Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

-Smithy71 vem ligger bäst till att ta den sista backplatsen tror du?Laleggia?,Kaski?

Jag säger inte att du ljugit eller haft fel. Sa bara att du slängt dig med fler namn. Tog även bort kommentaren efter att jag läst flera liknande och att du bemött dem. Som jag skrivit tidigare, jag uppskattar verkligen att du kommit in som ny på forumet och tagit för dig.

4 gillningar

Om du kollar i tråden för lagbygget den 26 april (vet inte hur jag kopierar in inlägget här) så tycker du att de kan släppa Strålman nu och att de avvaktar med Kaski pga VM. Jag tolkar inte din text där som att du hoppas på att de ska bli klara utan redan är det. Men absolut, vi kan ha missförstått varandra.

1 gillning

Vet faktiskt inte. Inte lika lätt att ”få ur” saker ur abbott som det var med nubben men Ser man bara till namn som har nämnts tidigare så tycker ja nog ändå det lutar mest åt kaski. Strålman kan mycket väl komma in som en joker vilket ja också hoppas men tror inte som någon ersättare till Seppälä utan som ersättare till de som redan är tänkta att starta. Laleggia tror ja hamnar i ahl pga familjesituationen. Ser man till kaski så har han ändå köpt hus i jkpg vilket det inte känns som man gör bara sådär utan att verkligen själv vilja vara kvar. Har han höjt sina aktier under vm, absolut men tror ändå det landar i att man pungar upp och ger honom det han vill ha. Fördelen han har gent emot laleggia är att han är högerskytt medans laleggia är vänster. Det är va ja tror.

5 gillningar

Skriver även i samma veva följande i inlägget efter:

”absolut, påstår inte att det är så utan menar bara att det mycket väl skulle kunna vara så för att man vill släppa en intervju och man inte haft möjlighet att spela in något sen han blev klar”

Så säger aldrig att han är klar bara att det skulle kunna vara en anledning till att man inte släpper nått pga av vm.

Återigen detta är under nubbens ledning (3dagar innan han får gå) och nubben har själv sagt att han inte haft någon kontakt med abbott så inte säkert att abbott vet va som sagts tidigare utan han har fått börja om från början. Samtidigt som han med största sannolikhet vill sätta sin egna prägel på den platser som finns kvar då han inte har jättestor möjlighet att ändra på den trupp som redan finns.

Han skrev att HV inte lagt ett bud. Det är inte samma sak som att de inte haft kontakt.

Nej, han skrev att HV inte visat något intresse.

1 gillning

Ok, det har jag missat isåfall. Sen vet inte han allt. Han dissade oss när vi sade att Abbott var klar. Han hade inte en aningen då, alternativt vägrade skriva något ty risk att missa ett scoop.

Tänk på att han ingalunda gör detta för välgörenhet. Han har satt sina grejor i system. För att gynna sin arbetsgivare. Ingen fel i det, men det måste man ha med i åtanke

1 gillning

Tycker ändå det är helt fantastiskt att vi med Abbotts intåg helt plötsligt hamnat i total radioskugga från att varit en syjunta där information har läckt från precis alla håll och kanter!
In Abbott we trust :pray:t2:

9 gillningar

Stor skillnad är det. “Lite” mer seriositet.

9 gillningar

Jag släppte Kaski, Strålman och Svampen av vad jag hörde där och då. Och var tydlig med att jag hellre ger ut informationen än att hålla det för mig själv och gav inga garantier. Men det veti fan om man vågar igen:) Eller skitsamma. Släpper en till.
Har hört att HV legat hårt på en viss John Klingberg. Någon med insyn som hört om det finns någon sanning i det? Eller är det ren bullshit?

1 gillning

Du får nog ignorera de där källorna. Klingberg kommer givetvis inte spela i HV. Om det skulle bli SHL blir det garanterat Frölunda med brorsan.

HV kan ju ha legat på honom ändå, även om det är osannolikt att han skulle tacka ja.
Kul rykte iallafall. Den såg man inte komma

1 gillning

Nu är jag ute och slirar här. Men Carl Klingberg var långt ner i hierarkin och till och med bänkad i slutet av säsongen. Kollar man sociala medier är Klingberg Frölundafansens motsvarighet till Tedenby.

Säger inte att jag vill ha Carl Klingberg. Fredagsspekulerar och målar upp ett scenario där Frölunda vill bli av med Carl. Boom. Då gör HV en Esbjörs och värvar in båda bröderna? :sweat_smile:

3 gillningar

Hahah ja :joy:

Lär nog inte hända men rolig tanke

2 gillningar

Vi har ju en fin värva bröder-tradiotion…
Top of mind lägger jag till huusko, sandberg och inte minst abbot

Vet du något vi andra inte vet?

Otydligt skämt från tidigare tränardiskussion. AB är, och jag hoppas förblir, vår HC i ett par år och att det visar sig på den tiden att vi bugger upp något stabilt igen.

Jag hade också hört att Svampen var klar. Även att Strålman och Kaski skulle vara så gott som klara. Detta från en person med god insyn i klubben. Han satte Abbot på 3 års kontrakt och även typ av klubbdirektör.

Det är möjligt att något hände när Abbott klev in. Men vad jag hört så har han arbetat i kulisserna en tid. Så allt är ganska konstigt. Men iofs så kan Svampen ha varit klar med en out fram till ett visst datum. Samma kan gälla med Kaski.

Men iaf roligare att folk delger vad de hör så länge det är någorlunda seriöst. Alternativet är ju att det är knäpptyst.

7 gillningar

Det är alldeles för mycket ryktes-shaming här. Ge fan i det.

Ni som antar att rykte = absolut sanning bör ju sluta följa silly. Oavsett om man sätter in ett “klar” eller liknande i ryktet. Ta istället och för statistik över vem som säger vad och hur utfallet är.

Som exempel så är jag 100% :grimacing::see_no_evil::clown_face::wink:

19 gillningar