Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Enligt Madhawk ska HV inte ha visat något intresse för Sandberg än.

Med Sandberg finns det som sagt ingen dialog och han tittar mot andra alternativ i dagsläget.
HV71, som han varit i tidigare, ska än så länge inte visat något intresse för sin guldhjälte från 2017.

1 gillning

Konstig eftersom han ju ska vara klar :wink:

3 gillningar

Nämns det något om någon spelare vi är intresserade av?

Nej. Däremot att Smejkal uppvaktas av Biel (med hans gamle tränare Filander i spetsen) vilket gör det än svårare för alla SHL-lag.

Att Foppa har mer än 150k i månaden är inte förnuftig nånstans Nubben. Hade kunnat fått en spelare som platsa för dom pengarna.

Jag är jävligt kluven kring foppa. Hade gärna sett honom kvar när det nu snackas om vila med puck och inte bara dumpa ner. Jag tycker han har en enorm speluppfattning dock svag på rören. Tycker han går före en handfull forwards

2 gillningar

Kan ju vara så att han och Nubben haft dialog :person_shrugging:

Får en kännsla av att Bromé kan vara närmare att signa än vi tror. Det var väll vi och Luleå som var mest på hugget? Luleås FW sidan är ju redan fullspeccad. Laleggia lika så, Rögle som också var intresserande har ju nu fyllt på med massa annat. Blir det sverige för dessa tror jag der är HV som gäller för tillfället.

in:
LaLeggia
Bromé
Alnefelt
Andersson

Hade inte klagat på dessa herrar in.

3 gillningar

Jag får Bremberg känsla av Brome.

4 gillningar

Känns ändå realistiskt. Lias känns dock lite mindre rimlig att få in i år.

1 gillning

Hade nästan glömt bremberg. Sen kom ja på hur illa det gick för han hos oss…

Jag känner raka motsatsen. Av det lilla jag sett av honom på is och intervjuer så verkar han vara en riktig vinnarskalle.

2 gillningar

Fullständig felrekrytering som användes helt fel.

Du får knappt Tikka för 150k med Nubbens kalkylator :joy:

Oja

Nu var ju han nästan 40 år när han kom till oss. Bromé är nästan 30. Så känns som att Bromé kanske är lite mer sugen att “göra jobbet”

Brome är något av en drömvärvning för mig. Han är tjurig, tjafsar med både motspelare och domare konstant. Dessutom är han bland de bästa i ligan på att ta in pucken i offensiv zon, lägg där till ett bra spelsinne och att det känns farligt varje gång han har pucken i offensiv zon. Han är en av få spelare i motståndarlag som jag tycker illa om vilket får ses som en rätt stor komplimang. Med Brome i laget skulle vi definitivt ha två kedjor (förutsatt att han och AP inte spelar tillsammans) som är ett rejält offensivt hot.

3 gillningar

Saxat från Luleås forum:

” Det är alltså inte säkert att det blir någon mer ytter om de och Örebro inte lyckas komma överens, men det verkar som att det kan lösa sig med honom. Mathias Bromé är positiv till spel med Luleå Hockey och om Örebros ledning godtar det förslag de har fått från agenten kommer han troligen att hamna hos dem. För de är redan överens med honom om det mesta enligt mina källor. Än så länge har Örebro dock inte avfärdat det förslag de fått eller kommit med ett motförslag.” https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/nye-stjarncentern-blev-inte-billig-sa-gar-det-med-brome/j8eq1npj

Tror Luleå ligger bra till för Brome

Linkans problem i HV var väl främst att han var totalt felanvänd. Spelade i snitt 13 minuter per match mot 19 i Djurgården. Gjorde ände 25 poäng på 45 matcher trots det, så potential fanns.

Sorry för OT.

AJ har inga Hard feelings mot HV, Han vill tjäna pengar och lyssnar på sin klient. Lite OT om det som hände förr Som många supportrar inte förstår det är att AJ och Stillman var i samma stab som höll samma hårda kravställning med gröna och röda gubbar. AJs människosyn var helt åt skogen MEN hur tror ni kravställningen kommer se ut under Abbott och Blomqvist :sweat_smile:

Kommer inte vara någon kompis som springer till Ass sportchef Davidsson och gnäller om coacherna nu!

Jag tycker det kommer bli intressant att se hur mjuka HV hanterar de hårda handskarna de tagit in. Blir det en ny AJ-gate?

1 gillning