott!
Ungdomsvård, och sen hem till mamma, har ju inte visat sig särskilt effektivt hittills.
Och i Danmark är det dansk lag som gäller.
Vet vi detta eller är det en åsikt baserat på egna funderingar?
För det är en ordentligt svepande och generaliserande samt raljerande utsaga.
Tillägg: fängelse är inte heller en särskilt effektiv åtgärd. De är bägge lika värdelösa, men nödvändiga.
Tillägg 2: Här är lite litteratur som visar på återfall för unga brottslingar i fängelse vs sluten ungdomsvård. TLDR: ingen skillnad. Det som avgör är hur tungt belastade ungdomarna var innan påföljd. Dvs mindre tungt belastade: mindre risk för återfall, vilket man som lekman kanske finner intuitivt.
Youtube häng blev det i kväll. Gillar mkt rock men det går i vågor. Men detta var något av de sjukaste jag sätt! 1.6 miljoner i publiken. Så jäkla coolt! (misstänker detta är vida känt bara jag som missat det haha)
kanske 1.6 miljoner i publiken, troligen inte:
The 1991 European leg was part of the Monsters of Rock festival. The last concert of that leg, held on September 28, 1991, at Tushino Airfield in Moscow, was described as “the first free outdoor Western rock concert in Soviet history” and had a crowd estimated between 150,000 and 500,000 people,[1][2] with some unofficial estimates as high as 1,600,000.[3]
Lyssnade på en interjuv med Lars Ulrich efter sätt detta han trodde runt 1 miljon. Den va ju gratis så många kom i alla fall.
Inte ens hälften av vad Rod Stewart drog 1994
https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/73085-largest-free-rock-concert-attendance
I min bok märkligt så många kom för se han spela. Men folk gillar det de gillar.
Nä, jag hade nog heller inte gått.
Tänk dig hur länge de som stod längst fram fick vänta.
Ja kan folk vänta i 3-4 dagar på DH i jkpg för få en dator så lär de väntat 2v där haha!
Ska ner med en kompis 31:a oktober till 3:e november för att se matcherna mot leksand och Växjö. Har inte varit så mycket i Jönköping förutom till och från arenan. Vi åker från Västmanland. Vad får vi inte missa när vi är där? Var dricker vi öl både innan match och även när det inte är?
Kul!
Jag gillar La Vue vid Atollen. Rätt billigt, trevligt ställe med rätt bra bistrokäk. Norrlands Guld. Är kanske biased för att jag bor runt hörnet.
Även Bryggan är trevligt.
Annars har Hantverk1 bra napolitansk pizza och ett något större utbud av öl. Stök och Bröd är trevligt, lite nice mackor och öl. El Duderino är numer vietnamesiskt med riktigt bra drinkar.
Störst ölutbud är nog tråkigt nog Bishop Arms. Finns en del i stan men tyvärr inget som står ut. Vid arenan däremot finns det ett riktigt bra libanesiskt ställe. Oväntat bra, Mr. Barbecue.
Bästa pizzan är på Prima. Högst subjektivt, för en mer professionell åsikt bör du fråga @Dovahkiin .
Bishops har fantastiskt bra utbud av öl oavsett vilken stad du är i.
Min telefon länkar alltid till Stakkestad-tråden när jag ska gå till forumet. Det är som att den retar mig.
Tar gärna emot tips på vad vi kan göra under fredagen och på dagen på lördagen
Bra fråga faktiskt. Beror givetvis på intresse. Kappa Bar finns, burgare, bärs och tv-spel. Bra 90-00-talsmusik.
Homerunners (som Önerud numer knegar på) kan vara kul. Svindyrt med simulatorerna men finns lite smågrejer, typ Dart och liknande.
Annars är det nog inte jättemycket att göra i slutet av oktober alltså. Promenera runt Munksjön, Rocksjön eller längst med Vättern men det blåser ju dygnet runt.
Lördagen tycker jag bäst spenderas ångestfylld på hotellet följt av några snabba starka i hotellbaren och sen bussen till Garden för ytterliggare påfyllning av socialt smörjmedel.
Ska ni dricka öl går ni till Idlewild på Tändsticksområdet. Basta!
Äsch, även om natur och frisk luft gör nytta. Så tipsa om shoppingcentrumet Asecs, varmare och vindstilla
Haha den va bra