Så av alla alternativ som finns just nu så ligger Hv sist?
Är det så, så tror jag inte vi ens skall gå efter honom något mer. Sänder väldigt dåliga signaler till övriga om han hamnade här för att det är ”sista alternativet”.
Låter väl inte helt orimligt, NHL som första alternativ, bra kontrakt (och lag?) i Schweiz som andra, HV som tredje, och sista.
Pengarna styr.
Chansen kommer framgent.
Ha en skön kväll
spännande en säger han är klar en säger hv är sista alternativet
Precis som en silly ska vara
Det stämmer inte, smithy har skrivit att han är 100 procent klar. Jag ÄLSKAR silly tider.
Jag har snackat med @feme0701 och finner logiken bakom ryktet sådant att det får ligga kvar.
Således har vi en helgardering vad gäller Lias, på detta forum. Huset vinner alltid!
Då är det som det ska vara. ingen vet nåt.
Vi får se vem som står med dumstruten när svaret kommer
LaLeggia är en legoknekt och kommer gå till den klubb som betalar mest. Kan vi få LaLeggia samt behålla Kaski så ser backsidan väldigt bra ut.
Känns som att chansen att laleggia kommer till hv sjönk vid Abbotts intåg.
Vad är anledningen att Rögle dumpar honom efter 12 matcher med 5 poäng? Timrå gör likadant där efter 9 matcher 5 poäng (+ en stark säsong året innan poängmässigt).
Jag gissar på karaktär, legoknekts-snacket förstärker ju den bilden. Försöker man implementera en vinnarmentalitet kanske man får offra nån spelare för att få ihop det mer långsiktigt.
Fast Rögle plockade in honom innan fönstret stängdes och valde att inte förlänga när säsongen tog slut.
Dom hade kanske inte plats för honom säsongen efter?
Timrå satt / sitter med många dyra kontrakt och valde att släppa Laleggia som var för dyr för att ta in Lyytinen och Päärjärvi istället till en billigare peng. Dom har ju inte samma ekonomi som Hv heller så
Tack för infon, det visste jag inte.
Då kan jag släppa mina konspirationsteorier
Sen kan man fundera på hur sugen han är att spela i HV igen. Han lämnade ju oss trots allt senast (ja jag vet att det var dinares som lockade).
Med Abbott på plats så har jag betydligt större förtroende och lugn kring HVs lagbygge, även om Lias går till Schweiz är jag säker att Abbott kommer hitta en bra lösning, kanske inte blir en “för alltid”- center men någon som kan göra ett bra jobb 1-2 år och sen bytas ut.
Vart kommer det ifrån att Rögle.dumpade honom? Vad jag kan se så spelade han hela slutspelet…
Ser att jag var tvåa på bollen…
Har brome ryktet svalnat eller?
Det har aldrig funnits något riktigt hett där. Mer än omnämnande i förbifarten såsom “HV har visat intresse”.