Säsongen 24/25

Nädå… vi fortsätter så här till slutet av april nånstans

1 gillning

Säger du det så…

Känslan första 20 talet matcherna.

18 gillningar

Omgång Ang: Ingen kross av taket till looserklustret. Men nära.

5 gillningar

Trenden ser helt ok ut.
Formtabell.
Sista
20 matcherna: 12:a med 1.25p/match
15 matcherna: 10:a med 1.33p
10 matcherna: 6:a med 1.60p
5 matcherna: 2:a med 2.2p

Stabiliserar vi oss på ca 1.56p per match (som ett mittenlag) nås 70 poäng och vi blir farliga i slutspelet! :wink:

3 gillningar

Den där sista kommentaren? Kan man inte bli bannad för den? :rofl::rofl::rofl:

8 gillningar

“att vi blir farliga i ett slutspel” menar du?
Vi blir ju farliga i ett slutspel.
Minns ett lag som knep sista platsen en gång åsså gick det av bara farten…
:wink:

P.S
Vi blir farliga i ett slutspel
D.S

1 gillning

Om det inte vore för att den användes i tid och otid som Bagdad Bob under året vi åkte ur.

1 gillning

Det har jag förträngt.
Glömt är Glömt.
Pöcken är platt och HV spelar bäst ändå :slight_smile:

Över halva säsongen spelad.
Vi ligger näst sist.

Vi är åt helvete för okritiska är inne.
Fan, jag är förbannad.
Satans praktfiaksko.

3 gillningar

Håller med.

Abbott får bra betyg under hans korta tid hos oss.

Coachstaben underkänd även om det blivit lite bättre sen Beech kom in, främst i PP. Mindre uselt coachande nu och även OK laguttagningar senaste tiden.

Fortfarande långt ifrån godkänt spelmässigt samt gällande det konstruktiva spelet. Måste kunna vinna fler matcher utan att målvakterna står på huvudet.

Fast har glifford stått på huvudet? Jag säger bestämt nej på det. Han spelar stabilt, med ett stabilt försvar framför sig. Bara för att vi glömt hur det är att ha en stabil målvakt så betyder det inte att alla våra vinster tillkommit pga “stå på huvudet”.

15 gillningar

Kolla hans räddningsprocent i hans vinstmatcher.

Räcker så.

Nej det gör det inte. Titta på matcherna är en mycket bättre värdemätare.

Olof är stabil. Står inte på huvudet utan tar puckar enkelt medelst väl placerad hydda och lugn. Det är inte att stå på huvudet.

6 gillningar

Hade 3 poäng inkasserats idag så hade du aldrig blivit så skitnödig. Förr eller senare kommer en förlust eller? räcker det inte med 6 raka? när hade HV det senast?

2 gillningar

Har man siffror som är solklart bäst i SHL under dessa fem matcher så tycker jag att det är så. Jag tyckte även Ortio gjorde det under februari 2023. Är extremt höga siffror för en målvakt.

Hade Olof haft normala snittsiffror, 90%, under dessa fem matcher hade vi inte vunnit dem. Du kanske har högre krav på Olof än vad jag har vilket i så fall är OK. Jag håller fast vid att om Olof har runt 95% i räddningsprocent att han står på huvudet. Var största enskilda orsaken till våra segrar.

Stå på huvudet betyder inte för mig att det måste vara en massa TV räddningar. Jag tycker att han var grym under dessa fem matcher sammantaget.

Jag pratar sammantaget om de första 27 matcherna och inte om dagens match. Ledsen om jag var otydlig.

Hur du lyckas tolka in skitnödig får stå för dig men är helt fel för din info.

Ok. Semantik.

Samtidigt: det är inte enkom Olof som varit bra. Även försvaret har medverkat till att vi vunnit. Så jag håller ändå inte med i sak: dvs att vi mestadels vunnit för att Olof överpresterat

1 gillning

Vad hade du räknat med? Slutspel? topplag?
Vi spelade kval förra säsongen. Byt tränarstab, behållit år helvete för många från fjolåret.

Abbot har gjort sitt jobb o värvat in den spets detta lag saknat. Till det eminenta lag som Nubben byggt. (En fullständig katastrof fför klubben) Nu börjar det helt plötsligt se bättre ut.

Så återigen vad hade du räknat med? Tycker du laget vi gick in med hade potential att vara bättre än tabellplaceringen visar?

1 gillning

Helt rätt. Karln/killen har ett lugn i sitt spel som är ovärderligt. Enligt mig inte en tillfällighet att han är förstemålvakt just nu. Fortsätt spela honom . Är övertygad om att han är en ny Linus söderström.