Nej, håller med, att bara hitta en eller två orsaker är ju att göra det lätt för sig men om det var Hävelid i förra matchen så i denna så fick vi 3 eller 4 mål nästan till skänks från Holm och Kylington. Holm såg ut att vara helt under isen, kanske sjuk som en del andra i laget.
Kanske inte. Jag tror inte att HV hade vunnit om Djurgården haft en SHL-mässig målvakt i målet.
Jag tror att det dessutom hade en avgörande psykologisk effekt dels för HV att man tror att man kan få in pucken, dels för Djurgården som vet att var fjärde skott kommer gå in - meningslöst att ens försöka.
Men vad vet jag ^^
Skulle säga att Holm vad den enskilt största anledningen till DIF torsk igår. Kändes som det va hans ryggtavla man såg på alla HV:s mål
Jag tycker HV åkte åttor runt DIF , det var stor skillnad på skridskoåkningen och även om HV ofta är ineffektiva och åker för mycket runt , runt - så kan jag inte se annat än att HV borde vunnit denna även med normal DIF-målvakt, men kanske bara med ETT mål eller så.
Hockeysiffrors expected goals stöder det antagandet
Jag tror vi fått igen lite av felstudsarna / oturen de senaste matcherna och ligger väl ungefär på den poäng vi förtjänar nu.
Det som är lite positivt är att det verkar finnas lite bredd i att vi kan ersätta skadade spelare.
jag skulle inte säga att vi har bredd. Vi har paniklösningar. Det är ett gravt underbetyg till firma Antonbjörn att det kommer in ynglingar utan hår på pungen och ser ut som “en rund miljon” jämfört med våra noga synade senior-förvärv.
Tycker han var lika dålig som sist men kanske inte anledningen. Älska Hävelid-effekten!
LOSERKLUSTRET · omgång 18 · Jag lägger upp det innan tredje ens har börjat. Så mycket tror jag på att AB coachar coachet. Han ligger som sagt och smeker sitt eget bottenrekord från förra året.
Ja HV måste fan vara besatt av en ond demon! Vilka siffror tittar dom på, som visar att allt är bra?!
Lite seriösare svar.
De tittar på sånt här antar jag:
Du ser ju, ett solklart Play In lag!
Trust the coach och kontinuttandet!!
Men vad baseras det där på, för inget av det visar sig ju på isen! Man gör ju inte mål, man skapar ju knappt några målchanser, man skjuter jävligt få skott, osv., så hur kan det se ut så där?
Alltså. Hur kan siffrorna se bra ut när resultaten är bajs? I alla avseenden bajs. Hur kan siffrorna då se bra ut!?
Det är den förväntade verkligheten.
Inte den riktiga.
Även alibiavslut räknas in, avslut utan folk på målet osv osv osv.
Sen drar Lehtinen ner en hel del.
Finns mer att ta på, men nu e jag trötter.
Av samma anledning som att om man mäter en films kvalitet utifrån antalet närstrider, avlossade skott och täckning i sociala medier så kan man missa att det är en film med Steven Seagal …
Jag förstår. Ganska parodiskt och sjukt på en gång att HV bygger hela sin existens på den ”förväntade” verkligen, inte den riktiga verkligheten. Gudars skymning. Vilken jävla mardröm.
Farsen fortsätter.
Well, en bra analytiker ska väl kunna reda ut varför utfallet inte blir det förväntade och en bra coach ska väl kunna justera spelet, inställning etc för att se till att det blir så.
Vad vet jag…
Måtten säger inte så mycket och framförallt haltar de vid dåligt försvarsspel.
Om man nu ändå använder dem så ska man helst kompensera för ställningen i matchen. Lag som ligger under skjuter mer men då ligger de ju redan i underläge…
Ganska komiskt om HV gått all in på Leises hemsnickrade modell.
Det som är gemensamt för nästan alla hockeymodeller är att indatan är för kass för beslutsfattande. Det är kul för oss supportrar men om man ska använda det som verksamhet måste datan kvalitetssäkras manuellt och utifrån fler faktorer.
Låt mig presentera New Public manegement som började användas på hela välfärdssektorn för att styra myndigheters verksamhet …
Det roliga är att de flesta svenska myndigheter fött använde mått som omfattade både produktivitet och resultat med en logisk kedja. Dessutom byggde de på att man skulle uppfylla sitt syfte som verksamhet.
Boston consulting group (och deras politiskt aktiva polare) fuckade upp rätt mycket. Tyvärr är motreaktionen tillitsbaserad styrning alldeles för vag så snurren kommer fortsätta.
New Leise Management verkar inte heller vara en succé.
Känns som ett recept för katastrof. Särskilt för oss. Den som ska tolka siffrorna är ekonom utan bakgrund inom ishockeyn.
Samtidigt som det är oerhört frustrerande som supporter så är det samtidigt ganska spännande att se hur denna ”perfect shitstorm”, som HV71 har blivit, kommer att sluta.