Säsongen 23/24

Jag kan inte hitta spelschemat. Är det någon som vet var det finns?

Spelschema | SHL

1 gillning

Intressant att vi har fyra raka hemmamatcher mellan 15/2-24/2, kan bli en väldigt viktig period för oss!

2 gillningar

Hur han har kvar sitt jobb är helt otroligt, varje omgång så ändrar han sig.

Minns ni vad som hände när vi hade ungefär samma förutsättningar förra säsongen?

Tack så mycket :blush:

1 gillning

Vi lyckades väl få till en riktigt slutspurt va?

Ja men den kom efter vår rad av hemmamatcher.

Hoppas vi löser lite hemmasegrar denna gång!

1 gillning

Frågan är om man vågar ställa Dichow idag om han är frisk? Ortio har ju spelat bra men ser hellre att man kör Dichow nästa vecka på bortamatcherna. Vad känner ni?

Varför ändra när man vunnit två raka matcher?

Idag Ortio men om HV förlorar så Dichow nästa vecka?

2 gillningar

Har inte reflekterat över hur många mål HV gjort.
Sorterat på bara målen fram så ligger vi 6a.
Insläppta ligger vi toksist borträknat Oskarshamn, förstår till viss del all kritik Ortio får.
Lär knappast bara vara backarnas fel att han släppt in så mycket.
Hoppas Dichow höjer ribban rejält och sätter press på finnen i buren.

Ortio är en målvakt som blandar och ger. Vissa matcher storspelar han och andra, som mot LHC senast, kan han tappa några lätta. När det kommer till målvanktsspel pratar man en del om att backarna litar (eller inte litar) på sin målvakt. Men det är å andra sidan vikadant på andra hållet också. Som målvakt kan det vara svårt att slappna av och spela ut om du inte litar på att dina försvarare plockar bort de spelare de ska ta hand om. Med andra ord är det ett samspel mellan målvakt och försvar som ska till för att det ska bli bra.
Jag önskar att Ortio kan komma upp i samma nivå som slutet av förra säsongen, då behöver vi inte oroa oss för kval. Så hög högstanivå har han. Tyvärr är Ortio inget att bygga vidare på inför nästa säsong så där behöver vi hitta något nytt. Dichow kanske kan bli det, men han är inte där ännu.

Jag tycker det är märkligt att man ersätter sin andra målvakt med en ny, som inte heller får stå något.
Kanske kan Ortio få en jämnare nivå om han inte behöver stå 100% av matcherna ?

Det är väl för att försäkra sig ifall ortio går sönder. Brattström släppte in allt och höll inte i närheten av shlklass. Dichow är en riktigt bra backup. Men visst borde dichow fått stå mer än vad han gjort.

Nu stog ju Dichow mot LHC på annandagen och sen blev han sjuk, tyvärr. Sen var Ortio bra mot både Växjö och Örebro, så det var väl helt OK att spela honom även i lördags.

Men, Dichow borde få stå mot Skellefteå på torsdag och om han gör det bra så låt han stå även mot Luleå.

2 gillningar

Jag är också övertygad om att Dichow hade fått en eller två chanser till nu, om han inte blivit sjuk. Hoppas verkligen att han tar chansen nu på torsdag, om han får den.

1 gillning

Undra vem som scoutade Brattström…

Gissa!

image

5 gillningar