Projekt för Staden, För HV71

Vad är detta för tråd? Har aldrig riktigt greppat detta. Orkar inte läsa allt men vad är det för projekt? Måste man ha sånt för att få en hockeyförening att fungera utan stolpskott som förstör?

1 gillning

Tack för dina ord, det uppskattas och ger mer energi i detta arbete.

Jag tror på den idé absolut. Den svåra frågan just nu är en lämplig plats och mån av tid för dem som faktiskt vill vara med och bidra. Spontant tänker jag att NBS lokal skulle kunna vara en sådan plats till att börja med. Har dock inte kollat deras intresse för det så vet inte här och nu. Teams ser jag som möjligt oavsett hur det blir.

2 gillningar

För oss som tyvärr inte har nöjet att bo i 036-lanf så vore teams super.

2 gillningar

Detta är EN grund till projektet. För vitt jag vet så har väl supportar till HV71 aldrig gjort sig hörda på riktigt. Av den enkla anledningen till att det inte riktigt behövts förens nu. Min tanke med detta är att med er hjälp och andra likasinnade samla in förslag/åtgärder på av vi anser att HV behöver arbeta med för att bli en bättre fungerade förening igen.

Nej man måste inte ha ett projekt likt detta för att en förening ska fungera. Nu fungerar inte föreningen. Och då tänker jag att varför inte hjälpa föreningen att komma på fötter igen.

En person kan inte göra allt, men alla kan göra något. Vi kan inte bara sitta här och låta det fortgå. Kan vi göra något som faktiskt gör skillnad så är jag mer än nöjd. Skulle det inte gå så har vi i alla fall försökt. Och det kan ingen ta ifrån oss.

3 gillningar

Föreningen behöver göra klart för sig vad det är för verksamhet som bedrivs och vilka föreningen är till för. Jag skulle säga att föreningen är till för barn och ungdomar som vill spela ishockey, för bygden och sina fans.

Vad är det huvudsakliga syftet? Är det att driva företaget Hv71 på ett så effektivt och vinstmaximerande vis som möjligt? På vilket sätt gör det att ungdomar får en gedigen ishockeyutbildning? Att bygden och fansen har något att vara stolta över och brinna för? Eller handlar det om att skapa engagemang och glädje? Att utveckla spelare? Att vinna ishockeymatcher? Andra saker? På vilket sätt gynnar det isåfall de människor som föreningen finns till för?

När en sportchef står inför att ha möjlighet att värva Hansson, Stakkestad eller Lindbäck till en fjärdekedja kan hen således ställa sig frågan “Varför?”. På vilket sätt gynnar det föreningens ungdomar att fylla upp bottom 6 så att ungdomarna får minimalt med speltid? Förhoppningsvis är det lättare att ta rätt beslut om man vet varför…

5 gillningar

Tack för ditt bidrag.

Precis så. HV71 är 1. En förening 2. Ett företag. Där i måste man kunna skilja på vad som är vad men även hitta synergier i det.

Förtydligande för att inte göra mig själv till åtlöje. Jag förstår att HV71 är en förening och att det finns många i föreningen som brinner för föreningen och gör sitt yttersta mer än vi kan ana. Men när man ser facit på vad denna inkompetenta ledning väljer att göra för handlingar så blir det i lätta drag knasigt för mig. Det lirar inte.

Man måste ta in folk i styrelsen som fattar något om ishockey och dess utveckling. Känns som det är betonghäckar som inte hängt med i hockeyns utveckling de senaste 10 åren.

Skiter i om det är folk som är brutala fans!
Folk som ser och vill HV71 bästa är det som ska in. Direktörer och VD folk kan dra!

1 gillning

Just nu agerar man varken förening eller företag.

1 gillning

Gärna en kombination men får jag välja så tar jag kompetens här och nu. En förening kan inte stå still och stampa utan måste hänga med i förändringens takt. HV måste bli moderna på den sportsliga biten. Ser gärna att dem tillsätter resurser på en sportslig organisation som främjar det sportsliga tänket genom flera led.

1 gillning

Man ska känna som knatte eller junior som kommer till HG att det ska vara en god chans att ta sig in i A-laget. Det ska vara en morot.

2 gillningar

Spontant tror jag att det finns i dem åldrarna redan, dem är ganska oförstående och oberörda om vad som sker. Däremot så kommer vi om det inte blir bättring ha fler och fler knattar och juniorer som utrycker sitt missnöje i form av ”HV suger” ”HV är sjukt dåliga” ”hur kan du hålla på HV, dem är sämst” osv. Och det blir en stor sak i dem lägre åldrarna. Och vips så har föreningen tappat en god möjlighet till fin återväxt. HV tappar sin attraktion.

Sen finns säkerligen det tugget redan bland små knattar och junisar. Folk är mer medvetna idag men det för inte eskalera mera.

1 gillning

Jo en sak att ändå kunna gilla HV, men en annan sak att känna att jag kan bli en i det gänget i framtiden.

1 gillning

Skrev u lagbygget-tråden detta, som är bra få in i var vi ska komma.

”Ja, helt rätt, restore copy from 2010. Är vad som gäller. Bara kolla på YT och se stämningen; sammanhållningen, glädjen och målfokusering, i videorna med Pettan, Ledin, Liket osv osv. Tror den gemenskapen och att man hade roligt svetsade ihop laget och fick dem driva på, klara utmaningar och nå högre höjder som ett VI. Det har man kastat bort. Det var vinnande HV-kultur. Vi var lite där och snokade under HA men det raderade man direkt.”

Svaret finns i mångt och mycket i att granska videor och se hur man drev på och agerade som grupp i videorna från den tiden.

1 gillning

Kan tänka mig att det är ganska allvarligt och stelt med Lindbom i laget. Tror inte att han skulle gilla prank och spex som på ex Pettans tid, dem höll väl på jämt och ständigt som du nämner.

Har inte hört något om att det finns en spexare eller “klassens” clown i dagens trupp.

Det är nog bara att ställa sig in i ledet. Nubben va väl säkerligen nere i början på säsongen och hade dagligt tugg med spelarna, social som han är så kunde han säkerligen lätta på stämningen. Tills AD tröttnade på denna oseriösa man ur hans sätt att se det. Lindbom kanske tyckte likadant.

Kan tänka mig att IKO med flera har mer harmoni där det är skratt och högt i tak.

Det är bara en känsla jag har.

2 gillningar

Oavsett tror jag att ha kul ihop är sjukt grundläggande

1 gillning

Ja så är det, jag är av den åsikten att det spelar ingen roll var du har för spelare i laget. Har du inte harmoni och en sammansvetsad grupp så blir det svårt att uträtta någon bra av det.

Så rätt, hellre lite sämre spelare på pappret men som tillsammans skapar en harmoni som ger ett bättre lag o prestation

1 gillning

Tror ni är nått på spåren här. Finns undersökningar som visar att en grupp som har skrattat ihop eller bara kollat på en rolig film presterar bättre och löser problem bättre än en grupp som tittat på en tråkig film.

Humor och skratt är viktigt för en grupp. Så har det varit i urminnes tider. Nog inte varit så mycket skratt i HV med den allvarliga Lindbom och med tabell-läget man satte sig i från början.

1 gillning

Ska Hv någonsin må bra igen så måste besserwissers som Lindbom bort från denna klubb fortare än någonsin.

”Tror inte på att byta ut folk hela tiden och behöver kontinuitet” Han ser inte sitt bidrag till det näst största eller det största fiasko i klubbens historia.
Jag är livrädd att man ska hitta en plats där han kommer få ännu större makt i klubben!
Då är det kört!

Rutten frukt skadar färsk frukt direkt! Det ruttna måste slängas direkt!

3 gillningar

Körde vidare här då @lejacques vill stänga kvaltråden.

Absolut det ska påbörjas den grund som jag tänkt fram. Kommer inom sinom tid delge den här. Sitter just nu i en bil på väg för lite välbehövlig vila och påskfirande. Behöver en mindre distraherad miljö först. Återkommer.

Fördelen är väl att det inte kommer hända något i HV under helgen, gissar att dem vill va lediga. Utan att förringa tiden vi har så ser jag inte att det är ”bråttom” här och nu. Men jag ska följa min plan att dra igång det mer frekvent dessa dagar.

Ang SoMe osv. Jag förstår din tanke däremot är jag väldigt osäker på om det är just rätt väg. Publicering är bra men det får inte skada eller stjälpa det vi vill få fram.

2 gillningar