Säsongen 24/25

Jag hoppas det är för att bänka spelare.
Träff är MIL bättre än spelare som Stakke, Lindbäck så hoppas att detta betyder det sista vi sätt av Stakkestad på isen nu.

Stakkestad som denna säsongen ligger på 0 poäng efter 4 matcher och -3 som förra säsongen på 40matcher! gjorde 5 poäng och hamnade -16…kanske en av de sämre forwards som någonsin fått spela för Hv enligt mig.

Träff in på den possitionen är en KLAR uppgradering.

1 gillning

Hoppas det faller väl ut så att man även kan överväga att hålla kvar honom. Hade gärna sätt att man skickar Stakke.

Sen vet jag inte hur ett låneavtal ser ut, det är väl skrivet till x datum med den aspekten att HV som nu kan kalla tillbaka när dem vill men sen ska han återvända. Lekmans teori säger att HV kan avbryta lånet igår.

Stakke som bara är 22 år har tycker jag fått väldigt mycket chanser att visa upp sig och man ser ingen utveckling alls på den grabben. Ge Träff 2 matcher att försöka peta honom.

Förhoppningsvis står Karlskoga där med öppna armar

2 gillningar

Träff spelade igår (1 ass). Frågan är hur pigg är han idag.

Herman Träff är utlånad till Nybro på ett s k säsongslån, dvs han är att betrakta som Nybros spelare hela säsongen men HV kan, typ “låna tillbaka” Träff när man vill. Om jag nu fattat det hela rätt.

En riktigt kufisk regel egentligen. HA-klubbarna får egentligen bara låna tre spelare per lag. Men…skriver man ett s k säsongslån, kan man låna, i princip, hur många som helst eftersom säsongslån inte är lån egentligen!!! Snurrigt eller???

3 gillningar

Stökigt. Viktigt också att både Nybro och HV har samsyn från början, så relationen mellan klubbarna inte tar skada.

Han har 4 matcher på 5 dagar så skulle inte va förvånad om det är en bänkvärmare HV tagit in tyvärr.

Tack för info. Läste lite på HA:s hemsida ang lån och regler. Men det är snurrigt ja

Nybros fredagsmatch bröts väl efter drygt fyra minuter.

1 gillning

Matchen i fredags vart väl avbruten redan efter 4 minuter efter Hedmans skada så den kan man knappast räkna in, så de senaste 5 dagarna har Träff enbart spelat gårdagens match.

Aha okej det var hockeynews som la ut rubriken så. Antar dom mena Nybro, Hv71, Hv71, Nybro på 5 dagar. Hade ingen aning om matchen avbröts följer bara HV:s kräftgångar :sweat_smile:

1 gillning

I väntan på matchtråden

Blir ju onekligen intressant att se vem som står ikväll. Nu har man ju vad vi tror roterat om i kedjorna inför ikväll, med förhoppning om att ta vara på spelarmaterialet i det mån det går. Då behöver man också ha den målvakten som står pall och ger HV bästa möjlighet till poäng och kanske även seger!

1 gillning

Tycker det är intressant om man tittar på försäsong vs match med årets trupp.
Vilka var bra på försäsongen ? Bränna, OSL, Dichow
Vilka är inte bra på match ? Bränna, OSL, Dichow

Medans Hugo var sådär på försäsong, men är bra i match.

Skillnaden ligger mentalt tror jag, Hugo taggar till av match, Dichow OSL Bränna blir ängsliga, försöker för mycket, tänker för mycket och blir således sämre av match

OBS! killgissningar men jag tror verkligen det är så och fastslår, OSL och Bränna kommer det inte lostna för om de inte får mental coachning

Att påstå att OSL var bra på försäsongen känns lite som en stretch

2 gillningar

Tycker frågan är intressant.

Dichow, kom in förra året, hade allt att vinna. Gav HV den nödvändiga chansen att vinna. Nu kommer förväntningarna. Är han den målvakten?

Hugo - Jag minns inte så mkt ifrån Hugos förra tid i HV, och har heller inte sett honom genom åren. Nu har han börjat riktigt bra, men jag vet inte mer än så.

Ser i framemot utvecklingen i målvaktsfrågan.

liten stretch är det jag erkänner, men tror ändå det är det mentala som är problemet

Dichow var knappast ängslig under kvalet. Ibland slinker ett par onödiga puckar in.

Målvakter har ofta så stor variation från år till år att de är svåra att förutsäga. Även på högsta nivå i nhl så går det upp och ned för alla som inte är del av den yppersta eliten.

Någon av er ärade forummedlemmar som ska intaga bortastå i Örebro nu på torsdag?

1 gillning

Svar ja!

1 gillning

:handshake: Syns där!