Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Tar alla rykten som sprids från nya personer här inne med en klackspark men gjorde ett snabbt sök. Ganska tydligt att du skriver att Strålman är klar, och att en PP-back ska in.

3 gillningar

Tror inte vi ser Lias i Shl närmsta åren faktiskt.

Tippar på att dom sista forwardsplatserna tas av jänkare

plus att en forward ska in som fortfarande spelar, nu spelar ingen så, vart är han ?

2 gillningar

Samtidigt sa smithy att HV skulle gå 2 miljoner plus. Vi gick 1,5 miljoner i plus efter skatt. Så rätt nära där.

Ingen aning om smithys källor men tänker att det är kul om folk, i synnerhet nya medlemmar, vågar dela med sig av det de hör utan att bli kölhalade om det blir fel😀 sen finns det ju naturligtvis en gräns när saker blir rent hittepå. Men den gränsen har smithy i mina ögon inte passerat.

19 gillningar

Mina uppgifter gjorde gällande att Svampen var så gott som klar för oss. Det svängde uppenbarligen där på slutet i och med Abbotts intåg och intresset från Tjeckien.

11 gillningar

Connor McDavid spelar fortfarande ju! Bara som ett exempel. :see_no_evil:

Så abbot ville inte ha svampen? Eller var det tvärtom, svampen ändrade sig iom Abbot?

Nu tar du dock några steg för snabbt. För det första är detta skrivet under tiden nubben fortfarande var sportchef och sannolikheten att han skulle spela kommande säsong fortfarande var hög. Samt att nubben själv sa att det var två backar som skulle in till. För det andra skriver jag aldrig att han är påskriven och klar men kan se att det kan tolkas på det sättet. Skriver 4 dagar efter det att jag hört att han skulle vara klar. Om jag nu skulle skrivit att han var klar till 100% varför skulle jag då skriva 4dagar senare att det är ett rykte? Makes no sense. Skriver även ännu längre fram att den enda jag skrivit skulle vara överens med hv är lias förutsatt att det inte blir något NHL.

image

Abbott ville inte ha Svampen (Sillyrummet 15e maj)

Ingen aning vad det beror på, men som sagt så svänger det fort. Ibland ser allt ut att vara klappat och klart för att i nästa stund vara totalt avskrivet. Ibland tvärtom.

Kan inte svara på ifall det var före eller efter skatt utan fick bara höra siffran. Gör du 1,5 milj till brutto istället för netto så är det nästintill ingen skillnad

4 gillningar

Snygg träffsäkerhet där oavsett @Smithy71. Bra jobbat! :+1:t2:

8 gillningar

Det var svampen jag hade hört om också men som sagt. De rykten jag pratat om var alla under nubbens tid och inte under abbots. Klart han vill sätta sin touch på de platser som finns kvar när hans händer verkar vara bakbundna gällande uppsägning av kontrakt.

Man Tackar så mycket @Quila :smiling_face:

4 gillningar

Nån aning om det var samma sak med Lias? Att han var högaktuell under nubben. Inte så mycket nu?

Lias är alltid aktuell, men är och har aldrig varit klar. Men det där råder det ju delade meningar om.

Ja det är klart vi böt sportchef efter det, så my bad sorry

Som jag påstått från första början. Han ska vara klar med premisserna att hv höll sig kvar och det inte blev något förlängt i NHL. Jag hävdar fortfarande att så är fallet. Men man skriver ju inte på något kontrakt om risken finns att han skulle lira kvar i det nordamerikanska seriesystemet. Men även ett muntligt kontrakt gäller även det anser jag. Men med det sagt. Inget lär fortfarande presenteras innan 1 juli så innan dess kommer vi inte få svar på frågan, om inte Lias skulle få helt klart för sig att inget lag vill ha honom där borta.

Men sticker väl ut hakan lite och säger såhär. Jag TROR att blir det inte lias så blir det ingen center utan då blir det två forwards istället med Borgström som förstacenter. det har jag inga källor på utan bara en känsla. (Kanske fel tråd att gissa i men det har ändå med sammanhanget att göra anser jag)

Puhhuu äntligen tillbax på forumet efter en längre tid.
Helt knäpptyst på Hv:s silly men känns som att Abbott “bara” ska ha in en målvakt en back och en center och inga fler brutna kontrakt.
Hansson,Stakke Lindbäck borde brytas med någon av dem?!
Vad gäller förste centern är ett tips gå stenhårt på Smejkal,stor tung med näsa för poäng sist han var i SHL!!

Ja så länge han inte är presenterad nån annanstans då lever jag på hoppet.

In smithy i trust.!:wink:

1 gillning

Jag har pratat om lias, strålman, kaski, laleggia, alnefelt och svampen där lias är den enda jag sagt varit klar. Skrev även om att engsund var klar innan medierna tog upp det (fast på Facebook så bara gå dit för den som vill läsa saker jag skrivit innan jag blev medlem här). Har även skrivit att det inte var relevant med någon förlängning på nättinen, maalathi, sissons, Önerud. Detta innan hv gick ut med det själva eller tidningarna började skriva om det. Även Foppa skrev ja att man skulle bryta med (och att han hade sagt upp sin lägenhet även om folk var väldigt glada i att kommentera att det var konstigt att han ändå var med på fysträningen och skulle sova i tält och grejer). Nån ja missat? Just det, Seppälä skrev ja att han inte kommer räkna med (visste väl dock alla här inne antar jag) men att engsund var ersättaren till honom.

3 gillningar