Gameday, men det känns likgiltigt. Snygga HV bussen on the road, men känner inte det där häftiga när HV rullar in för match. Är tveksam till att jag kommer ägna någon större tid åt matchen idag. Första gången på 48 omgångar i sådana fall. Luften har gått ur, jag är mentalt trött och besviken på detta. Jag behöver lite distans.
Samma här. Kommer inte titta. Totalt meningslöst.
Det blir väl som vanligt numera, sätter på TV önskar ett bra HV spel, efter en stund/period stänger man av eländet och undrar vad f-n som händer. Börjar dessutom förlikar mig med tanken på spel i HA nästa säsong, ser hellre HV spelar bra och ligga topp 6 i HA än skiten i SHL de senaste säsongerna.
Absolut luften har gått ur mig med. Men kanske är det som gör att de tillslut vinner en jävla bortamatch bara för det. Vem vet, spelar det någon roll. Nä, kanske för lagmoralen då lite.
Väck mig när kvalet sätter igång. Då kommer jag åtminstone känna känslor. Även om de är negativ nervositet. Hellre det än den totala tomheten jag känt de senaste tre matcherna.
Malmö förlorade idag. Det lever i alla högsta grad. Bara vi släpper på handbromsen.
Endast som en teoretisk möjlighet, men knappast som en praktisk. Det får mig att tänka på en gammal ”vi har tagit studenten”-tröja jag såg för längesen:
”Teori är när ingenting fungerar och alla vet varför.
Praktik är när allting fungerar och ingen vet varför.
Vår klass är en blandning av teori och praktik - ingenting fungerar och ingen vet varför”.
HV är i SHL blandningen av teori och praktik……
Det ligger något i det. Jag va otydlig, ska bli tydligare i min mening. Spann lite på Lindboms ord. Återigen din tolkning. Fint så.
Det var ingen kritik mot det du skrev, för det är ju sant att det finns en möjlighet. Jag tyckte bara det var en bra ingång till det roliga citatet jag kom att tänka på.
Nej jag tog det inte som kritik utan mer enligt ovan.
Jaha, då är kvalet nästan helt klart , vi måste vinna resten och malmö inget nu för att det ska gå vägen, hur i alla saker kunde vi hamna här igen? hur kunde der nub och ledningen ta en till vända med katastrofala beslut i rekryteringarna som faktiskt gett oss ett svagare lag nu än fjolårets?
Återigen vinner vi skotten i en match men torskar klart på tavlan vilket varit fallet ett flertal ggr under säsongen, ändå införskaffas INTE någon målskytt inför avslutningen utan istället endast en back in, inte heller någon stabil defensiv sådan vilket alla ser att vi behöver utan en offensiv backpjäs, inte heller någon ny center inhandlas utan vi står nu här med tre slöa och (i allafall gäller två av dem totalt offensivt inkompetenta) finnar plus en transatlant som sägs vara klar för linköping…på de viktigaste positionerna i laget!
Det är knappt så man medvetet skulle kunna bygga så fel i centrallinjen och sedan inte åtgärda det, kentas eget lag är alltså sämre än det som byggdes till minst 50% av Hult med en As budget, smaka på den.
Tränarrekryteringen inför säsongen ids jag knappt ens gå in på, norberg tog bokstavligen min ranking över tränare och vände den upp och ned, jag skojar inte, monten var det enda namnet i hela hockeysverige, det ENDA, jag inte ville se i HV, när han sedan kickades trodde jag exakt som många andra här att lindbom kommer inte att lyckas med ett mirakel en andra gång och att vi borde tagit nån annan än att återupprepa fjolårets cirkus och hoppas att blixten slår ned två ggr på samma ställe, det var och är så uppenbart att vi behöver nytt och friskt utifrån såväl på isen som i båset och även i styrelserummet för att få en nystart och lyfta men HV fortsätter bara i samma invanda spår som återigen lett oss till avgrundens brant.
Rätta mig om jag minns fel, men var inte det ett genomgående tema sist Lindbom fick kicken, men det snackades corsi och hur det skulle vända bla bla?
En sån MÅSTE ha funnits i Tedenbys barndomshem
hade förklarat en del
HAHA precis
Fick biljetter i present till matchen i Malmö på tisdag. Ett HV som lär vila spelare mot måsar som ev jagar slutspel.
Jippi…
Hm…man ger sig inte.
Så klart man säger så utåt, men i gruppen r man mycket väl medvetna om läget.
Men hellre att man går in i kvalet som vinnare än som förlorare
Jojo, bara reagerade på snacket i sig. Ser inget syftet med det.
Börja med att slå Växjö borta med 6-0 så kan vi börja hoppas lite Victor
