Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Välkommen Tanner Kero.

”Nästa nyförvärv till herrlaget blir den 31-årige centern Tanner Kero som närmast kommer från spel i AHL-laget Colorado Eagles. Där har han den senaste säsongen gjort 31 poäng (12+21) på 59 matcher. Men efter en hel hockeykarriär i Nordamerika väntar nu spel i SHL och HV71.

– Både jag och min familj ser väldigt mycket fram emot att komma till Sverige och HV71. Jag hoppas kunna bidra med mycket erfarenhet till laget och vara en pålitlig spelare över hela banan. Jag vet att SHL är en oerhört bra liga och det ska bli roligt att ta sig an den utmaningen, säger Tanner Kero.

Tanner Kero har lång erfarenhet av spel i både NHL och AHL och har under karriären noterats för 134 NHL-matcher med Chicago Blackhawks och Dallas Stars.

– I Tanner får vi en intelligent tvåvägscenter som tar stort ansvar och är erkänt strukturerad i sitt spel. Hans proffsighet kommer att betyda mycket för vårt lag och vi välkomnar Tanner, hans fru Taylor och deras tre söner till Jönköping och HV71, säger Chris Abbott, GM i HV71.

Kontraktet med Tanner Kero gäller i ett år.

FAKTA / KERO
Född: 920724, USA
Position: Center
Skjuter: Vänster
Längd/vikt: 183 cm/ 84kg

Tidigare klubbar: Michigan Tech, Chicago Blackhawks, Rockford IceHogs, Utica Comets, Texas Stars, Dallas Stars, Colorado Eagles.”

5 gillningar

Trevligt.
Satt å kika på honom för ett par dagar sedan.
Blir bra!

Hoppas han har lite fart på rören iaf, var ändå inte alltför gammal, jag hade farhågor om någon 35-åring som Hanzl…

I need a Kero.
I’m holding out for a Kero 'til the end of the night.
He’s gotta be strong!
And he’s gotta be fast!
And he’s gotta be fresh from the fight!

22 gillningar

Kero the Hero eller Kero the Zero? Vi får väl se… :sweat_smile:

14 gillningar

Aldrig hört talas om denna lirare.
Enligt EP ser det ju stabilt ut.
1C material?
Ingen aning.
Varmt välkommen.

2 gillningar

Given måljingel, om han nu gör något mål :sweat_smile:

5 gillningar

Jag håller på Dallas och gjort sen 90 talet. Sätt han spela i Dallas då som 4e center. Han är en mkt klok spelare tror han kommer passa bra i SHL.

11 gillningar

Älskar hur Abbott välkomnar hela familjen där frun nämns vid namn och att de har 3 barn.
Sånt gör så hjärtat slår lite hårdare och gör de hela mycket mer familjärt.

Aldrig hört talas om honom som spelare men väljer att tro stenhårt på detta.

16 gillningar

Bra nyförvärv, dock sämre än shore

Det låter lovande!
Jag litar på ditt ord.
Känns tryggt att någon sätt honom spela.

2 gillningar

Gaaaah, likt Fredrik Schillers besvikelse i Solsidan när han ser båten. Inte mer EP storys :smiley: :see_no_evil:

Inte ett ljud från MrGalenhök innan värvningen offentliggjordes?
Snacka om locket på från HV:s sida. :zipper_mouth_face:

20 gillningar

Kommer inte sakna Shore, en av dem som var minst engagerad i kvalet.

10 gillningar

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om #xx Tanner Kero

Så nu diskuterar vi denna värning i rätt tråd.

I Tanners egen tråd.

ah, borde flyttas till rätt tråd då :blush:

1 gillning

Det är inte så att man hoppar av glädje vad gäller Luoto. Men positivt är att han är i en bra ålder, spelat med Borgström i både klubblag och landslag och ändå gjort hyfsat med poäng de senaste åren i NL, AHL och finska slutspelet. Vi får hoppas på det bästa.

3 gillningar

Han är en Joensuu typ? Jesse var oerhört uppskattad, men han gjorde bara 13+16. Vilket inte är jättemycket egentligen. Kan Joona bidra med ngt liknande så är iaf jag nöjd. Fler spelare i nuvarande trupp måste höja sig nästa säsong och ta kliv. Förväntar mig att vissa gör det. Tror att Joona kan bli bra, men finns ju alltid en risk för flopp.

1 gillning

Känns som många tar snabba slutsatser av Joona.

Kolla på honom om, och då inte bara highlights. Så kan ni komma tillbaka med en slutsats.

Har sett ett gäng matcher han spelat. Och referenser av en bekant som spelat ihop med honom. Och vad jag hör så har han riktigt vasst skott som även visar sig i matcher. Stark på pucken och svår att ta puck ifrån längs med sarger. ” ett helvete för backar att möta honom” är vad jag fått till mig.

Att dra slutsatser som någon medelmåttig brunkare är helt fel.

18 gillningar