Dubbelmöte mot malmö nästa vecka… helvete vilka viktiga matcher
Det är väl bara ett möte med Malmö!
Det stämmer… var ju en match som blev flyttad… f
Det bästa är att de två värsta matcherna för HVs del är avklarade. Kan man ta 9/10poång på nästa fem matchers period vore det bra.
Jag vet att en del fotbollslag i allsvenskan delar upp säsongen i 6 delar bestående av fem matcher. Det funkar bra psykologiskt, man zoomar ut från tabellen och kan fokusera på en deltabell. Möjligen att det skulle hjälpa HV i detta läge. Kommer man i mitten i de resterade fem-matchers uppdelningarna så klarar man det.
Vacker läsning.
Undrar hur man tänker inför kvällens match… Fortsätta med PP1 som det är och sätta in André i PP2?
Jag tycker, hur man än vrider och vänder på det, att om det visar sig efter 1 period ikväll att AP20 är i god form och på spelhumör så skall Lindbom handlöst sätta in honom i första istället för OSL.
Tycker inte jag, jag tycker isåfall AP ska gå in och ta Brännas plats i andra. Då får vi två riktigt bra kedjor tror jag.
Jag har hellre AP20 i första med Shore och Lenc och flyttar OSL till andra med Fisken och Borgy. På såvis får vi en starkare första än i dagsläget samt en stark andra.
Jag håller egentligen med dig - nackdelen blir att man rör om i två kedjor. Men i sak gillar jag AP med Shore och Lenc bättre än med Borgström och Fisken.
Hoppas dom kör Dischow tills han gör en dålig match. Men har på känn att eftersom Leksand borta är en svår match så hoppas man Ortio är sugen att visa vad han går för.
Allt annat än att köra på Dischow nu till prestationen säger annorlunda tycker jag vore pinsamt av Lindbom och Co.
Dichow ska stå mot Leksand punkt.
Har en känsla av att man går med Ortio imorgon. Vet inte varför, men kan vara att man vill få i Ortio i “hunting mode” där förstaspaden står på spel. Vore kul om det kunde bli en riktig fajt om vem som ska stå, och att Ortio är revanschsugen. Men visst, Dichow har gjort det bra och har förtjänat att stå.
YES!
Vi har fortfarande chansen att bli topp fyra.
Då jä****ar kan vi bli farliga i slutspelet!
Det bra här är att både Örebro och Malmö ligger under det snitt de behöver sett till hur det sett sedan Lindbom tog över HV.
Klart är att de måste rycka upp sig poängmässigt och HV falla. Så som det ser ut just nu
Baserat på de senaste säsongerna när det också varit jämnt i tabellen, så är 62p inte på något sätt orimligt. Kan t o m krävas mer. HV har usel målskillnad och måste således ta minst 1p mer än lag 13.
En sak som borde oroa oss är att vi den senaste tiden haft ruggigt bra siffror i special teams. Varit nästsn det enda skälet till att vi tagit lite poäng.
Skulle dessa siffror bli mer normala och vi behöva vara mer beroende av 5/5 spelet för att vinna matcher så ser det mörkt ut.
Påminner lite om säsongen 20/21 då vi hade ett grymt PP länge och när det sen blev mer normalt så slutade vi tvärsist.
Jag tror att vi måste hitta ett mer konstruktivt offensivt spel och inte bara gneta ihop poängen. Är fd KD Lindbom rätt man att fixa detta?