Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Helvete va surt. Man levde ändå lite på hoppet här. Iom att tiden gick.

1 gillning

Tänker att vi får ha lite högre krav på källor framöver…?

2 gillningar

Skönt han ej gick till FHC i alla fall.

4 gillningar

jaha då var ännu ett troll bekräftat, han var ju 100% klar om det inte blev NHL trots att Sanny och co sa att NLA jagade honom.

2 gillningar

Jäkligt skönt. Vår C-kris kvarstår dock.
Abbot behöver trolla.

1 gillning

Synd iom att Lias är en duktig center som jag gärna sett i HV men ändå ingen katastrof. Jag är inte så säker på att Lias är den franchise spelaren som många verkar tycka. Han var inte bra alls och levde inte upp till lönen den säsongen vi åkte ut, hans största avtryck då var ett onödigt matchstraff mot Luleå. Han valde även att gå till Frölunda efter guldet vilket då kändes märkligt.
Lias känns som en sån där värvning där man lägger alla ägg i samma korg- hög lön, uttalad första center, första PP etc bara för att han sen ska utnyttja en klausul i det rekordstora fyra års kontraktet efter säsong ett. Alternativt spela någon säsong i HV för att sedan oväntat gå till Frölunda.
Sen håller jag med föregående skribent- Chris måste trolla för vår centersida är inte bra

1 gillning

Enda anledningen att han lirade några matcher i FHC den säsongen var för att farsans tröja skulle hissas och det var en grej över att Lias skulle lämna över tröjan…annars hade det blivit AHL från start.

Håller med, tycker Lias är överhypead, hade dock inte gråtit av att se han i Hv då vi behöver centers, Sjuka är att jag tyckt att center sidan varit svag även om vi värvat Lias, det behövs en SJUUUKT bra första center för att centersidan ska vara ok

“Som jag påstått från första början. Han ska vara klar med premisserna att hv höll sig kvar och det inte blev något förlängt i NHL. Jag hävdar fortfarande att så är fallet.”

Hävdar du fortfarande att Lias är klar ?

2 gillningar

Diskussionen börjar bli tröttsam. Varför skulle han hävda det när Biel presenterat Lias?

Han hade fel, ordentligt fel med tanke på svansföring och envishet.

Släpp det, gå vidare och invänta Abbotts nästa drag.

16 gillningar

Vet att Schweiz är vackert och så men jag kan inte låta bli att nynna på ABBAS Money, money, money just nu……

3 gillningar

Det är ju sån extrem skillnad på lön och Lias är ung. Sen vet jag att resorna i NLA är mkt korta mm tror även sånt spelar in med rätt ”bekvämt” spela hockey där. Tror han kommer hem sen och skriver ett långt kontrakt :blush:

Lycka till Lias!

4 gillningar

Lias kände väl att Fisker-Mølgaard står inför en genombrottssäsong a la Mats Sundin och vill inte stå ivägen/riskera att bli petad😉. Synd att Lias gick den vägen, men som någon sa; han är ingen franchise-player.

5 gillningar

Som Quila påpekat tidigare, Lias är och har aldrig varit klar, därför blir det lite extra pinsamt när skribenten hävdat envist motsatsen med hög svansföring. Dags för Abbott att börja trolla, om detta ska gå vägen.

14 gillningar

Det får vi hoppas! Han är ändå 28 när kontraktet med Biel går ut.

Helt annan livskvalitet i Schweiz om man har pengar. Förmodligen den bästa platsen i världen som hockeyspelare om man ser till fritiden.

3 gillningar

Abbott får gärna plocka hit något guldkorn från AHL. Han har gjort det med fin fingertoppskänsla tidigare och får gärna göra det igen.

5 gillningar

Jag hoppas verkligen inte att någon trodde på viss skribents påstående om dettta, var ju klart som korvspad att det inte fanns någon som helst grund för påståendet. Att Lias varit klar för Schweiz har man ju hört länge, inte ett ord om SHL :slightly_smiling_face:

OT

Nu händer det nåt snart!

4 gillningar