4p till LHC med 2 hemmamatcher kvar mot de. Räcker att leverera fram samma resultat som LHC och slå de på fingrarna de två hemmamatcherna så klarar vi oss. Gäller att inte vika ner sig nu, äg känslan och tron framåt.
Det vore ju lite av en dröm att peta ner LHC under strecket. LHC har ju även sämre målskillnad än HV just nu, men det går fort i hockey…
Det som gäller framöver är att vi på forumet har äcklig disciplin vad gäller att banna live-tabeller.
Jag är otroligt kluven inför den här positivismnen som nu råder här efter en vinst och “endast” 4p upp till säker mark. Jag både välkomnar och hatar den.
Tänk när vi BARA var två poäng ifrån och BARA behövde vinna en match mot Örebro eller LHC eller vilket lag det nu var.
Jag välkomnar den med vidöppna armar. Otrolig lättnad att gå till jobbet med en vinst i ryggen och närmare ingenmansland ![]()
Hopp är ändå roligare än mörker. Sannolikheten för kval är stor men hoppet bidrar till lite spänning o mycket roligare efter en vinst än förlust ![]()
Det har varit mycket BARA och OM de senaste säsongerna. Imponerad över er som orkar hålla igång med det ![]()
Haha därför man sitter o självskadar sig varje match!
Ja o vi vet ju hur de går i dessa oerhört.viktiga matcher
men efter hopp kommer mer besvikelse.
Om man håller på HV, därför är jag kluven.
Nej för tusan. Jag räknar med kval ändå. Falska förhoppningar är så 2023.
Kan man va lite positiv när det går lite bra fast man tror det blir kval? Jag kan iaf tydligen. Hjärnan letar febrilt efter goda tecken.
LOSERKLUSTRET · omgång 37 · Ingen idé att sörja. Det är precis som det ska vara. Enligt Antons egna interna kurva, ska det nu komma 6 raka förluster. Allt annat är en förbättring.
Länge. Leve. Kontinuiteten.
Bad chatgpt köra en monte carlo-simulering över nuvarande livetabell.
Sammanfattning i klartext
- HV måste spela som ett mittenlag i 15 matcher
- 23–24 poäng är minimum för realistiskt hopp
- Allt under 21 poäng → nästan dömt
• • Allt över 25 poäng → HV klarar sig oftast
1,67 poäng i snitt alltså för att HV ”oftast” klarar sig.
Minst 1,53-1,6 poäng för ett ”realistiskt hopp”.
Och som en liten bonus.
Sammanfattning – HV:s “måste-facit”
För att nå 23–25 poäng totalt och ha >50 % chans att klara sig:
Minimikrav
Minst 1 seger mot Leksand
Minst 1 seger mot Örebro
Minst 2–3 poäng mot Linköping
Helst 1 seger mot Brynäs
Nästan dödsdom
Förlora båda mot Leksand
0 poäng mot Örebro
0 poäng mot både Örebro och Linköping
Heja…
Alltså krävs vinster kommande tre matcher. Upp till bevis Hv!
Sannolikheten för det? Grundat på hur de har spelat hittills är jag… ganska skeptisk.
Får be lejaques simulera sannolikheten för det men gissar på max 10%.
Mmm… men det skulle vara kul att veta
Odds-prognoser och tidigare statistik tyder på att HV71 har låg total sannolikhet att vinna alla tre: ungefär ~3 %.
≈ 3.7 % chans att HV71 vinner alla tre matcher baserat på bookmaker-omräknade odds.
Heja ![]()
There is a chanse😀