Jag köper er bådas input. Och jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. För vi vill allas HV bästa.
Jag reviderar/stänger! Detta projekt och tar ett eller ett par steg tillbaka. Av EN anledning av att det verkar för tillfället eller i huvud taget svårt att få till ett fysiskt möte. Intresset för just det har varit vagt och även svårt att faktiskt få till med tanke på mångas livssituation. Inte för att jag räknade med en större uppslutning snarare tvärtom, utan att klanka ner på någon. Valet va fritt. Och även av den anledning av att responsen överlag inte mynnade ut i det jag hade hoppats på.
Jag tog en chansning utan vidare bedömning på varken skribenters förhållande till HV71 och projekts omfattning i sig. Ibland måste man bara kasta sig utför, bära eller brista. Denna gång brast det.
Jag vill passa på att tacka för det engagemang och de bidrag som inkommit. Det uppskattas.
Men bara för att det inte blev av som jag hade tänkt så är väl jag av den åsikten att jag inte vill lägga mig platt, dock är det oerhört svårt att veta exakt vad vi kan/vill göra för att påverka HV71. Om det ens går att påverka HV!
Jag tänker också att det kanske är lägligt att ha lite is i magen. HV håller just nu vad verkar vara igång med ett förändrings arbete. Vad det landar i det vet vi inte. Och vi är ju inte ensamma om att tycka till direkt mot HV. Det kanske så är årsmötet är vår chans om det inte är för sent, är bara rädd att HV har bestäm sig vilken väg dem ska gå och vill inte ta emot synpunkter och förslag. Tiden får utvisa.
Tack för mig så länge. ![]()
För staden, För HV71
![]()
Edit. Mods avgör om tråden ska leva eller låsas!
Jag tror i och för sig att tiden är relativt mogen för en insats. Men problemet med dessa initiativ är att om det inte finns en upparbetad “arbetsgrupp” från start, så tar detta tid.
Forumet kan vara en sådan arbetsgrupp, men vi har inte arbetat ihop, operativt, tidigare. Så det saknas “beslutsvägar” etc för en snabb frammarsch. Hade vi istället varit en förening eller företag, ja då hade man haft en styrelse som vet hur man skakar liv i saker. Nu är vi inte där.
Jag gillar tanken på en oberoende grupp av supportrar, med bred förankring i alla delar av livet, som gör en insats. Men den praktiska aspekten/svårigheten av detta skall inte underskattas.
Bara en nyfiken fråga! Inte menat som något illa, men hur tänker du att en grupp HV-supportrar från ett forum skall få ett inflytande på beslut som tas inom organisationen HV71?
Någonstans måste du ju haft en ide om en effekt på detta?
Personligen så tror jag hv skiter blanka fan i vad en skara supportrar tycker och tänker angående beslut som skall tas. Varje år så har hv både ett partnermöte samt supportermöte där det är fritt att ställa frågor osv och där föreningen redogör tankar framåt.
Tyvärr är vi ingen tysk fotbollsklubb med den typen av makt inom klubben att påverka beslut. Ända sättet att faktist påverka stora beslut är nog antingen att ställa upp för val till styrelsen, alternativt företräda ett företag som bidrar med mycket pengar till hv.
Ciao
Jag hör vad du säger och förstår det till fullo. Av bedömning så kan man ju tycka att jag underskattade eller inte beräknade betydelsen av en eventuell organisation kring det. Kan tyckas naivt. Må så vara.
Jag tror föreningen hade tackat för engagemanget. De kanske inte räknar med så hemskt mycket mer än föreningsdemokrati, men människor som är villiga att lägga ner gratistimmar å föreningens vägnar brukar tas emot väl.
Att få input från medlemmar är en viktig del av ett förändringsarbete. Samtidigt, kan det generera tankar som är nyttiga, i ett tidigt skede, så kan det naturligtvis resultera i en påverkan på verksamheten.
Tycker ditt engagemang varit helt fantastiskt och du har kommit in som en virvelvind (i positiv bemärkelse) här på forumet! Underbart med personer som dig som har så stort engagemang i HV71
Stort tack för dem orden The_Wall, det värmer och uppskattas enormt. Kul att man kan vara med och bidra i diskussioner kring och om HV71 och andra ämnen som finns att prata om. Jag kan bara skicka med att jag känner mig varmt välkommen in i gänget, majoriteten (har inte diskuterat med alla) är lätta att föra konversation med. Höjdpunkten var när man fick träffa ett par av er i HG under säsongen. Nästa säsong ses vi igen och jag slutar gärna upp på en bortamatch med er forum medlemmar. Örebro trippen blev ju succé och skickar mervärden.
Tack igen!
Verkligen! Visade sig kanske inte vara rätt tillfälle här och nu. Men tycker du, MC1971, ska behålla de idéer du har, marinera, lägga på kylning och ta upp igen när tiden är mogen.
Ang. bortamatch. Hörde jag Brynäs borta?
Ja det hörde du ![]()
![]()
![]()
Tack för det. Både ja och nej. Ja utifrån den situation som vi upplever HV befinner sig i. Nej utifrån redan nämnda anledningar. Andemeningen i det hela bygger på kärlek och frustation för HV71. Som väl slutade vi på rätt sida, bevare mig hur man hade agerat om det hade varit tvärtom. Vi låter det marineras för eventuellt behov med förhoppning att HV spelar sin kort rätt. Nu har dem chansen att ge oss något att tro på. Ta den.
Nej, Malmö!
Eller, varför bryta en tradition? Örebro väntar på er! ![]()
Det blir ju naturligtvis både Örebro och Gävle ![]()
Givet, vi syns där! Hoppas på lika bra uppslutning som sist.
Kanske är dags att lyfta denna tråd. Vi medlemmar behöver nyttja våra röster. När är nästa årsmöte?
Brukar väl vara i juni
Jag bumpar denna tråd. Det kanske är på sin höjd för det! Till en början är jag fullt medveten om att x antalet kommer applådera initiativet, andra står med två ben och väger. Resten tar direkt avstånd. Då får det vara så.
Denna gång ställt till historien och erfarenhet så kommer jag vara enklare i min tanke. Saker och ting behöver inte vara så komplext. Som lejacques skrev låt det marineras ett tag.
Vi kan tycka och tänka bäst vi vill. Vi kan tycka att det är kört för HV71 som föreningen. Den är bortom räddning, livet med HV är över. Okej? Tar det stopp där? Förmår vi inte mer? Kräver vi inte mer av oss själva när vi kräver så mycket av föreningen? Kom igen vakna för helvete.
Vad tänker jag då. Kan vi stapla upp dem vi tycker viktigaste frågorna, fråga om vi kan få till ett möte alt någon tar ansvar för att mejla in dem? Jag vill poängtera att även om frågorna direkt kommer ifrån oss så behöver vi inte annonsera ”verksamheten” bakom dem.
Det har öppets talats om att forumet inte står bakom något sådant här. Men torde man inte kunna hitta någon form av försök till att kunna påverka? Jag förstår vad jag tror utifrån den position forumet har och ev eftermäle. Ja det kanske är svaret på frågan i sig. Men hjälp mig att förstå ytligare till varför man inte kan möta föreningen under ordnare former för båda parters skull för en bättre framtid.
Jag vill inte vara en som önskar lycka till, det får mig att kräkas, jag vill ha förändringar. För till syvende och sist det handlar inte om herrlaget enkom. Det är föreningen HV71. Framtid och hopp för så många.
Ett medskick. kan vi på ett ordnat sätt undvika att intresserade postar frågor bara för att. Allt för att ev arbetet ska bli så smidigt som möjligt.
Kan medlemmar kalla till möte? Ni som är duktiga på den saken får gärna hjälpa till här.
Flyttar hit.
Först och främst detta kommer inte vara någon ny sak som jag försöker starta igång. Inte alls.
Jag bara ställer mig frågan. Vi pratar mycket om ALIBLAB måste ut, ny styrelse och ny valberedning.
Men hur och på vilket sätt? Händer saker i rätt väg? Sker saker under ytan av personer som är beredda att driva frågan. Vet mods något som inte vi vet ÄN?
För just nu, i detta upplever jag enkom tomma ord, man skriver av sig för att det är det något man ska göra?
Och under årsmötet kommer det minsann hända saker? Vad är det som ska hända? Just nu ser jag bara framför mig deja vu medlemsmötet. Enda skillnaden är mötets benämning.
Gäller att medlemmmar agerar. Men någon måste ju orka och vilja dra i det vilken inte är en lätt nöt att knäcka.
Tror tyvärr det är risk att kontinuitet är ledordet så samma styrelse kommer sitta kvar.