Säsongen 24/25

Det var fel av mig ovan, korrigerade detta, ej 7+7 matcher hemma borta, utan 6+8, skulle det vara.

Nu gäller
Hemma: 29/20 x 6 = 8p
Borta: 17/19 x 7 = 6p

Efter ytterligare en match, så är den statistiska utkomsten att vi nu kommer nå 60p efter 52 omgångar.

Ny match, nya förutsättningar:

Hemma: 29/21 x 5 = 6p
Borta: 17/19 x 7 = 6p

Pga avrundning, så landar detta på 13p framgent, statistiskt sett.
Vilket ger oss styva 59p efter 52 omgångar.

Vågar någon gissa på att vi hamnar någon annanstans än plats 14?

Gör er röst hörd, var slutar vi på för placering denna säsong:

• Plats 12
  • Plats 13
  • Plats 14
0 röster

Vågar ej tippa

Elakt att inte plats 6-8 fanns med. Vet ett par stycken som säkerligen hade velat lägga sin röst där.

11 gillningar

Klarar HV sig från kval lovar jag att jag slutar snusa.

11 gillningar

Kvar efter uppehållet. 12 matcher.

Timrå B
MIF H
SAIK B
FHC H
Lökars H
Rögle B
Luleå B
Brynäs B
Modo B
Örebro H
FBK B
Cluben H

Ja hörni, jag vet faktiskt inte hur det ska gå, först och främst måste man börja vinna sina egna. Sen kan man hoppas få med sig resultat.

1 gillning

Bara förbereda sig för kval OCH göra de nödvändiga förändringar som krävs.

Tror jag att man kommer göra något av det man önskar? Näe. Det är försent. HV har valt sin väg. Den feta damen har redan börjat sjunga.

11 gillningar

Av mig får du 11 gånger pengarna på att HV inte spelar Play Out.

Om vi gör en rockad och sätter Tedenby och Tikka som HC och assisterande sjunker oddset till 9.5

5 gillningar

Men det är inte över förrän den feta damen slutat sjunga.

2 gillningar

På ett sätt är det skönt att slippa HV-förluster. På ett annat sätt hatar jag landslagsuppehåll med en passion.

1 gillning

14 baserat på att spelarna gett upp. De måste vara i chock över Blommans förlängning.

3 gillningar

Tar hellre förlust än dessa uppehåll…

1 gillning

ja ni halva, veckan snart genomförd, inga värvningar än, känns som att de MÅSTE hända något i veckan om hv71 som förening ska finnas kvar!
i värsta fall om björn inte hittar något får han väll skriva 2 år till med tikka, för att ge honom lite mer goo?
vad tror ni om slutet på säsongen?

Av dom 12 matcher som är kvar måste vi vinna 2 matcher mer än Modo och LHC. Dessutom ska vi möta dom en ggn till, räcker med att vinna dom så är vi halvvägs. Modo borta och LHC hemma. Det kan gå men då måste laget börja vinna igen och det är väl det som talar emot.

5 gillningar

Kul att läsa någon som tror på hv!! nu tar vi dehär!

6 gillningar

Du tror alltså på fullt allvar att HV71 som förening upphör att existera om det inte kommer in ett nyförvärv i veckan?

4 gillningar

Varför skulle HV71 inte finnas längre om de inte får in nya spelare? Ett lags existens borde inte bero på om man får in några nya spelare inom en kort tid eller inte, håller du med? Jag förstår om en del börjar känna sig desperata men det där kanske är lite för mycket.

tiden börjar ticka och de finns inte så många spelare, om de händer nått är risken att de blir nån random nordamerikanare och då vet vi ju hur lång tid det tar innan den blir spelduglig och de är inte många matcher kvar. Om man ska värva är det väldigt fördelaktigt att göra detta nu när de var uppehåll och träna in sig och låta migrationsverket göra sitt när de inte är matcher.

Tyvärr är marknaden död och de som finns är säkert snordyrt och väldigf stor chansning.
Åker vi ut ja då är de ju en sak, föreningen kommer antagligen få sig en större törn än förra gången och om jag minns rätt får man inte samma fallskärm längre vilket leder till att risken att man inte klarar av att göra samma satsning en gång till. Åker vi ut är risken man kommer få göra en större omställning av klubben och harva några säsonger i allsvenskan och sen bygga om organisationen totalt igen och inte lappa och laga som man gjort de senaste säsongerna.
Man får nog göra en Modo där man fick acceptera vara i allsvenskan några säsonger och bygga om en föråldrar organisation till något nytt.

Menar att åker vi ut, studsar vi nog inte upp lika fort som senast,:smile: självklart är det inte ett nyförvärv det handlar om!! Men vi behöver något extra sista biten av säsongen för att klara de här!!

1 gillning

Ah, då fattar jag. Förra gången hade de tur men nu vette fasen. Nej det blir nog allsvenskan ett tag som det verkar nu men vi får se.