Seriösa rykten 24/25: Diskussioner

Kero är ju ingen förstacenter. Hoppas HV nystar i gamla eller nya spår för att lösa den positionen. Kossila tycker jag skulle ge ett superlyft.

Fast de jag fått till mig är att man har kollat detta nu. Utöver centrar vi redan har. Så förstod jag de som.

2 gillningar

Det är helt olika fall. Kero har en fantastisk historik jämfört med en sådan som Kossila och då skiljer sig också förutsättningarna åt. Kero var mer en försiktighetsåtgärd för att inte stressa fram ”större” bekymmer.

1 gillning

Kero är värvad för att vara en förstacenter, ja

Var nog lite substans i det där ryktet ändå:

9 gillningar

Fruktansvärt Off-topic men varför tränar dom där? Kossila hade suttit bra bredvid Kero eller är han mest bekväm som center?

“Just nu tränar han med Red Bull München, där bland annat Auston Matthews och Connor McDavid också kör. Det återstår dock att se om det blir spel där – eller om det blir en återkomst till Sverige.”

Så de intervjuade honom men frågade inte ens om vad som var problemet på läkarundersökningen? Det är ju knäckfrågan i det hela.

Frågan ställdes men han lät den gå obesvarad.

NHL-lagen får inte kalla spelarna till träning under uppehållet enligt avtal. En del lag som fått problem när spelare och tränare varit i samma byggnad.

Ambitiösa spelare kan kombinera träning med semester i europa.

När det gäller position så finns det spelare som gör sig bäst som center men jag har aldrig sett en bra center vara dålig som ytter (möjligen Tage Thompson).

Kossila ger oss ännu en bra hybridspelare.

3 gillningar

Tror inte HV vill släppa Sjöholm och det kommer absolut inte ske innan match två mot ZAIK. Bra läge för HV att ta 3 poäng!

Var kommer ryktet om att Sjöholm är på väg bort i från? Har missat det helt.

Hockeynews. Men ryktet är mer att Skellefteå vill värva han.

1 gillning

Han låter inte superövertygad faktiskt. Kanske bara är jag. Jag hade INTE släppt honom permanent till en ligakonkurrent iallafall.

1 gillning

Vet att folk är eld och lågor över Seppäläs stundande comeback (själv är jag inte lika övertygad om hans storhet).

Angående Sjöholm hoppas jag HV tänker smart. Ska man satsa på en egen produkt eller en skadebenägen finsk spelare som ännu inte bevisat att han håller för den rätt stora roll han värvats för?

8 gillningar

Tycker inte vi ska släppa våran egna spelare och framtida stomme.

Han har det kanske tufft nu men för två säsonger sen tycker jag han visade upp ett bra spel efter utlåning så det finns ju nått där

1 gillning

Sjöholm är en ung, egen produkt med framtiden för sig så visst ska vi verkligen göra allt för att behålla honom. Håller med om seppällä men förra säsongen var han klasser bättre än Sjöholm som hade en direkt svag säsong. Väldigt svåra avvägningar här nu men jag tror inte att vi har råd att spela Sjöholm om han inte steppar upp ordentligt från förra säsongen.

1 gillning

Så är det ju, Ni vill behålla Sjöholm för han är egen produkt säger ni? men vem ska han peta ? vem är han bättre än i detta laget vi har nu ? Sjöholm spelar tufft och det gillar jag, men offensivt och defensivt har han väldigt mycket brister

1 gillning

Han förlängde sitt kontrakt slutet 2022 .

Vad kan han tänkas sitta på för lön ?
150 ?

Skulle mam släppa honom kan man ju lägga dessa pengar plus mer ( man har ju mer pengar enligt abbot i befintlig budget ) och värva en riktig stjärcenter när tillfälle ges ?

Tror inte man släpper Sjöholm till Skellefteå redan nu då vi möter det laget i omgång 2. Men efter det kanske det blir ett lån precis som vi gjorde med Bengtsson förra säsongen
HV har ju även nu Axel Landén på lån i oskarshamn

Förslag : Låt Skellefteå ta över Nybergs 3 årskontrakt istället

3 gillningar

Sjöholm > Nyberg

11 gillningar