Usch, låter ju inte alls bra.
Hur kan det vara så illa?
SÅ dålig trupp har vi ju inte.
Pga coachning?
Jag tror det är så i alla fall. Coachsidan alldeles för svag förutom i intervjuer och antalet f**k i omklädningsrummet.
Så sjukt dåligt lag som spelet och statistiken visar har vi absolut inte. Inte en chans att så många spelare helt plötsligt presterar på personsämsta av en tillfällighet.
Minns ett år när avstämning gjordes runt jul. Vi toppade iprincip all positiv statistik. Året slutade med att vi åkte ur SHL, trots att det statistiskt inte skulle kunna ske. Så jag tror vi får ta statistiken med en näve salt…
Precis. Det viktigaste är poängen in på kontot. Tyvärr ligger de ju näst intell i paritet med statistiken. Men tror det blir stor skillnad med Fisken på plats + Ang och Laleggia. Framför allt Fisken tror jag man underskattar, och kommer göra det utmärkt med omgivning av toppforwards
Hoppas verkligen vi får rätt om Fisken …att han fortsätter på samma spår o blir bättre o bättre…men vågar man hoppas på det, när allt annat inte gått vår väg än så länge
Fast det berodde på att statistiken tolkades av okunniga människor. I princip byggde det på skottvolym utan att ta hänsyn till kvalitet vilket alla borde förstå är ett skitmått.
Anledningen till corsi-hypen var att man förväxlade korrelation och kausalitet.
Bra lag hade stora mängder skott men stora mängder skott gör dig inte till ett bra lag. Det fattade inte stora delar av hockeyvärlden så tränare belönade spelare med istid för att skjuta alibiskott ur dåliga vinklar och plötsligt var inte corsi längre ett framgångsmått…
Detta är en så bra beskrivning av organisationers inbyggda dumhet och anledningen till att så mycket går så mycket sämre än det skulle behöva göra. I så många fall.
De flesta på på forumet blir förmodligen kanske lite oproportionerligt upprörda över dålig coachning, dåliga domare eller undermåliga spelarinsatser. Det här är mitt röda skynke.
Jag gillar personligen inte strutsmentaliteten och ryggkliandet inom ledningen.
Skylla den bedrövliga statistiken och poänginsamlingen på skador och inte kunna se verkligheten. Inte kunna se att spelet är bedrövligt oavsett.
Samma personer som förmodligen ser säsongen som positiv om vi når ingemansland och som en succe om vi når topptio.
Nä du har rätt, är ingen tillfällighet. Så har det nämligen varit dom senaste 5-6 åren!
Då ligger det ungefär med linje med vad övriga forumet anser. Tror ingen är nöjda med vår position i hockeysverige för närvarande. Saker tar tid att bygga upp men kan rivas ner väldigt snabbt.
Ang. spelet så har vi haft en större förändring i manskapet på isen och ledarskapet i båset, och det tar tid att sätta sig. Sen har det försvårats av skador som vi råkat ut för i början av säsongen. Tilltänkta kedjor har fått byggas om m.m.
Det jag menar, om 10 år sitter vi säkert och värderar helt andra saker än i dag. Innan Corsi var +/- den heliga statistiken.
± har ju i alla fall fördelen med en direktare korrelation till resultat.
Dags att släppa pucken. Nu har man abstinens och dessutom spännande både att se värvningarna, Fisken och om det kommer kvarstå något hopp.
Omgång 17. För första gången ligger HV sämre till än vad de gjort tidigare år. Man skulle alltså kunna säga att de presterat historiskt dåligt (vid omgång 17). Och det är ju inte särskilt bra.
AB är alltså sämsta coachen vi har haft på länge om inte någonsin?
LHC känner flåset?
Han är åtminstone den sämsta coachen någonsin vid omgång 17. Det kan ju komma att förändras senare om han börjar vinna matcher.
Tveksamt
Jag var positiv till Blomman efter att på lite närmre håll sett honom coacha AIK på Hovet. Men han uppvisar samma slags hjälplöshet som tidigare tränare. HV är ju i ett läge där de måste börja vinna till varje pris. Var är desperationen, var är toppningen av laget (inte bara vaska runt kedjorna med samma speltid för alla), var är alla knep som man borde kunna ta fram med tanke på all hockeyerfarenhet i och runt laget? Crash the net eller något.
Kan inte någon med kontakter ringa någon kanadensisk coach från AHL, OHL, WHL eller ECHL och be om lite tips. Någonting måste ju finnas man kan göra för att få igång laget och bryta mönster. Hur svårt kan det vara? Pucken är rund. Och platt.
Tror tyvärr det är en del ställtid från nordamerika till shl. Ligan är väldigt taktisk och spelarna äckligt disciplinerade jämfört med ahl.
Tror NCAA är det som ligger närmst i stil men fortfarande ett stort steg. Behövs nog minst en försäsong.
Jag vill ha en duktig turneringscoach. HV måste sätta ett nytt spel på kort tid, Modo är på gång och kan mycket väl sno åt sig hemmafördelen.