Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Utöver att Joona är jävligt likt Henrik Björklund så känns det här som en bra addition till truppen. Vad jag läst mig till så känns han som ett perfekt komplement till AP20. Joona kan nog bidra med lite tyngd och ge AP lite mer utrymme. Borgström gav det stundtals till AP, vilket gjorde att han höjde sig, men det känns som att Joona är snäppet vassare på det spelet.

3 gillningar

Skulle säga att han ser ut att vara betydligt mer lik dig än Björklund

4 gillningar

Tycker han är lik hjalmarsson!

2 gillningar

Spelat mycke ihop med Seppälä så bra referenser där borde gå att få. En av flera.

Är det “vem är mest lik ett ägg” tävling idag?

2 gillningar

Luoto hade också bäst plus/minus i Bern förra säsongen i grundserien.

Han blir nog bra, verkar vara en hel del power i honom

3 gillningar

Som att säga att alla män med skägg och med minimalt hår är lika…?

Tycker att kedjan Luoto - Kero - AP ändå luktar lite #10 - #76 - #39.

En powerforward som gör grovjobbet, en skicklig tvåvägscenter som kan bära puck, samt en extremt giftig högerskjutande sniper.

Om det nu blir så och om det kommer se ut så, återstår att se. Tanken kittlar ändå lite lätt i kulpåsen.

Det som stör mig är att HV och egentligen SHL har blivit frånåkta av så många andra ligor senaste åren.

Den här förstakedjan som nämns ovan hade på sin höjd varit andrakedja för 15 år sen. Ack ack ack.

8 gillningar

Jag tror faktiskt inte ens det varit en andrakedja.

Apropå SHL. Kollade igenom nån genomgång som Hockeynews gjort över SHL:s bästa backuppsättningar. Det var plågsam läsning. En påminnelse om att SHL är en riktigt dålig liga numera. Det positiva. HV:s backuppsättning kanske inte är så dålig som jag tror (även om den nu inte var topp fem enligt artikelförfattaren).

Slut på OT.

1 gillning

Ja ja… men vi borde kunna räkna in Joona till 100% va? En presentation imorgon?

Jag gillar hans storlek. Ruotsalainen kanske är mer skillad, men jag tycker att vi behöver storlek och att vi har tillräckligt med småväxta forwards redan.

2 gillningar

Är det nån som har koll på hur skridskoåkning är på Louto?
Jag upplever att det är oftast där många utländska spelare som floppat brister. Det går mycket fortare i SHL och isen är större än i andra europeiska ligor.

Ingen aning tyvärr

Har vi någon här som har en verkligt klar bild av vilken spelare Luoto är? Finländska kontakter som kan redovisa konkreta fakta? Vad kan vi förvänta oss? Vilka egenskaper för han in i laget? Är han en lagspelare? Bra och dåliga sidor i övrigt?

Det blir mest fria och smått begränsade spekulationer när alla kollar Elite och drar personliga slutsatser utifrån det något snäva perspektivet.

Lite mer MATIGT KÖTT på benen vore önskvärt innan vi sätter oss till doms över kommande och framtida prestationer (om han nu ens hamnar hos oss).

1 gillning

Jag försökte googla runt lite och leta efter vad scouter etc. säger om honom men det var svårt att hitta info. Det jag kunde hitta var mer att han beskrivits som en tvåvägsforward med mer defensivt ansvar men på senare tid använt sin tyngd / storlek / skridskoåkning som powerforward.

Scrollar du upp lite hittar du detta:

3 gillningar

Tackar. Missade den. Skyller på semesterhjärnan…

Och trevligt med lite mer djuptrålande info.

1 gillning

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71

Seriöst rykte

Hoppas på rätt tråd.

Vad jag fått till mig från en person med insyn så ska HV71 pratat med Bern om Kossila.
Man har velat få mer information om vad de är som gjort att han inte klarat undersökningen.

Om detta indikerar på att man är intresserade eller inte de kan jag inte säga. Men man ville veta mer.

21 gillningar