Säsongen 24/25

Ska du säga så inför varje match? Uppenbart att alla lag kan slå alla i den här ligan…

2 gillningar

Vi slog ju Frölunda borta, som dessutom låg före Luleå i tabellen.

2 gillningar

Formtabellen är en go syn idag

Luleå och Silver i botten så kanske god chans att hacka uppåt även i riktiga tabellen med kommande två matcher.

3 gillningar

Vilken? :sweat_smile::face_holding_back_tears:

Får hoppas HV inte faller tillbaka i de gamla synderna att vara laget där trender bryts.

En till sådan 5-matchers-tabell och det kommer vara ett heeelt annat läge i hela serien. (hoppas hoppas)

1 gillning

Jag är mest orolig inför poängtapp mot Saik, dom sätter alltid press i rätt lägen och spelar sig ur Hvs hur enkelt som helst. Knäcker Blomman o co den nöten så kanske det blir poäng där.
Resten borde gå att ta poäng i om HV spelar som dom gjort på senaste.

Jag tittar bara på tabellen och antar en viss sannolikhet, men visst kan man vara bättre en dag än vad sannolikheten säger.

Antar en viss sannolikhet? Såvitt jag vet så har vi vunnit mot flera topplag den här säsongen.

Jo i och för sig, får hoppas att det inte vara en engångssak.

Frågan är väl hur länge det håller i sig, jag är ganska pessimistisk därav mina gissningar. Det får väl gå ytterligare ett tag får att jag ska bli lite mer optimistisk, om de klättrar några placeringar uppåt. HV71 har legat sist eller näst sist för länge nu för att jag ska känna något hopp, eller vad man ska kalla det.

Med tanke på allt man har stått ut med de senaste åren så trodde jag att hoppet var det sista som gav upp. Tänker mer att det blir aningen tröttsamt om man ska behöva läsa domedagsinlägg inför varje match mot lag som ligger före oss i tabellen…

Hittills tycker jag ligan är ett ganska starkt bevis på att ALLA lag kan slå varandra.

3 gillningar

Vi slog ju serieledaren Örebro också. Dessutom har vi sex raka segrar, så nog kan vi väl slå fler lag i toppen.

1 gillning

Det mest intressanta är hur man kommer hantera en förlust? för den kommer ju förr eller senare, kommer man säcka ihop igen?

“Tänker mer att det blir aningen tröttsamt om man ska behöva läsa domedagsinlägg inför varje match mot lag som ligger före oss i tabellen…”

Jag kan förstå det, men det är bara min känsla under en säsong som inte startat så bra. Har det inte börjat bra är det risk att det tar ett tag innan det blir bättre. Nu har de börjat ta poäng, det är positivt.

En förlust är inget att oroa sig för, men om det blir fler i rad är det en annan sak.

Äh, vi har Gliffen, vi skiter i det där med att förlora nu! Ärligt talat, efter de senaste åren så får vi nog försöka välja glädjen ett tag till, precis som din post antyder så vet man aldrig när det tar slut…

1 gillning

Med inställningen att man ska förlora så hade vi legat tvärsist… Konstig approach att tänka så.

Jag tror alltid på att HV ska gå ut och göra sitt yttersta inför varje match.

5 gillningar

Så är det väl ändå för alla lag? Vinster ger självförtroende och förluster ger hjärnspöken… Spelar ingen roll om det är HV, Skellefteå eller Färjestad.

Sant, hoppas att det fortsätter gå bra efter julledigheten.

1 gillning