Säsongen 24/25

" tre segrar på rad är ingen garanti"

Garanti är det inte, men det kan vara en hjälp på vägen.

Omgång 24. Ingen kontakt med looser-klustret denna omgång. Men en trepoängare nästa match så är vi där.

5 gillningar

Kan du se om HV vunnit 4 matcher i rad de senaste 3 säsongerna i SHL?

Fyra raka i Feb-Mars 2023 vid vår galna upphämtning efter Lindbloms intåg den säsongen

2 gillningar

Den jävla skellefteåmatchen… fy fan vilken känsloexplosion. Troligen den absolut mest betydelsefulla serielunksmatchen någonsin

9 gillningar

Den straffen andré gör där kommer jag aldrig att glömma

2 gillningar

Rögle på lördag blir tufft, dom kommer också från ett gäng raka segrar bland annat mot Skellefteå borta och Luleå borta. Gäller att vi höjer oss från insatsen i torsdags.

Den upphämtningen finns inte…

Vad hade vi? Typ 13 poäng upp säker mark med 12 omgångar kvar? helt sjukt :sweat_smile:

Omgång 25. KONTAKT.

Förvisso med sig själv längst ner i looser-klustret, men i alla fall med den bästa streaken sedan 2019.

12 gillningar

Blev inspirerad av sArg-gubbes grafer och tog fram några liknande, men med lite annat perspektiv.

Figurerna visar HV:s poäng (röd linje) per omgång i relation till antalet poäng som krävdes för att placera sig top-6, top-10 och top-12 per omgång. Det täcker de tre senaste säsongerna, kanske kan det roa någon mer än mig själv. :slight_smile:

11 gillningar

5 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Halva säsongen spelad. HV skär rätt genom loserklustret som … allt smör i småland? Kommer de spränga loosertaken och flyga ut på andra sidan?

22 gillningar

Den derivatan värmer ett gammalt HV-hjärta.

4 gillningar

HV71 mot Linköping den 28/12 blir en extremt viktig match.

3 gillningar

Endast två poäng efter Silver! Tänk att vinna mot Lule samt 6p matchen mot Indiebandi klubben. Clubben åker ut…

Presskonferens
https://youtu.be/WqAAHqQnYiM

1 gillning

6 raka varav två raka borta segrar i det. Jag säger Wow just utifrån vad man har åstadkommit sedan den där urusla vecka. Man gör bra saker oftare numer. Arbetar som ett lag över hela banan, i varje byte och varje situation. Man arbetar klart och lite till. Ingen ger sig.

Jag är bara rädd att man är i bubblan nu, Gliffen är där liksom. Sen har nog Gliffen en höjd, han är lugnare än dem andra två. Långt ifrån lika flaxig.

Men just de där, det är ytligheter. Jag ropar inte hej förens jag ser vart det barkar efter en förlust, för den kommer. Skulle också vilja se någon statisk i det hela, vad har vi förbättrat? Vilka tendenser säger att det är bra och något hållbart och inte bara tillfälligheter.

Det jag ser som är hållbart är väl att man har balanserat laget mer. Kedjorna börjar sätta sig, mer speltid åt dem med SHL nivå. Vilket ex höjer lägstanivån, matchcoahningen osv.

Jag kan inte riktigt slappna av ännu,

3 gillningar

Jag hörde i någon podd (kommer ej ihåg vilken) där dom gick igenom statistiken sen Glifford kom in.
HV hade förbättrat sina siffror i typ allt.

Tror att Luleå blir för svårt, även om det inte blir storförlust. Mellanlagen borde vara lättare att ta poäng mot